Inför: BACKYARD AUTOMEET Trollhättan 2011 - PREMIÄR Fredag 13 maj kl 19.00

Widowmaker
26 mars 2011 · 1 112 Inlägg

Man börjar man se de första sommarbilarna på vägarna och man har till och med sett kromade 18" fälgar trots att snön fortfarande lurar.
Men nu går det fort, vi gör påsk å valborg sen kommer värmen som en fet smäll.
Har sett att någon har målat hela Överby parkeringen med sina fina sommardäck, måste vara ett starkt vårtecken.
När det börjar lukta bränt gummi å bensin så är det bra nära.

Tänkte försöka med en träff av lite enklare slag. Kan snarare se det som en allmän sammankomst då det inte kommer finnas funktionärer å andra diverse tekniska personer.
En hederlig träff utan massa glassiga tillbehör helt enkelt. Tag med din bil dina polare å ett gott humör så kan man få till något bra utan att det skall kosta pengar.
ALLA ÄR VÄLKOMNA OAVSETT BILMÄRKE



TID: Fredagen den 13 maj kl 19.00
PLATS: Trollhättan/Överby - Parkeringen bakom SIBA/Etagehuset


https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-7b7f2b5274e92e69ef4403a2950818d7.jpg


Karta:
http://kartor.eniro.se/m/aMSAw

Facebook:
http://www.facebook.com/#!/event.php?ei … 1864412108


INFO UPPDATERAD

Här kommer detaljerna för en karavan runt stan!
klicka på bilden för att förstora upp den. skriv gärna ut den om ni tänker åka med så har ni lite koll ifall ni fastnar vid ett rödljus eller så.
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-52e356928c9754ddb22ec8ff9371a7c7.jpg
Jag har nu kört rundan med gps och den är cirka 13 km. jag körde den med lite mera tempo än vad som är tänkt vid träffen och då tog den drygt 20 minuter att köra med en snitthastiget på 35 km/h och en maxhastiget på ca 70 Km/h


INFO UPPDATERAD







En riktigt go polare har fixat så att det finns en upplagd Teamspeak server (online dygnet runt) om man kanske vill tjöta lite med någon bara för skoj skull eller om man helt enkelt tycker det är onödigt å slita på sitt tangent bord när man snackar med andra inför träffen. Det är bara att använda det rummet på servern som har samma namn som träffen. de andra rummen som ligger uppe är helt ok å använda till dess avsedda syften de också.
Dra hem programmet på denna länken det är gratis! det enda du behöver är mic å lurar.
man kan även använda programmets FTP funktion för foton å dylikt eller då även använda chatt funktion om man inte gillar ljud! jag försöker vara online så fort jag är hemma.
Kanske inte alltid hör, men kan ändå läsa text meddelanden i efterhand om man står å vänder pannkakor eller läser bilsport.
http://www.teamspeak.com/?page=downloads

server namn: lordzlayer.game-server.cc
lösen: full








Två foton från en träff på Överby under sommaren 2010 men då under Namnet Maxmeet som numera har upphört .
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36815/943530_jzw494.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36815/943529_lxbq0o.jpg


Tillägger att jag inte tar på mig något som helst ansvar för andras handlingar även om jag hoppas att det bara kommer folk med rent mjöl i påsen å endast medverkar för sitt brinnande bil intresse.
Nedskräpning tolereras inte.
Eran skit skall hanteras precis som ni gör annars! För mig funkar soptunnan hur bra som helst.

Senast redigerat av Widowmaker (11 maj 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
hedley Saaboholic
27 mars 2011 · 3 129 Inlägg

Baksidan där passar alldeles utmärkt, sen har du ju till <--- om gamla lindex är det en hyffsat stor parkering med som väldigt få brukar även när det är mycket folk i affärerna.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
744_boy S40 T4 paawha!
31 mars 2011 · 200 Inlägg

ja e på big_smile

Volvo S40 "KOGGY - The Bad One" (1996)
Volvo 945 classic "den snea" (1998)
hedley Saaboholic
31 mars 2011 · 3 129 Inlägg

Vore förjävla najs om man kunde dra igång något. Kul att ha lite aktivitet i Trollywood!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
edward91
2 april 2011 · 66 Inlägg

Inlägget raderat pga följande.
Mvh Moderator


8§ Streetracing
• Organisering av olaglig streetracing får inte förekomma (enligt svensk lag). Det gäller oavsett om det sker direkt eller indirekt. Dvs, är det allmänt känt att en träff handlar om streetracing så är det inte tillåtet att annonsera eller diskutera träffen oavsett om det uttalats i tråden att det handlar om streetracing eller inte.


!! UPPREPAS DETTA LÅSES TRÅDEN OMEDELBART !!

Widowmaker
2 april 2011 · 1 112 Inlägg

Bra synpunkter men jag vill UNDERSTRYKA att om man skrider till verket å låter just denna träff gå av stapeln så skall den inte relateras med streetrace över huvudtaget. tanken är en träff å ställa upp sin bil och tjöta med massa gött folk å binda nya kontakter,fota och fotas. kanske rentav tända grillen för å vara riktigt seriös. lungna goa sommarkvälls träffar är syftet, streetrace finns det andra som ordnar men det gör inte jag.

tackar så mycket för ditt erbjudande men jag kommer inte vara arrangör till något som kan göra att jag får åka buss till jobbet

Senast redigerat av Widowmaker (2 april 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Erre-
4 april 2011 · 20 Inlägg

låter nice! jag är ny trollhätte bo så ser gärna en träff där man träffa nytt folk! smile då jag kommer från borås så kör jag såklart volvo, och här verkar flertaler köra saab, konstigt wink så jag hopas inte jag blir utstött smile

vi tjejer vi kan oxå!
Volvo S70 2.5t "celize" (1998)
Audi A6 2.8l V6 "ådii" (2001)
hedley Saaboholic
4 april 2011 · 3 129 Inlägg

Erre- skrev:
låter nice! jag är ny trollhätte bo så ser gärna en träff där man träffa nytt folk! smile då jag kommer från borås så kör jag såklart volvo, och här verkar flertaler köra saab, konstigt wink så jag hopas inte jag blir utstött smile

Utstötning i förhållande till vilken bil man kör kommer jag personligen inte befatta mig med.
Kör som synes själv Saab men du är mer än välkommen fram och komma och kika smile

Intresset för bilar som är prioriterat och inte fabrikatet smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Xal3 Bilplåtslagare
4 april 2011 · 160 Inlägg

Är också nybliven Trollhätte-bo, ser fram emot sommarens träffar så man kan knyta lite bekantskaper och lära känna likasinnade.
Så hoppas på härligt väder och trevliga kvällar framöver smile

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
edward91
5 april 2011 · 66 Inlägg

Någon som har ett bra datum när vi har tänkt börja? Tror att vi började några veckor innan Elmia förra våren så det är hög tid för en lite träffa snart tycker jag. Sen får vi komma fram till en bra plats att vara vid.

Mvh//Edward

hedley Saaboholic
5 april 2011 · 3 129 Inlägg

Tycker det är bättre att köra helgen efter Elmia eller något sådant så det hinner bli lite varmare ute..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Widowmaker
5 april 2011 · 1 112 Inlägg

tidigare år har man har haft lite för bråttom å ha en träff, då har de träffar mer eller mindre dött ut på grund av att folk fryser.
fredagen den 13 maj skulle kunna vara en bra dag. helgen innan så är folk upptagna med brl street meet så den kan mest kvitta

Senast redigerat av Widowmaker (9 april 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
sachman Arn Racing
5 april 2011 · 383 Inlägg

Har en bit att åka men Trollhättan är ju alltid Trollhättan ... Blir garanterat ett gäng från Skaraborg om det inte krockar med jobb osv:D

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
hedley Saaboholic
5 april 2011 · 3 129 Inlägg

@Widowmaker, det låter som en bra idè smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Widowmaker
5 april 2011 · 1 112 Inlägg

hedley skrev:
@Widowmaker, det låter som en bra idè smile

jag har nu redigerat första inlägget i tråden å lagt fram smådetaljer som tid å plast. sen är det bara å hoppas att intresset växer!

Senast redigerat av Widowmaker (5 april 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
hedley Saaboholic
5 april 2011 · 3 129 Inlägg

Jo man får hoppas på det bästa smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
GVR4
5 april 2011 · 94 Inlägg

Jag dyker upp med min gamla Galant. wink

Juvakka
5 april 2011 · 1 697 Inlägg

Kanske kommer förbi om saaben är reggad då big_smile

Saab 900 "T16" (1992)
mateart
5 april 2011 · 246 Inlägg

jag kommer!! helt klart!!

www.facebook.com/motivlack
följ gärna min projekt tråd som kommer bli den fetaste och galnaste g35an i sverige http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308976
gå gärna in på bilen o rösta vad du tycker med;)
Infiniti g35 "project-stance" (2005)
Widowmaker
5 april 2011 · 1 112 Inlägg

Juvakka skrev:
Kanske kommer förbi om saaben är reggad då big_smile

kom gärna med ranceron!!!

Jag kommer med min jänkare men det betyder inte att jag är raggare! jag ser gärna alla tänkbara bilsorter. har själv gått från råstylad audi a4 till buick roadmaster, mitt intresseregister är BRETT!!!!

Senast redigerat av Widowmaker (5 april 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang