MIKK0 skrev:
gps18 skrev:
MIKK0 skrev:
Vad har du att göra med vilket parti jag röstade på om jag får fråga?
Alla partier är för höjt pris på bensin mer eller mindre, så varför hakar du upp dig på dom rödgröna?
1)du verkar försvara både den rödgrönas sida en del samt den höga bensinpriset
2)Ja,men den ekonomiska systemet som är etablerat i Sverige sen decennier baseras på skatter.Det har etablerat "s" med hjälp av v-aktiga partier.I frågan om miljö mp har tagit en ledande roll har etablerat "ekofrågan" o många pariersom har den s.k. ekopolitik i sina partipolitiska program är rädda att gå emot mp.
MEN DJUPARE VILL JAG INTE GÅ I DEN FRÅGA I GARAGET.ORG.
Jag vill gärna diskutera bilar istället o den höga bensinpriset som som förhinder till mitt nöje,bränner min ficka, försvåra min familjetransport o förhindrar mitt arbete.
Tack!
(förresten, volvo har fint färg!)
Reinfeldt försvarar också det höga bensinpriset, är han "mijö-nisse" för det kanske?
Ser inget fel i att ha ett högt bensinpris för att det ska bli mindre nöjesåkning och på så sätt skydda miljön.
Börjar det stiga över 15-16kr innan det finns vettiga alternativ eller högre ersättning för resor till och från jobb så tycker jag att det börjar bli för mycket.
Sen tycker jag redan idag att ersättningen för resor till och från jobb skall vara högre för att man inte ska få "betala" för att jobba. Men det är en annan diskussion.
Tackar! Tyvärr har nån varit så snäll att hjälpa mig att skotta av bilen i vinter så framrutan, huv, tak och framskärmar är
totalt sönderrepat. Men ny lack och ruta i slutet på månaden så snart ska den väll se bra ut igen

Vidare tror jag att ni ska fokusera på att hitta alternativ till att höja bensinskatten istället för att bara demonstrera. Tror det skulle ha större framgång.
Synd för bilen!
Resten ska jag inte kommentera vidare! Det är upp till var o en att tänka på...

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)