2782
Sök

Lång Leverans Tid?

84 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Tjenaa folket har lite frågor, Nu är det så att jag har beställt (Tror detta är rätt sida att posta i)

Steg 1 Trim till min bil la denna order i Söndags (2011-04-10) Så denna kan jag tänka mig att den kanske kommer i veckan. (xtremt.se)

Sedan la jag en beställning på ett Insugsrör till turbon från Evolve, denna beställning la jag (2011-03-29) också (xtremt.se)

Tänkte bara hur länge hare tagit för er när ni beställt från diverse sidor.

Lade exakt samma beställning på Autotech hemsida för insugsröret (2011-01-25) Men efter att jag väntat fram till mars så avbokade jag den ordern för dem inte lyckats leverera förmodligen nå strul med leverantörerna. Men fick inge information eller något sånt från Autotech varför det tar så länge.

Så jag undrar har dem såna här saker liggande på lager eller måste dem tillverka det först sedan skickar dem sakerna?

MVH Alden

1 738 Inlägg
11 april 2011
Jag beställde senast i torsdags 7/4 från xtremt.se och fick mina dämpare idag 11/4 wink

allt beror på om det finns på lager eller inte, allt kommer ju garanterat från utlandet så dom har ju leverans tid själva på sina saker innan dom får det!

min första beställning från xtremt tog ungefär 3 veckor, men dom hade inte sakerna på lager wink

MVH

84 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
okok tackar då veta jag säkert nå strul hos leverantören .. Hoppas iaf man får sakerna snart vill ha min effekt ökning nuuuu big_smile

1 738 Inlägg
19 Inlägg
14 april 2011
Autotech har tydligen en kontakt (form av mellanhandel) i staterna som köper in alla delar de tar hem från USA och skickar sedan det vidare till Autotech.. Denna snubbe har nu slutat med detta av någon anledning och de har inte lyckats lösa sitt problem än med att ta hem saker därifrån..

Lade en beställning den 15:e Feb på ett avgassystem(Evolve/Elevate) hos Autotech, och under dessa veckorna fram till nu har jag mailat/ringt x antal ggr och frågat efter det och de har sagt att de kommer men de visste inget säkert datum, nu ringde de senast igår och sa att de inte kan få tag i det.. blev sjukt besviken!

Tänkte mest att det kunde vara kul för dig att veta varför du inte fick dina saker smile

Har nu själv beställt det från Elevate's hemsida så får se hur det går, första gången jag beställer något från staterna :p

104 Inlägg
20 april 2011
SeroXer skrev:
Tjenaa folket har lite frågor, Nu är det så att jag har beställt (Tror detta är rätt sida att posta i)

Steg 1 Trim till min bil la denna order i Söndags (2011-04-10) Så denna kan jag tänka mig att den kanske kommer i veckan. (xtremt.se)

Sedan la jag en beställning på ett Insugsrör till turbon från Evolve, denna beställning la jag (2011-03-29) också (xtremt.se)

Tänkte bara hur länge hare tagit för er när ni beställt från diverse sidor.

Lade exakt samma beställning på Autotech hemsida för insugsröret (2011-01-25) Men efter att jag väntat fram till mars så avbokade jag den ordern för dem inte lyckats leverera förmodligen nå strul med leverantörerna. Men fick inge information eller något sånt från Autotech varför det tar så länge.

Så jag undrar har dem såna här saker liggande på lager eller måste dem tillverka det först sedan skickar dem sakerna?

MVH Alden

Ett enkelt svar är att jag har fått sparken, och det va jag som höll i den biten... wink

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95

1 853 Inlägg
20 april 2011
Rent allmänt så tillverkas ju vissa saker på beställning. Men då borde återförsäljaren meddela detta vid beställning och att leverans tiden är si och så lång osv....

Allt annat är dålig service tycker jag...

/mvh soyd

1 738 Inlägg
20 april 2011
soyd skrev:
Rent allmänt så tillverkas ju vissa saker på beställning. Men då borde återförsäljaren meddela detta vid beställning och att leverans tiden är si och så lång osv....

Allt annat är dålig service tycker jag...

/mvh soyd

Kan nog stämma fast inte såna hära butiker? Men dålig service vet jag inte om jag håller med om, för det brukar ju stå om varan finns i lager eller inte! Och de brukar ju alltid ha en liten info sida vad som gäller vid varor som inte finns på lager t.ex att det tar 2-3 veckor innan grejerna kommer m.m eller nåt! Och tänk dig då att det kanske är ett par 100 som köper varje dag, o hälften av dom måste de skriva att det är "fördröjning på dina saker" det blir rätt trötsamt i länden o hålla på varje dag!

Men dom som tar sitt jobb på allvar vilket inte alla gör, skickar ju varorna direkt när dom har eller fått sakerna! Jag är nöjd över extremt.se iaf alldrig något strul! Men när jag la min stora sändning som de inte hade på lager så köpte jag även en kylare, den gick ur deras sortiment men det ringde han personligen o sa och att pengarna skulle jag få samma dag han ringde vilket jag fick big_smile som sagt den som väntar på nåt gott väntar alltid förlänge

Sök