Har precis införskaffat en Seat toledo -98 som jag trodde fungerade felfritt. Helt plötsligt så började vindrutetorkarna att gå på lite titt som tätt. Räcker att jag sätter på helljuset, eller egentligen inte gör något. De är skitsvåra att stänga av. när de väl har gått på. Har någon en aning om vad som är fel??? Elfel? Byta säkringar?
När du stänger av torkarna normalt så går de ju ner till sitt viloläge även om du slår av spaken när de är mitt på rutan, eller hur?
Ibland kan det dock bli så att de blir känsliga i denna funktion och då lever de sitt eget liv. Oftast hopplösa att stänga av om eländet börjat. Stänga av tändningen i precis de läge de vänder kan gå.
Tror funktionen är inlagd i torkarmotorn men inte säker. Byte då... Prova att dra ut reläet och se om det blir bättre!
Troligtvis elektronikdelen i spaken som börjar bli sliten. Bytte spaken på syrrans Toledo när den gjorde så och det slutade efter bytet. Har för mig att den gick på drygt 400:- hos Möller Bil
Troligtvis elektronikdelen i spaken som börjar bli sliten. Bytte spaken på syrrans Toledo när den gjorde så och det slutade efter bytet. Har för mig att den gick på drygt 400:- hos Möller Bil
Borde ju vara samma på VW då? Sitter 0-läget i spaken???
Borde ju vara samma på VW då? Sitter 0-läget i spaken???
VW bör använda samma grejer, det mesta på Toledo är samma som till Golf m.fl. Nej ligger ström på motorn så dom går tillbaka till ursprungsläget, på syrrans bil så slutade torkarna oftast om man höll fram spaken lite lätt när dom fick eget liv. Antar att det blev kontakt mellan blecken i spaken som om att dom skulle vara påslagna