2396
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

7 100 Inlägg
29 januari 2012
Xuri skrev:
bmx skrev:
Xuri skrev:
Ja bensinen kostar flis... vänj er eller sluta klaga å parkera bilen.... luften i cykeldäcken är helt gratis, man får dock betala engångspris för luftpumpen..

håller med!!
spelar ingen roll hur mkt folket gnäller här så lär dom inte sänka priset för de!

Nej precis, de gäller å prioritera...
har man en hobby en bil, då får de kosta lite.

annar bör man kanske samla frimärken.

precis!jag har 7km till närmaste affär/mack,på sommrarna brukar ja cykla ditt.när ja åker bli så planerar ja allt ja ska köpa åå göra så ja slipper åka flera rundor.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
29 januari 2012
Xuri skrev:
CHEEVA skrev:
Xuri skrev:

Nej precis, de gäller å prioritera...
har man en hobby en bil, då får de kosta lite.

annar bör man kanske samla frimärken.

tror inte att det handlar om att det kostar mycket att tanka hobby bilen ... folk har ju även tråkiga rövtransporter som är jävligt tråkiga att tanka

hade man brytt sig om vad det kostar att tanka hobby bilen hade man inte trimmat och hållt på heller

Klagar dom på att sitt "transportfordon" drar soppa så har dom fel fordon...
då kan dom nog köra nått billigare.  eller resa billigare/smartare.

inte alla som har råd med en snål miljöbil förstår du ... att regeringen är fel på det är ett faktum

håller du inte med utan tycker att priset ska öka ännu mer är du välkommen att förklara varför

skiter du i vilket finns det väl ingen  anledning att kommentera i denna tråden ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
CHEEVA skrev:
Xuri skrev:
CHEEVA skrev:

tror inte att det handlar om att det kostar mycket att tanka hobby bilen ... folk har ju även tråkiga rövtransporter som är jävligt tråkiga att tanka

hade man brytt sig om vad det kostar att tanka hobby bilen hade man inte trimmat och hållt på heller

Klagar dom på att sitt "transportfordon" drar soppa så har dom fel fordon...
då kan dom nog köra nått billigare.  eller resa billigare/smartare.

inte alla som har råd med en snål miljöbil förstår du ... att regeringen är fel på det är ett faktum

håller du inte med utan tycker att priset ska öka ännu mer är du välkommen att förklara varför

skiter du i vilket finns det väl ingen  anledning att kommentera i denna tråden ?

Råd med snål miljöbil ?

Min "sk" miljöbil kostade mig 15000kr.
Jag insåg att jag inte behövde ha en volvo v40 kombi till å från jobbet varje dag.
för jag använder inte min bil mycke mer än så, å de gör inte andra svenssons heller.

bara genom å skära ner på bilstorleken sparar jag över 3000kr om året i fasta avgifter.
utöver de sparar jag ca 3-4 dl soppa per mil.  jag skiter fullständigt i vad som står på pumpen när jag tankar.
jag kör fortfarande gratis nu varje år jämnfört med vad jag gjorde när jag hade volvon.

Priset behöver inte Öka men folk som klagar kan i stället tänka/ gå över sin ekonomi,livstil eller körvana å komma på andra saker som kostar flis än dom typ 10 kr extra varje tank kostar om bensinpriset ökar lite.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
30 januari 2012
jonnielahti skrev:
Tanka och betala eller åk buss/cykel/tåg/skateboard/gå smile

Javvisst funkar utmärkt när man är 19 inte har något annat att tänka på, när man är vuxen, har barn och familj och dessutom inte bor i innerstan med dom kommunikationerna, då blir man lätt beroende av bilen.

Jag måste säga att jag går och lämnar min son på dagis så går jag till jobbet, min fru däremot måste ta bilen p.g.a 2 mil till jobbet och oregelbundna arbetstder.

Mvh Magnus.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 160 Inlägg
30 januari 2012
just nu 13.79 95 okt i höör
www.bensinpriser.nu

Elektriker
718 Inlägg
30 januari 2012
dj_padde skrev:
visst skatten måste in men så jävla mkt pengar skatteverket drar in vart blir dom av ? jo dom lagras på hög lr så slänger dom ut allt på skit till sig själva. tänkar mössor nya telefoner å datorer för att dom ska bli bättre men på vadå ? en gammal dator går att surfa på ? dom ska inte spela spel lr kolla film på sina datorer dom ska skriva å surfa lite behöver inte ha en dator för över 20 000kr st till var och en för att skriva å surfa lite. FYFAN SÄGER MAN BARA TILL DOM JÄVLA ÄGGEN!

Snälla snälla säg inte att du verkligen tror att skatteökningarna går till skattekontoren?

Som att kasta vatten i sjön.

Elektriker
718 Inlägg
30 januari 2012
Legosoldaten skrev:
Förstår inte riktigt hur det kan va så jävla dyrt att tanka nuförtiden, pga av växthuseffekten blablabla, börjar bli ganska jävla tjatigt enligt mig. Om det nu är så jävla svårt med växthuseffekten, hur kommer det sig att man klarat sig de senaste 1000000000000000000000 åren genom att köra bil? Herregud, vet inte hur folk resonerar i politiken, men dem måste va allmänt efterblivna, sen att vi skattar och momsar på bensin är ju sinnes, och att skatt och moms ska gå till att laga vägar etc, det går ju även till alla invandrares inkomst. Men det tänker ju inte sverige på, skicka hit hela albanien vettja det gör inget, ge dem mer pengar öka bensinpriserna, dessutom att laga vägarna för skattepengarna är ju skitsnack, finns så jävla mycket vägar häromkring som är förjävliga, och har vart det dem senaste 10åren.

OVER N' FUCKING OUT.

Utan att säga något om själva växthuseffekten så: Jag tycker du ska gå inte på t.ex. Wikipedia, testa söka på "jordens ålder" och läser lite där. Sen kan du göra en ny sökning på "förbränningsmotorn" eller slå till hårt och söka på ångmaskinens uppkomst!
Och sen kan du ta och jämföra hur länge jorden funnits, och hur länge vi eldat fosila bränslen smile

Och du menar att vi inte ska betala skatt och moms på bensin?
Och att det vi skattar är invandrares lön?

Det är snarare det otacksamma i att det vi betalar i skatt och moms på bensinen eldas upp i en jävla skit tunnel i stockholm som ingen duger till att borra sig igenom.
Att bygga vägar och greja är dyrt. Att borra tunnlar ännu dyrare. Och att aldrig lyckas ta s ig igenom tunneln.. ja det är dyrast;) :Phaha

Som att kasta vatten i sjön.

DEVIL
1 171 Inlägg
30 januari 2012
monno skrev:
Legosoldaten skrev:
Förstår inte riktigt hur det kan va så jävla dyrt att tanka nuförtiden, pga av växthuseffekten blablabla, börjar bli ganska jävla tjatigt enligt mig. Om det nu är så jävla svårt med växthuseffekten, hur kommer det sig att man klarat sig de senaste 1000000000000000000000 åren genom att köra bil? Herregud, vet inte hur folk resonerar i politiken, men dem måste va allmänt efterblivna, sen att vi skattar och momsar på bensin är ju sinnes, och att skatt och moms ska gå till att laga vägar etc, det går ju även till alla invandrares inkomst. Men det tänker ju inte sverige på, skicka hit hela albanien vettja det gör inget, ge dem mer pengar öka bensinpriserna, dessutom att laga vägarna för skattepengarna är ju skitsnack, finns så jävla mycket vägar häromkring som är förjävliga, och har vart det dem senaste 10åren.

OVER N' FUCKING OUT.

Utan att säga något om själva växthuseffekten så: Jag tycker du ska gå inte på t.ex. Wikipedia, testa söka på "jordens ålder" och läser lite där. Sen kan du göra en ny sökning på "förbränningsmotorn" eller slå till hårt och söka på ångmaskinens uppkomst!
Och sen kan du ta och jämföra hur länge jorden funnits, och hur länge vi eldat fosila bränslen smile

Och du menar att vi inte ska betala skatt och moms på bensin?
Och att det vi skattar är invandrares lön?

Det är snarare det otacksamma i att det vi betalar i skatt och moms på bensinen eldas upp i en jävla skit tunnel i stockholm som ingen duger till att borra sig igenom.
Att bygga vägar och greja är dyrt. Att borra tunnlar ännu dyrare. Och att aldrig lyckas ta s ig igenom tunneln.. ja det är dyrast;) :Phaha

Tycker det är skamligt iallafall, slänga ut pengar på skit. Tycker dem kunde fixa alla vägar i sverige istället för i bara dem stora städerna.

bmw m power

551 Inlägg
30 januari 2012
dj_padde skrev:
missade du något i tidningen förra veckan ?
dom har hittat en oljekälla nu som e så stor. dom har aldrig hittat en så här stor oljekälla någon sin. vetefan vart det var men oljan räcker nog längre än vad nissarna i sitt lilla kontor sitter å räknar på det. Kontors nissar har inte koll på ett skit. dom läser i en bok å sen åh fan detta måste vi fixa snart e oljan slut. nemen vafan boken e från 1740 talet. haha

inbrotten ökar lika så som skatten ökar på tex soppan. skatten ökar å jobben minskar brotten ökar.
lixom hallååååå ser ni inte kopplingen KONTORS NISSAR !

sänkt skatt mer jobb mindre folk ute på gatan = bra mkt mindre brott...........

släng bort alla jävla politiker som sitter å snackar en jävla massa skit som dom aldrig gör nått åt.

slutar fan skriva nu blir så jävla förbannad på sveriges jävla regler å lagar som dom inte får att fungera..

allt blir dyrare å dyrare för varje år men lönerna hänger inte med upp å arbetsgivarna drar ner på folk för dom har inte råd att ha för mkt personal när allt dom köper in ökar i priser å det man producerar ska vara så billigt som möjligt i slutändan för att få det sålt å få in nått i sitt företag.....!!

visst skatten måste in men så jävla mkt pengar skatteverket drar in vart blir dom av ? jo dom lagras på hög lr så slänger dom ut allt på skit till sig själva. tänkar mössor nya telefoner å datorer för att dom ska bli bättre men på vadå ? en gammal dator går att surfa på ? dom ska inte spela spel lr kolla film på sina datorer dom ska skriva å surfa lite behöver inte ha en dator för över 20 000kr st till var och en för att skriva å surfa lite. FYFAN SÄGER MAN BARA TILL DOM JÄVLA ÄGGEN!

Grattis till Garaget.org:s mest korkade inlägg någonsin.

Haters gonna hate.

20 Inlägg
1 februari 2012
Tankade för 15,18/l häromdagen i Solna, var iofs 98-oktan smile
Senast redigerat av timur (1 februari 2012)

54 Inlägg
1 februari 2012
Hejsan..

En liten tanke här..

Regeringen krav om man kan kalla för det, är att försöka få fler bilar att gå på E85..men det är ju bara en bråkdel av bilarna som är sk miljöbilar.. tänk om regeringen kunde gå in med bidrag som liknar ett rotavdrag för att konvertera om en vanlig till så att den kan gå på E85..dvs dom hjälper till med kostnaden på programvara andra bränsle-ledningar o sådant som måste bytas för att bilen ska tåla E85 hela tiden.. Dock så finns det en baksida tror jag..för regeringen inser att E85'n är för billig då, så hittar dom väl på en ny skatt på skatten så E85'n blir dyrare..

//Henke

1 072 Inlägg
1 februari 2012
Att skatten höjs på E85 kan nog vem som helst lista ut idag. Man börjar med en billig produkt, och för att sedan öka så man inte mister skatte intäkterna på de som går på bluffen med hur miljövänligt och billigt E85 är.
Även att tillverka detta bränsle kräver fossila bränslen i mängder, och garanterat gödning. Så det finns absolut inget som talar för att spriten kommer va billig utan tvärt om. Även tätare service intervall, större slitage på spridare och övriga delar som oxå tillför utsläpp för att tillverkas.

Mins jag inte helt fel så gick e85 på 5:- när den kom. Och nu 12:-? + 30-40% högre förbrukning.

Om du så åkte till korvmojjen åsa nisse och köpte deras äckliga mat olja, och folk ser hur bra det funkar i bilen. Så kommer snart staten att ta skatt för den.

Spelar ingen roll hur man än vänder å vrider så kommer skatten in på ett eller annat sätt och dessutom höjas vart år.

Det är roligt att betala skatt wink

skogstokig
341 Inlägg
1 februari 2012
Tankade för 15,14/liter på 95 oktan på bilisten här jag bor.

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
2 februari 2012
jonnielahti skrev:
14:64 för litern 95okt på den närmaste obennanade okq8 glesbyd.

jag tankar hos jet. Prova tripak också!
Senast redigerat av gps18 (2 februari 2012)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 februari 2012
Henke_P skrev:
Hejsan..

En liten tanke här..

Regeringen krav om man kan kalla för det, är att försöka få fler bilar att gå på E85..men det är ju bara en bråkdel av bilarna som är sk miljöbilar.. tänk om regeringen kunde gå in med bidrag som liknar ett rotavdrag för att konvertera om en vanlig till så att den kan gå på E85..dvs dom hjälper till med kostnaden på programvara andra bränsle-ledningar o sådant som måste bytas för att bilen ska tåla E85 hela tiden.. Dock så finns det en baksida tror jag..för regeringen inser att E85'n är för billig då, så hittar dom väl på en ny skatt på skatten så E85'n blir dyrare..

//Henke

Nog kommer etanolpriset att stiga utan skattehöjningar, det räcker med att efterfrågan ökar.

619 Inlägg
18 februari 2012
Fick fan en chock när jag åkte förbi macken idag över 15 spänn är INTE okej!

Forummoderator
18 314 Inlägg
18 februari 2012
Tankade igår kl 0630 på morgonen för 14.58. Kändes bra att jag inte väntade till eftermiddagen...

Hade jag haft en gammal Mercedes diesel hade jag nog åkt till Willys eller liknande och köpt några dunkar raps/mat-olja istället. Ett tips för alla er dieselbrännare. Det var billigare redan förra året. Frågan är hur den är och starta i kylan på det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sothora <3
1 201 Inlägg
18 februari 2012
hårdstartat är det! Men därför letar man upp alternativa bränslen såsom eldningsolja!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

5 111 Inlägg
18 februari 2012
Jag tror ju som så också, att bensinbolagen har ju sett att folk är villiga att betala 15 kr litern. Sänks skatterna så lägger de på ordentlig marginal så de tjänar mer, de är ju inte dummare än så....

1 265 Inlägg
18 februari 2012
runt 11kronor litern kostar finska röddieseln

Sök