marwin_of_sweden skrev:
cheffer skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Då är det ju lika dyrt nu som gubben berättade att det va förr.
15.000/månad 15kr/liter.
Jo, men det är väl inget att sträva efter ändå? Bara för att det har varit helt olidligt en gång i tiden att köra bil så betyder det ju inte att det är okej att det händer igen. Snart uppe i 16kr litern på bemannade och har man en lön på runt 10k efter skatt är det inte lätt precis. Bara för att vissa här tjänar 30k+ i månaden och inte bryr sig om bensinpriset så gäller inte det alla. Själv är jag arbetslös för tillfället men får väl se vad det blir för saftig lön när jag kommer hem igen och får jobb

Med så hög ungdomsarbetslöshet dras lönerna ner och då blir det helt plötsligt mycket dyrare att leva och är man som mig, att bilar är det största intresset och hobby så är det olidligt.
För att inte tala om alla pendlare norröver som faktiskt kan behöva sina 4hjulsdrivna bilar som är lite törstigare och kör flera mil till och från jobbet. Det ska ju löna sig att jobba, inte kosta lika mycket att åka till jobbet som man tjänar på en dag. Medveten om att det finns milersättning men det hjälper ju inte dem som har långt till affärer och har andra, icke jobbrelaterade ärenden att uträtta.
Lugn o fin! När påstod jag att det var något att sträva efter??
Tjänar man bara 10k då är de dags att byta jobb.
Det är jävligt lätt för dig att bara haspla ur dig, eller hur?
Blir så förbannad..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.