3353
Sök

Problem med bränsletillförsel Nissan Micra K10 -89

42 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Hallå! tongue
Har en Nissan Micra som inte riktigt vill tjänstgöra. Verkar som om den inte får tillräckligt med soppa, som om någon bränsleledningen skulle vara ihoptryckt på något ställe, vilket dom inte är. När jag kör med en petflaska under huven så går den som en klocka, men så fort jag kopplar på original bränsleledningarna så går den några hundra meter och sedan dör den. Upptäckte att påfyllningsröret hade rostat sönder längst upp vid tanklocket, så jag lagade hålet. Plockade ner tanken och rengjorde den noggrant med vatten och avfettning och blåste rent med tryckluft i ca 30min för att få ut så mycket fukt det bara gick. Tankade i den lite bensin + Water Remover och trodde att allt var frid och fröjd, men ack så fel jag hade. Plockade ner tanken ännu en gång och hällde i den 10l bensin och skakade runt för att konstatera att det inte var vatten kvar, men även denna gång gick jag bet.
Nu är jag helt tom på ideer, kan inte komma på vad det kan vara för fel. Det jag har provat är:

* Rengjord tank (den är ej rostig inuti)
* Blåst i bränsleledningen (tillopp och retur)
* Nytt bränslefilter
* Bytt bränslepump
* Kontrollerat alla vacuumslangar
* Ny förgasare

Någon som känner igen symptomen eller har några ideer på vad jag mer ska kolla över?

MVH Pelle smile

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 mars 2011
Går bränslepumpen? Kommer det bensin vid förgasaren om du lossar tryckledningen där?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

42 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Går bränslepumpen? Kommer det bensin vid förgasaren om du lossar tryckledningen där?

Det sitter mekanisk bränslepump i motorblocket på dessa modellerna. Kan suga i bränsleledningen och det kommer duktigt med bränsle, så det är inte stopp någonstans. Har provat med ca 4m lång slang och en petflaska med bensin i bagaget, och då går den utan problem.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
24 mars 2011
Då är det alltså en sugledning från tanken fram till pumpen, det är inte hål så pumpen suger luft? Behöver inte nödvändigsvis läcka ut nån bensin.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

42 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Då är det alltså en sugledning från tanken fram till pumpen, det är inte hål så pumpen suger luft? Behöver inte nödvändigsvis läcka ut nån bensin.

Nix, inte de heller. Fler förslag någon?

Sök