Volvo 850 turbo 1994 Dör på tomgång, ibland..

KarlGustafGilbert
27 mars 2011 · 17 Inlägg

Hallå där, har ett litet problem med 850:n. Det är ett ganska lustigt fel eftersom det bara uppstår ibland, uppstod idag efter att ha fungerat felfritt sen nyår ungefär.  Tänkte åka iväg till verkstad i veckan men jag kollar lite här med samtidigt.

Det som händer är att när felet uppstår så dör bilen direkt på tomgång, inget bluddrande eller nåt sånt utan den startar går upp till ca 1000rpm sen tvärdör den om man inte håller liv i den genom att gasa. Kör man sen så känns den lite slö, nästan som om den får för mycket bensin. Mina vilda gissningar är att LMM har gett sig, men eftersom det fungerar ibland och inte ibland så känns det trist att köpa en ny för 2k+

Eftersom felkoderna säger att LMM saknar signal så börjar jag nästan ångra att jag skriver det här inlägget wink Fast som sagt när det funkar får jag inga felkoder.
Men hade vart kul att höra om nån vart med om nåt liknande..

// Poppe

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2011 · 17 601 Inlägg

Sitter kablaget ok på LMM? Starta bilen och "jucka" lite med det... Låter som glapp tycker jag. Att LMM skulle fungera ibland bara låter märkligt? Fast det kanske är vanligt!?

Har sett i andra inlägg att den går att rengöra den. Kolla det!

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KarlGustafGilbert
27 mars 2011 · 17 Inlägg

Ska åka ner till garaget en sväng ikväll och kika lite, testa att göra rent osv. Har provat att koppla ur LMM då går den lika illa, har dock inte testat att koppla ur den när bilen går riktigt.

KarlGustafGilbert
29 mars 2011 · 17 Inlägg

Var påväg till verkstad igår och då startade den naturligtvis kanonbra sad Är i garaget nu och då startade den kanon men efter att ha stått på tomgång 5min ca, så dog den och det är samma fel igen.
När man kopplar ur den så borde den ju gå på nödprogrammet men det är samma fel fortfarande att den tvärdör på tomgång.

Det känns för mig som om LMM inte borde vara helt kass, ska mäta på den nu snart och kika lite mer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang