Philip: Om jag tolkar dig rätt när du ringde upp polisen och bad om att få ta tillbaka ditt erkännande och han sa att de flesta sådana fall läggs ner.... Lade du på därefter eller? Annars ska du skicka in skrivelse att du tar tillbaks ditt erkännande och gärna i rappet. Du ska även så fall behålla kopia på din skrivelse, så du har att visa vid eventuell rättegång. Sådana papper har vissa förmågor att kunna försvinna och du ska inte acceptera att tex han säger att "så nu har jag ordnat det". Då ska du be om bekräftelse hemskickat på det.
Håller med som TeQuilla skrev att aldrig godkänna något på plats. Nu har du gjort det, men gör det inte hädan efter. Vissa poliser målar upp en jäkla bild och försöker skrämma dig. Så fort du erkänt är det mer eller mindre kört.
I ditt fall här är att du ska skriva att du tar tillbaks erkännandet och att du kräver att få ditt körkort hemskickat.
Det är ingen nackdel för dig att ta tillbaks det, för om det går till Tingsrätten, så ska de bara följa vad som finns. Som tex Åklagaren får inte skriva i eventuellt åtal att först erkände du och sedan tog du tillbaks det erkännandet osv. (Du förstår nog vad jag menar). Åklagaren får bara använda fakta så kallat "svart på vitt" i sin eventuella bevisning.
Därför är det viktigt att du fixar detta snarast med återkallandet utav ditt erkännande. Det är Åklagarens starkaste bevisning för tillfället och sen 2 polis kvinnor som trycker på varpå han kommer kalla den ena som vittne emot dig som påstod hon skulle flugit iväg. Hon kommer garanterat måla upp en bild hur du fullständigt flög fram och rakt emot henne osv.
Du förklarar hur du ser på det. Du väjde och fortsatte för de viftade med ficklampor som bländade dig som exempel.
De har inget på dig eftersom de varken kan visa hastighet eller något annat på dig. Bara vad de tycker, men det spelar ingen roll. Alla uppfattar vi saker olika.
Alla fall så du får bekräftelse hemskickat med erkännadet är tillbaka draget. Plus att ditt körkort ska skickas tillbaks till dig med omedelbar verkan.
Senast redigerat av Clintan66 (27 april 2011)
Inte farten som dödar. Det är stoppen