31 mars 2011
Trådstartare
Hej!
Idag inträffade det märkligaste av allt. Jag skall berätta allt ifrån början.
Åker för att hämta en kompis (Xela740), bilen startar som den skall och åker iväg. När jag väl kommer ned till kompisen så skall jag vissa nya fälgarna. Jag stänger av motorn och låter den vara avstängd ett tag, när vi sedan skall åka iväg händer det konstiga.
Jag trycker ned kopplingen och startar men bilen vägrar liksom gå runt helt. När den låter som att den vill starta så kommer det små knallar ifrån avgassystemet.
När jag väl fick igång bilen så går ner till 900 varav sedan dör den. När jag väl lyckades få igång bilen börjar det rycka i hela bilen, just på 1an och 2an rycker den som mest och detta har det gjort under ett tag.
Varvar ur den på 2ans växel och efter detta så fungerar den bättre. Nu när jag kom hem provade jag att stänga av bilen och lät den stå avstängd i några minuter.
Startar den utan några problem.
Min kompis (Xela740) upptäckte efter att jag bytt luftfiltret att jag hade glömt låsa den helt. Han gjorde detta och jag provade några gånger med ett gott resultat.
Jag är ju rädd att detta skall hända en gång till.
Vad gör jag för fel? Kan det varit så att locket till luftfiltret inte var ordentligt stängd som orsakade att bilen inte ville starta?
El kan det vara något annat.
Jag vet dock inte när oljan är bytt på bilen samt oljefiltret.
Jag älskar jordguppar !