3571
Sök

Mitsubishi Eclipse -92 som stannar då jag svänger i 90 grader eller mer?

3 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Jag har en mitsubishi eclipse -92 som motorn slocknar i då jag tex åker i en rondell eller svänger i 90 grader eller mer. Den startar igen direkt då jag vrider på nyckeln men detta är irriterande roll
Någon sa till mig i helgen att det kan vara stiftet som sitter i fördelardosan som är slut/slitet.
Har ringt till 3 olika ställen, mekonomen förstod vad jag pratade om men hade inte den delen ( glömde fråga vad den hette), kindwalls fattade absolut ingenting om vad jag pratade om och samma sak med den tredje smile

Någon som vet vad jag pratar/svamlar om och vad denna lilla pryl i så fall kan heta och om ni tror att det kan vara den som är slut/sliten med tanke på symtomen min lilla pärla visar?smile

Tacksam för hjälp//Chicadee..... Tjej, blond och fattar noll om motorer big_smileroll

2 117 Inlägg
28 mars 2011
Låter mer som lite soppa i tanken och att g-krafterna får soppan att skvalpa åt sidan varefter bensinpumpen suger luft.

3 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
shogun skrev:
Låter mer som lite soppa i tanken och att g-krafterna får soppan att skvalpa åt sidan varefter bensinpumpen suger luft.

Halv tank nu....så det låter inte troligt.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
28 mars 2011
Jag tror du menar rotorn (sitter under fördelarlocket). Om den börjar glappa borde den misstända/ inte tända alls

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

3 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
jok3 skrev:
Jag tror du menar rotorn (sitter under fördelarlocket). Om den börjar glappa borde den misstända/ inte tända alls

Det sa mitsubishi verkstaden också men då förklarade jag iofs inte hur bilen betedde sig utan svamlade på om "stiftet" smile men om den glappar och då borde misstända/inte tända alls som du säger låter det logiskt då att det bara är i skarpa kurvor (oavsett höger eller vänster) aldrig annars som tex gupp och liknande? Nu kör jag ju iafs rätt sakta i gupp för annars slår bilen i då den är sänkt och har sport fjädrar men lite uppar det ju och då borde väl rotorn glappa även då eller är jag ute och cyklar? big_smileroll

//Chicadee

Sök