Passat 1,9TDI -02 Bromspedal stum

JohanSaklart
14 mars 2011 · 10 Inlägg

Hur ofta går själva bromservon sönder ?  Nu har mina bromsar totalt ballat ur, helt plötsligt blir pedalen helt stum och det går i princip inte få stopp på bilen.. börjar bli lite lurigt då det händer ett par gånger varje biltur.
luftade bromsarna idag efter konstens alla regler, men problemet kvarstår. Kollade även belägg och skivor, de är OK.
Har gjort testet med att pumpa upp tryck i bromspedalen och sedan starta.. HELT död, den rör sig inte en millimeter .
plockade ner slangen som går direkt från bromsservon  till en skarv, där den sedan går vidare till grenröret. blåste i slangen mot bromsservon med hjälp av munnen för att se om den läcker någonstans, men den verkar hel. Men slangen som går ner till grenröret kom jag ej åt, då det började bli mörkt ute..  Så jag startade motorn och höll ett finger för, den bygger då upp ett vakuum . OM det skulle vara så att slangen skulle vara trasig, skulle den då orka hålla ett vakuum där ? Eller skall jag satsa på att plocka ner slangen och verkligen kolla ?

Finns det fler möjliga orsaker till mitt problem?  eller är det bromsservon som gått ?
Det går ju en miljard vakuumslangar runt omkring.. vart börjar man ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang