Felsökningsverktyg till volvo V70 -08

f4bb3
1 april 2011 · 62 Inlägg

Hej undrar om de är någon som har ett bra förslag till felsöknings verktyg som man kan ha till volvo model 2!
Följd fråga måste man ha datorn för att släppa på dem elektroniskahandbromsarna?
Om de verkligen någon som kan de svara...! skicka länk på vart man kan köpa och om hur den fungerar! skriv allt ni kan typ:P

Mvh f4bb3

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
Joakim-S Hobby Fotograf
1 april 2011 · 650 Inlägg

För att släppa på den elektroniska handbromsen behövs dom sättas i serviceläge och jag vet inte om det går utan att ha VIDA och det går inte att få tag på till privatpersoner hmm

MG e-HS (2021)
f4bb3
1 april 2011 · 62 Inlägg

ProXem skrev:
För att släppa på den elektroniska handbromsen behövs dom sättas i serviceläge och jag vet inte om det går utan att ha VIDA och det går inte att få tag på till privatpersoner hmm

titta på den här....
http://www.orebrobildiagnos.se/OBD2/ind … cts_id=177

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
Joakim-S Hobby Fotograf
1 april 2011 · 650 Inlägg

Okej, visste faktiskt inte att man kunde använda VIDA som privatperson eftersom att man loggar inte i VIDA genom volvos server. Men står det där att man kan det så är ju det bara att köpa! smile

MG e-HS (2021)
Bagarn
1 april 2011 · 689 Inlägg

VIDA behövs inte, vi på mekonomen kan också tongue

Joakim-S Hobby Fotograf
1 april 2011 · 650 Inlägg

Okej, va bra smile bara inhandla big_smile

MG e-HS (2021)
f4bb3
1 april 2011 · 62 Inlägg

Så ni på mekonomen behöver inte vida, men ni på Volvo har ju vida för att den uppdateras automatiskt elr? Men de är ju inte de jag vill.utan.bara kunna släppa handbromsen med hjälp av service läget!smile

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
Joakim-S Hobby Fotograf
2 april 2011 · 650 Inlägg

f4bb3 skrev:
Så ni på mekonomen behöver inte vida, men ni på Volvo har ju vida för att den uppdateras automatiskt elr? Men de är ju inte de jag vill.utan.bara kunna släppa handbromsen med hjälp av service läget!smile

Precis smile

MG e-HS (2021)
f4bb3
2 april 2011 · 62 Inlägg

Bra, men ska nog köpa en sådan tongue haha! borde ju kunna gå fixa uppdateringarna med tiden kanske:P?
Någon på volvo måste ju vara lite illegal och cracka uppdateringarn och lägga ut dem på nätet wink

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang