3120
Sök

Spänna handbromsen på min volvo s80 (panik ska besikta den i morgon)

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Hej ! ska besikta min bil i morgon, men handbromsen tar riktigt dåligt... så jag undrar om nån vet hur man spänner den ? på volvo 740 vet jag att man kan spänna bakom askkoppen ibak.. men hur är det på min s80 ?? svara fort !!!

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
27 juli 2006
Sitter väl typ på samma ställe....

Allt för den där jävla hatten!

4 824 Inlägg
27 juli 2006
TheFinnishFlash skrev:
Hej ! ska besikta min bil i morgon, men handbromsen tar riktigt dåligt... så jag undrar om nån vet hur man spänner den ? på volvo 740 vet jag att man kan spänna bakom askkoppen ibak.. men hur är det på min s80 ?? svara fort !!!

Lyft på armstödet i mitten sen tar du tag i sargen runt damsken till handbromsen och drar den uppåt så den lossar där under lyfter du upp ett plastskydd, under den ser du justeringsgrejen som du behöver en 10mm nyckel till.

Lycka till.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Avstängd
1 266 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Christian S skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Lyft på armstödet i mitten sen tar du tag i sargen runt damsken till handbromsen och drar den uppåt så den lossar där under lyfter du upp ett plastskydd, under den ser du justeringsgrejen som du behöver en 10mm nyckel till.

Lycka till.

Hej! tack så mycket, ska genast kolla smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sök