3633
Sök

Saab 9-3 Aero 00 Turbon laddar ojämnt

24 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Hej jag har hittat en Saab 9-3 Aero av årsmodell 00 med hela Aero paketet.

Turbon laddar Ojämnt.

Det jag undrar är vad som kan göra att Turbon laddar ojämnt?

Alltså den går upp sen dör den ut lite sen går den upp igen och den laddar 1,5 som max.

Om det är Turbon eller om det är Intercooler som kanske håller på att ge med sig.

Tack i förhand. smile

426 Inlägg
29 mars 2011
Är den trimmad/chippad? miltal? lite mer info vore bra smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

24 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Johnsen skrev:
Är den trimmad/chippad? miltal? lite mer info vore bra smile

Hej där jag kolla på den säger dom att den inte är trimmad/chipad, men den laddade 1,5 och där satt mätare överallt i bilen och ett BSR filter i den.
Den hade rullat 20000mil.

Skaune
3 april 2011
finns många olika anledningar, läckande tryckslangar/rör, vacumslangar till magnetventilen etc! e den så pass trimmad att den SKA ladda 1,5 eller e de som den skenar?

24 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Polestar skrev:
finns många olika anledningar, läckande tryckslangar/rör, vacumslangar till magnetventilen etc! e den så pass trimmad att den SKA ladda 1,5 eller e de som den skenar?

Helt ärligt så vet jag men vad han som ska sälja den säger så är där inget gjort på den förutom filter och 3" avgassystem på den. Men snacka med några jag känner och den ena har en org Aero den andra har en steg 3 och en org laddar runt 0,8 och sen en steg 3 låg runt 1,5. smile

Das Auto
455 Inlägg
3 april 2011
Borde vara wastegaten. Kompisen hade samma problem, maptun sa att det var wastegaten. smile

24 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
st4hl skrev:
Borde vara wastegaten. Kompisen hade samma problem, maptun sa att det var wastegaten. smile

Okej smile hade en kompis som sa det med men men nu är det över för den bilen enligt mig när man står o säger att den inte är trimmad och den går så bra så.

54 Inlägg
5 april 2011
kolla om wastegaten kärvar. det kan vara magnetventilen el läckande slangar, det kan även vara tändkasseten som är på väg att ge sig, de är känsliga om t-stiften är gamla el av fel sort..
testa med ett par nya ngk bcpr7es-11, kolla alla vakum slangar och de blåa backventilerna, låna en di-kasset av nån

Sänker Alla Andra Bilar = SAAB

24 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
IK skrev:
kolla om wastegaten kärvar. det kan vara magnetventilen el läckande slangar, det kan även vara tändkasseten som är på väg att ge sig, de är känsliga om t-stiften är gamla el av fel sort..
testa med ett par nya ngk bcpr7es-11, kolla alla vakum slangar och de blåa backventilerna, låna en di-kasset av nån

Okej

Dock så kan jag en det för var en bil som jag skulle köpa men den är borta från mina tankar nu. smile

Sök