3285
Sök

Misstänkt vårdslöshet i trafik

133 Inlägg
7 september 2011
Skriver det ännu en gång, jag är inte trådskaparen. Jag gjorde bara ett inlägg. Skaparen av tråden är "Philip-", ägare av en röd Evo 8. Jag förlorade körkortet för fortkörning, och skrev det någon gång i tråden. Dock är det "Philip-" inläggen från början handlar om. Okej? smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.

5 198 Inlägg
7 september 2011
Tschagerlund skrev:
Skriver det ännu en gång, jag är inte trådskaparen. Jag gjorde bara ett inlägg. Skaparen av tråden är "Philip-", ägare av en röd Evo 8. Jag förlorade körkortet för fortkörning, och skrev det någon gång i tråden. Dock är det "Philip-" inläggen från början handlar om. Okej? smile

vem har citerat dej ?

711 Inlägg
7 september 2011
PoulZen skrev:
thelaughingmadman skrev:
Men en äldre polis bil är vit, med blåa "zoner". Du menar att du missade en vit bil?
Har du dåligt lyse eller kanske tunnelseende?

Men var ni med eller?? Ni har ingen aning om hur poliserna parkerade eller var, eller hur skymt eller öppet de stod.
Poliserna har ju rykte om sig att försöka gömma sig och bilarna för att inte folk som kör olagligt ska se dem. Så det är väll inte så konstigt att TS fick syn på dem försent.

Eftersom de hade stannat vid vägen för att undersöka en bil som kört av antog jag att den inte stör allt för långt ifrån körbanan.
Men visst, jag kan ju ha fel. Men i detta fall handlade det ju inte om att polisen gömde sig för exempelvis fartkontroll, utan ställt sig vid sidan om vägen för att undersöka ett annat fordon, så, de ställde sig ju inte där för att jävlas, utan för att hålla sig ur vägen.

Men kommer det en bil med en jävla fart, lär man, i alla fall som polis, reagera. Eller?

5 198 Inlägg
7 september 2011
thelaughingmadman skrev:
PoulZen skrev:
thelaughingmadman skrev:
Men en äldre polis bil är vit, med blåa "zoner". Du menar att du missade en vit bil?
Har du dåligt lyse eller kanske tunnelseende?

Men var ni med eller?? Ni har ingen aning om hur poliserna parkerade eller var, eller hur skymt eller öppet de stod.
Poliserna har ju rykte om sig att försöka gömma sig och bilarna för att inte folk som kör olagligt ska se dem. Så det är väll inte så konstigt att TS fick syn på dem försent.

Eftersom de hade stannat vid vägen för att undersöka en bil som kört av antog jag att den inte stör allt för långt ifrån körbanan.
Men visst, jag kan ju ha fel. Men i detta fall handlade det ju inte om att polisen gömde sig för exempelvis fartkontroll, utan ställt sig vid sidan om vägen för att undersöka ett annat fordon, så, de ställde sig ju inte där för att jävlas, utan för att hålla sig ur vägen.Men kommer det en bil med en jävla fart, lär man, i alla fall som polis, reagera. Eller?

För vissa jävlas polisen bara genom att finnas till..

711 Inlägg
7 september 2011
gamlingen skrev:
thelaughingmadman skrev:
PoulZen skrev:

Men visst, jag kan ju ha fel. Men i detta fall handlade det ju inte om att polisen gömde sig för exempelvis fartkontroll, utan ställt sig vid sidan om vägen för att undersöka ett annat fordon, så, de ställde sig ju inte där för att jävlas, utan för att hålla sig ur vägen.Men kommer det en bil med en jävla fart, lär man, i alla fall som polis, reagera. Eller?

För vissa jävlas polisen bara genom att finnas till..

Jo, visst, det stämmer. Alla gangstas som hänger på garaget och blir ledsen i ögat när man får skäll för att man kör 78km/h utanför byns dagis...

24 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Bottom line is, tro mig ni hade kunnat köra i 50 som det var och ändå haft svårt att se dom, ni som tror att jag körde i 200km har fel, inte ens 100km

5 198 Inlägg
7 september 2011
Philip- skrev:
Plats: Sätra industriområde
Tid: c:a 01:30, totalmörker

Raksträcka: c:a 400 meter. C:a 7 meter bred helt tom väg.

Jag accelerar snabbt till en hastighet jag ej kan intyga då jag ej tittade på hastighetsmätaren.Polisen står på halva sträckan, c:a 200 meter fram, polisbilen står på trottaren utan blåljus, totalt avslagen. Två stycken polisdamer i totalt mörkblåa dräkter utan reflexer någonstans på kroppen, OMÖJLIGA att se, och undersöker en bil som tidigare på kvällen fått sladd och kört av vägen.

När de ser mig närma börjar dom blinka med sina ficklampor, jag ser då att dom står på höger sida och jag släpper på gasen och rullar förbi dom för att sen börja bromsa när jag är förbi, då jag uppfattar det som säkrare än att stå fullt på bromsen med möjlighet att bilen kanske skulle tappa "balansen".

Dom har alltså inte mätt någon hastighet på mig.

Ena polisdamen är jätteupprörd och säger att om jag hade fått sladd så hade jag kört på henne och hon hade flygit.

och påpekar att bilen dom utredda gjorde just så, men han bromsade.

Jag menade på att det var säkrare att köra förbi stadigt och fint utan att panikbromsa.
Jag sade även att jag tycker det är lite konstigt att man står mitt på vägar utan reflexer med helt mörkblåa overaller. Hon sade då att det kunde t.ex ha varit någon som var ute med hunden och gick.
Mitt på vägen utan reflexer? sade jag då.

För detta blir jag misstänkt för vårdslöshet i trafik och det kan gå till domstol
Jag erkände på plats något som jag ångrar då jag blev "skrämd" av rättegång med advokat osv.
Jag ringde sedan upp polismyndigheten i efterhand och ville ta tillbaks mitt erkännande då jag insåg att Nej jag tycker inte att det var vårdslöshet i trafiken. Han i telefonväxeln sa "Ah, av min erfarenhet så läggs sånt där ner".

Samt, Kan dom ta mitt körkort då jag bara är misstänkt för vårdslöshet i trafik, är man inte oskyldig tills bevisad skyldig, därav att jag borde få ha det kvar?

Synpunkter?

Alltså har du kunnat köra 100km/H eller 60 km/h,, Om man har så svårt att  se ,då ÄR det vårdlöst att dra på...

24 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Gamlingen du är exemplarisk för oss alla!

5 198 Inlägg
7 september 2011
Philip- skrev:
Gamlingen du är exemplarisk för oss alla!

Tur att inte alla är lika då...

133 Inlägg
8 september 2011
gamlingen skrev:
Tschagerlund skrev:

vem har citerat dej ?

Två i rad? godmorgon?

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 september 2011
Tschagerlund skrev:
gamlingen skrev:
PoulZen skrev:

Läs inlägg #36.
Personligen förstår jag fortfarande inte om dom tog det eller inte. smile

Dom kanske både tog och inte tog... TS kanske inte vet själv...

Lilla du, läs igenom tråden innan du kommenterar. Jag gjorde ett inlägg där jag skrev att jag förlorade mitt körkort. Kolla upp din fakta så inser du att jag inte är trådskaparen.

Men "LILLA" Tschagerlund du KANSKE skall läsa igen inläggen själv så du inser att det INTE ÄR DIG och dina inlägg som citeras...

Jag undrar som fler här fortfarande över TS inlägg. Först säger han att kortet togs på plats... sedan att han fick igen det... och att allting är nerlagt... Troll eller?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 september 2011
horbybonnen skrev:
alla som jobbar på och vid väg ska ha reflexväst

Men även Om man inte har något liknande så Vinner i regel Alltid personen i skada rättegången Dvs stående/gående/cyklande m.m
Det är förarens plikt att anpassa fart om det är dålig sikt , dimmit , o framför allt om det är så mörkt så du inte ens ser Folk ( poliser utan väst ex ) m.m

Så till TS .
Att skylla på att dom inte hade reflexer är ju bara bull. Har ingen betydelse. Det låter ju som att du skippat rätt mycket av din historia här enligt mig....
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (8 september 2011)

C H E V R O L E T <3

5 198 Inlägg
8 september 2011
hotrodder skrev:
Tschagerlund skrev:
gamlingen skrev:

Dom kanske både tog och inte tog... TS kanske inte vet själv...

Lilla du, läs igenom tråden innan du kommenterar. Jag gjorde ett inlägg där jag skrev att jag förlorade mitt körkort. Kolla upp din fakta så inser du att jag inte är trådskaparen.

Men "LILLA" Tschagerlund du KANSKE skall läsa igen inläggen själv så du inser att det INTE ÄR DIG och dina inlägg som citeras...

Jag undrar som fler här fortfarande över TS inlägg. Först säger han att kortet togs på plats... sedan att han fick igen det... och att allting är nerlagt... Troll eller?

Just precis.. men han får gärna visa citaten...

5 198 Inlägg
8 september 2011
Children-Of-Bodom skrev:
horbybonnen skrev:
alla som jobbar på och vid väg ska ha reflexväst

Men även Om man inte har något liknande så Vinner i regel Alltid personen i skada rättegången Dvs stående/gående/cyklande m.m
Det är förarens plikt att anpassa fart om det är dålig sikt , dimmit m.m

Regeln som säger *Man får aldrig köra fortare än man hinner stanna* gäller nog jäkligt bra i mörker.

24 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Ingenting är skippat från historien, åtalet är nedlagt, läs igenom alla inlägg innan ni skriver såfall. Jag har redan skrivit att dom tog körkortet på plats, dom gick iväg till sin bil och kom tillbaka 10 min senare med mitt körkort som jag då fick tillbaka.

Det är klart som fan att man bör ha reflexer vid vägarna även om det är förarnas ansvar, kom inte och säg att du själv kör i 20km/h för att du har dålig sikt. Mycket hycklare som skriver här. Skriv bara relevanta saker från och med nu

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 september 2011
Philip- skrev:
Ingenting är skippat från historien, åtalet är nedlagt, läs igenom alla inlägg innan ni skriver såfall. Jag har redan skrivit att dom tog körkortet på plats, dom gick iväg till sin bil och kom tillbaka 10 min senare med mitt körkort som jag då fick tillbaka.

Ånä lugn i bussen nu... så sa du inte alls från början.
Ditt andra inlägg första sidan:

Philip- skrev:
Dom tog mitt körkort på plats och jag fick 48 timmar på mig att köra
Om detta drar ut på tiden innan dom fyller i alla papper, har dom mitt körkort på obestämd tid?
Fattar inte hur det fungerar

Är det konstigt att fler än jag undrar hur det egentligen ligger till?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

5 198 Inlägg
8 september 2011
En del verkar inte veta vad dom skriver, eller vad som citeras.

80 Inlägg
8 september 2011
Det du inte förstår Tschagerlund, är att TS inte är en fortkortning av ditt namn, utan att det står för "thread starter", alltså tråd startaren.

4 005 Inlägg
8 september 2011
LillMumin skrev:
Det du inte förstår Tschagerlund, är att TS inte är en fortkortning av ditt namn, utan att det står för "thread starter", alltså tråd startaren.

haha p0wned.

24 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Läser ni alla tidigare inlägg innan ni själva skriver något. Jag förklarade det citatet du skrev gällande körkortet nyligen. Sluta gärna älta saker, skriv något som är intressant och kan hjälpa andra. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter gamlingen, du verkar så bitter. Skicka ett privat meddelande med dina tankar

Sök