Victorduvet skrev:
Kristian_V skrev:
Victorduvet skrev:
dom enda dimljusen som är tragiskt fula OCH bländar är dom som sitter i själva framlyktan.
som typ mercedes har haft 

Så du menar att alla andra dimljus inte bländar?
Bara för att de sitter 20cm längre ner i spoiler/kofångare så bländar de inte? Är det vad du menar?
Ja jag har då aldrig blivit bländad av dimljus som inte sitter i framlyktorna.
Antingen har jag väll bara mött bilar som haft dimljusen pekandes ner i marken, eller så har väll dom du/ni andra som blivit bländade mött bilar som haft dom för högt uppställda? 

Fast.. Xenonkonverterade bländar faktiskt, men inte annars 

Det finns säkert någon här på gorg som inte blir bländad av xenon konverterade dimmisar heller.
Och enligt en del här så är det väl bara att titta bort under mötet.. eller nått. I alla fall inget att lipa om i något forum. 

Skall man dra en gräns, så måste den väl gå vid vad lagstiftarna har satt.
Annars kan vi väl åka runt med helljuset på!
Gärna med tre big-nix i grillen, konverterade med 100W xenon... finns säkert någon som inte bländas av det heller.
Och då är ju det OK...
De som snackar om att det inte bländar, och kör med olaglig kombination halv/dimljus, är i mina ögon EGOISTER!
Tänker bara på sig själva och bevisar det svart på vitt, i denna tråden så väl som andra med komentarer som 
"jag blir minsan inte bländad"Kapaciteten hos dessa individer räcker inte till att förstå att ALLA inte har samma syn som de! Att det finns folk i trafiken som är äldre än 25 år. Vars syn fortfarande duger till bilkörning, ända tills det blir för mycket 
olagligt motljus. Och helt plötsligt har dessa individer med sina dimmisar på skapat en trafikfara.
Jag kan bara konstatera att "hissen går inte ända upp" hos alla. Inte i trafiken, ja inte ens här på gorg!