6687
Sök

lås

110 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
lås
Senast redigerat av T-U-R-B-O (26 augusti 2012)

4 293 Inlägg
22 april 2011
förpumpen kanske inte fungerar som den ska?

Fri fart för ett fritt folk!
15 014 Inlägg
23 april 2011
sitter en backventil vid pumpen kan vara den oxå..alltså den pumpen under bilen
K-jet är väldigt känsliga så testa att dutta till på starten några gånger och kolla om bilen startar direkt när du sedan försöker
då hinner pumpen bygga upp trycket ordenkligt innan du startar

Kör fort så hinner inget hända...

4 293 Inlägg
23 april 2011
Det är inte LLM som strular då? Då kan ju bilen bara dö och får konstig tomgång osv. Prova dra ut kontakten till LLM och se om det är någon skillnad.

Pim_Pim
23 april 2011
zemet skrev:
Det är inte LLM som strular då? Då kan ju bilen bara dö och får konstig tomgång osv. Prova dra ut kontakten till LLM och se om det är någon skillnad.

Du Menar inte lmm?

15 014 Inlägg
23 april 2011
Pim_Pim skrev:
zemet skrev:

Du Menar inte lmm?

kvittar vad han än menar eftersom en 240 har helt mekaniskt sprut..
som är SUPER känsligt för minsta tjuvläcka

så fungerar inte tricket med pumpen och den är trälig när den är kall skulle jag försäkra mig om att allt är SUPER tätt det räcker att vevhusventen läcker så går den skit så det är HYPERKÄNNSLIGT

och pilla inte på skruven vid vågen utan riktig mätare för då är det tvärkört

4 293 Inlägg
23 april 2011
Growe skrev:
Pim_Pim skrev:
zemet skrev:

Du Menar inte lmm?

så fungerar inte tricket med pumpen och den är trälig när den är kall skulle jag försäkra mig om att allt är SUPER tätt det räcker att vevhusventen läcker så går den skit så det är HYPERKÄNNSLIGT

Jo jag menade såklart lmm.... Men det fanns ju tydligen inte ens på 240 så det var ju inte mkt hjälp:P

Pim_Pim
23 april 2011
Growe skrev:
Pim_Pim skrev:
zemet skrev:

Du Menar inte lmm?

Ok

15 014 Inlägg
24 april 2011
T-U-R-B-O skrev:
hmm aa testade lite med startgas när den gick men kunde inte hitta något

inte säkert att det märks
när jag menar känslig så menar jag verkligen tok känsliga

kan såklart vara något annat oxå
men skulle gå över alla slangar och kolla noga på vevhusslangarna inte ovanligt att dom spricker på ställen man ej ser

och oftast brukar det bli lite tätare när motorn väl är varm

eftersom hela sprutet är behov av undertryck vid vågen så blir dom tyvärr väldigt känsliga för läckor
då vågen inte orkar lyfta eller ej lyfter sig tillräckligt

kan oxå vara termotid givaren som börjar knasa

finns ett antal grejer som påverkar hur motorn fungerar

började felet från en dag till en annan eller alltid småstrulat?

har själv haft turen att bara haft lite små strul med vevhusventen som gjort att min 245turbo gick lite konstigt
annars har jag mest hållt på med att få skiten att gå så jämnt och fint över hela registret som möjligt

bästa tipset är förövrigt att kasta ur spisen och hinka i en B230Fk/ft med 240 88b-93 om du vill ha lite ekonomi..
min 245turbo snittade 1.8l/milen när den fungerade som bäst =/

Sök