Automatlåda i 855 driver inte på någon växel

VolvoGrabben
4 april 2011 · 14 Inlägg

Har bytt motor i bilen till en likadan 2.3l  motorn o de funkar fint men när jag ska lägga i  någon av växlarna så går den bara upp i varv o driver inte något  den går ner i var när jag lägger o parkeringsväxeln o oljan ser bra ut o de e rätt mängt olja  någon som vet va de kan vara för fel  så får ni gärna   berätta något som kan göra att man får fart på drivningen

Volvo 142T "Turbo" (1968)
SirElgot
3 juni 2011 · 2 Inlägg

liknande problem här, fast denna kan man köra några minuter sen slutar den att driva, vad jag hört ( inte hunnit testa själv ) så brukar dom gå till sig om man "spolar ur" lådan

Volkswagen Golf "Rallybil" (1990)
Knape
27 augusti 2012 · 125 Inlägg

Hej. Tar och lyfter tråden lite då jag har samma problem. Har bytt motor i i bilen men använder samma låda. Och när ja startar bilen driver den inte. Inte ens när den är upp pallad och jag hjälper däcken att snurra. Känns typ som att de är luft i systemet eller liknande. Trodde de var självluftande? Min bil är en Volvo V40 och gissar på att de (om inte samma) är liknande som i 855. Nån som vet vad felet skulle kunna vara? Skulle de kunna funka med en ur sköljning?

Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang