Koppling påväg att ge upp? saab 9000

saab02
30 juni 2011 · 23 Inlägg

hej e det nån som kan hjälpa mig med hur man späner fläkt remen på saabar snälla jag skulle bihöva hjälp med det

saab02
30 juni 2011 · 23 Inlägg

och så skulle jag bihöva hjälp med fläkt rem hur man spänder en sån

gamlingen
30 juni 2011 · 5 198 Inlägg

Hur ska vi kunna veta vad som hänt med kopplingen.. gör om tråden och förklara bättre

azid Det som inte dödar gör ont
30 juni 2011 · 2 668 Inlägg

Den spänns av spännrullen. Köp ny remm.

2slow
saab02
30 juni 2011 · 23 Inlägg

men jag ville bara veta hur man gör för att späna den

gamlingen
30 juni 2011 · 5 198 Inlägg

Som azid säger.... den spänns av spännrullen.. slirar remmen är den slut

saab02
1 juli 2011 · 23 Inlägg

okej men hur kommer man ått den för att spänna

Hamilton
1 juli 2011 · 8 864 Inlägg

saab02 skrev:
okej men hur kommer man ått den för att spänna

Att det slirar kan bero på att remmen är sliten och behöver bytas börja med att byta rem är vad jag skulle ha gjort och hjälper inte det så byter man spännrullen

Bra råd är att starta en ny tråd då den här tråden handlar om kopplingen, att byta inriktning i tråden blir bara förvirrande.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
saab02
2 juli 2011 · 23 Inlägg

okej tack men sen så koplingen hur sitter den på saabar jag vet att jag måste få ner lådan men hur sen då

sleepyoh
2 juli 2011 · 1 319 Inlägg

Köp en haynes bok. Blir lättast så.

_----------'
saab02
2 juli 2011 · 23 Inlägg

gud allså vad du ska märka ord med har jag inte glömmt en pungkt med eller

azid Det som inte dödar gör ont
2 juli 2011 · 2 668 Inlägg

saab02 skrev:
gud allså vad du ska märka ord med har jag inte glömmt en pungkt med eller

Men du kanske ska gå en Läsförståelse kurs eller iallafall försöka läsa dom svar som ges. Att du inte kan stava har vi förstått men du verkar inte förstå svaren heller.

Vad är problemet? Köp en mekhandbok eller sök efter en genomgående guide på saabturboclub.com

Du kan inte, jag repeterar, du kan inte spänna drivremmen då detta görs automatiskt. Det är ny remm och kanske nya remhjul som gäller.

Svara inte förens du läst texten ordentligt och förstått vad jag menar.

Senast redigerat av azid (2 juli 2011)

2slow
saab02
2 juli 2011 · 23 Inlägg

okej men då ska jag skaffa dom delarna. Men du kanske inte vet vad en dysläktiker är ? så är det man har svårt med läs och skriv svåreheter ? det förstår du ?

azid Det som inte dödar gör ont
2 juli 2011 · 2 668 Inlägg

Ditt handikapp är ditt problem, inte mitt. Jag Svarade på frågan och du ställer sen samma fråga igen.

2slow
saab02
2 juli 2011 · 23 Inlägg

Tack för alla svaren man har fått  här det har hjälpt mig mycket nu och sanrt färdig med bilen big_smile

gamlingen
2 juli 2011 · 5 198 Inlägg

azid skrev:
Ditt handikapp är ditt problem, inte mitt. Jag Svarade på frågan och du ställer sen samma fråga igen.

Och fick samma svar igen

perzy Snål gnällspik
2 juli 2011 · 402 Inlägg

saab02 skrev:
Hej jag har en saab 9000 I som koplingen har gått jag undrar vart sitter den så man kan byta ut den och vad kan det va mer för fel om komplingen är intryckt hellt i botten och inte släpper tillbacka vad kan det va då finns det nån här som kan hjälpa mig med dom här frågerna ???????

Nu vet jag inte riktigt vad som svarats på i den här tråden, men jag skriver vad jag tror behövs...
Om kopplingspedalen fastnar nere, så är det säkert huvud-kopplingscylindern, och den är mycket lätt att byta eftersom den sitter precis vid pedalerna inne i bilen!  Mycket vanligt fel på 9000.  Köps på saab för ca 1500 kr.

Volvo S80 2,9.
saab02
3 juli 2011 · 23 Inlägg

tack så mycketr

saab02
3 juli 2011 · 23 Inlägg

Allså den händer inget när jag trycker på den allså den koplar inte alls som den ska trycker jag ner den så är det som det inte finns nåt motstånd eller nåt vet inte hur man ska förklara

Glesmark
3 juli 2011 · 1 938 Inlägg

Vilka fantastiska personer som skrivit i denna tråd, kul läsning. 5/5 toasters i humorkategorin när man läser inläggen.
Fråga någon muntligt, verkar vara lättare för dig att förstå då.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang