2184
Sök

Tryck som fan i expansion kärlet går skumt ? b230ft

147 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Hejsan! har ganska så duktigt med tryck i expansion kärlet, bilen går liksom ltie ojämt med. Ingen olja i vattnet inget vatten i oljan. ingen vit rök.

har haft massa strul med bilen senaste tiden osv osv. Tempen ligger fint i mitten, och när man då kört lite å kollar i motor rummet så ryker det lite smått ur gummilapparna vid elfläkten, samt att öppnar man försiktigt expansion kärlet så trycker det som fan och vattnet som tidigigare inte var så mycket blir över fullt, efter trycket lagt sig innan vattnet åkt ner så är det skummigt som fan och jag tycker vattnet ser lite mörkt ut, inte oljigt så hade jag på min 16v men här bara lite mörkt/svart och skummigt.

Om jag inte vill minnas fel tyckte jag tändstiften var väldigt ljusa alltså det gamla tändstiften (bytte för 3 dagar sen)

Komp ca (backventilen läcker lite) 10 - 8 -8 - 9 cirkus. +-.
bilen går fint på tomgång inga konstigheter där.

vatten pumpen har gnällt lite ett tag till och från men inte alls nu.
Det ryker även ur oljestickan?

Någon som har några sköna/goa idéer om detta nu ?smile

N00RLING
22 mars 2011
Micke du har ju ett tryck i kylsystemet när du kör och när den är varm:) de ska vara så!
du kanske har knas med vevhusventen?
kolla om du har över tryck i motorn. 1starta motor låt gå på tomgång. 2. vrid upp oljepåfyllnads locket och kolla om den suger fast locket när du ska ta bort den:) btw när ska du riva då?

3 Inlägg
22 mars 2011
Tar den något kylvatten?

147 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
N00RLING skrev:
Micke du har ju ett tryck i kylsystemet när du kör och när den är varm:) de ska vara så!
du kanske har knas med vevhusventen?
kolla om du har över tryck i motorn. 1starta motor låt gå på tomgång. 2. vrid upp oljepåfyllnads locket och kolla om den suger fast locket när du ska ta bort den:) btw när ska du riva då?

Vet inte om jag skippar det, lite väl advance för mig, så försöka undgå de helst:)
Vevhusventen den svarta burken + slangen har jag gjort rent det var helt igensatt.

4x4expedition skrev:
Tar den något kylvatten?

Ja så länge man fyller mellan min-full på strecken så drar den sen när det knappt är något i tar den knappt något heller
Senast redigerat av mikkep (22 mars 2011)

147 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Noorling, oljelocket sugs ej fast

Sök