3902
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

7 120 Inlägg
7 mars 2012
Masquerade skrev:
Verkar nästan som att OK/Q8 har gått om Statoil prismässigt på senare tid. De ligger alltid 10-20 öre över konkurrenterna här i Göteborg. Någon som noterat samma sak?

Tycker det har varit så ganska länge. Åtminstone här.

Påstängd
1 197 Inlägg
7 mars 2012
Masquerade skrev:
Verkar nästan som att OK/Q8 har gått om Statoil prismässigt på senare tid. De ligger alltid 10-20 öre över konkurrenterna här i Göteborg. Någon som noterat samma sak?

Här ligger Statoil alltid ett öre under.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
7 mars 2012
15.03 tankade jag för idag sad  fan så man börjar fundera på elbil ... trist men vad gör man ?

synd på de jäkla elbils priserna bara !!  finns det INGA alternativ ?!?! utom att cykla och

ampera ser ju ok ut smile 430 000 bara hehe får köra MÅNGA mil för att det ska bli lönt
Senast redigerat av CHEEVA (7 mars 2012)

3 235 Inlägg
7 mars 2012
Man kan ju söka om att genomföra en protestaktion på ett lagligt sätt, inte minst för att få ett bättre bemötande av ordensmakten, och samtidigt få mediens uppmärksamhet.
Men personligen tycker jag fortfarande att man borde agera mer drastiskt och få stora delar av samhället att stå stilla i några dagar/veckor. Och när butikerna går tomma för nödvändiga varor bör politikerna ge vika...

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
7 mars 2012
engolf skrev:
Man kan ju söka om att genomföra en protestaktion på ett lagligt sätt, inte minst för att få ett bättre bemötande av ordensmakten, och samtidigt få mediens uppmärksamhet.
Men personligen tycker jag fortfarande att man borde agera mer drastiskt och få stora delar av samhället att stå stilla i några dagar/veckor. Och när butikerna går tomma för nödvändiga varor bör politikerna ge vika...

det låter för bra för att vara sant, vilket det tyvär är också .... hur mycket vi än vill genomföra en sån här sak så kommer det ej att hända. Ganska enkelt att räkna ut då det till och med finns folk här som tycker det är ok med höga priser... de flesta svenskar är hjärntvättade och tror jorden kommer gå under när som på grund utav att vi kör bil.

3 235 Inlägg
7 mars 2012
CHEEVA skrev:
engolf skrev:

det låter för bra för att vara sant, vilket det tyvär är också .... hur mycket vi än vill genomföra en sån här sak så kommer det ej att hända. Ganska enkelt att räkna ut då det till och med finns folk här som tycker det är ok med höga priser... de flesta svenskar är hjärntvättade och tror jorden kommer gå under när som på grund utav att vi kör bil.

Det har du kanske rätt i, men tänk också på att priserna INTE kommer att ligga stabilt på 15 kr, snart ser man priserna stiga till 17, 19 och uppöver, tror du folk kommer att sluta köra bil, eller vara så himla tålmodiga i all evighet?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
7 mars 2012
engolf skrev:
CHEEVA skrev:
engolf skrev:

Det har du kanske rätt i, men tänk också på att priserna INTE kommer att ligga stabilt på 15 kr, snart ser man priserna stiga till 17, 19 och uppöver, tror du folk kommer att sluta köra bil, eller vara så himla tålmodiga i all evighet?

jo jag vet ... priser på runt 20 kr/l är att vänta

jag tror kommer köra på som inget har hänt, endan tills elbilarna har kommit ner i pris sen börjar alla köra elbil, och då stiger elpriserna ännu mer !

1 327 Inlägg
Pim_Pim
8 mars 2012
Aero T16 skrev:
Nytt rekord idag? 15.43 för 95.

Ojdu, det var dyrt.
Där jag bor så har 95 och 98 kostat lika mycket på Preem yikes

Dom andra pumparna har varit avstängda förutom 98 och då har preem satt 95an pris på 98an, typ 14.80.

Kan man passa på att tanka 98 lite billigare. tongue
Senast redigerat av Pim_Pim (8 mars 2012)

Meldem
117 Inlägg
8 mars 2012
siiimooon skrev:
Masquerade skrev:

Här ligger Statoil alltid ett öre under.

Statoil är i allmänhet 2 öre billigare än OKQ8 därför att OKQ8 tar ut ett sk. 'bränsletransporttillägg' på 2 öre. Statoils och OKQ8s riktpriser är dock samma..
Senast redigerat av JensDavid (8 mars 2012)

114 Inlägg
8 mars 2012
Kan säga att 98 oktan produkten håller på att försvinna mer & mer nu har märkt stor skillnad nere på min olje depå där jag fyller upp tankbilen, kör för preem & din-x går mest åt 95 oktan & acp diesel, e85 verkar inte gå åt något under vinter halvåret mer på sommaren, läste en artikel på e24.se om att amerikarna gnäller på deras priser nu som kostar under 7kr litern, länk: http://www.e24.se/makro/varlden/bensine … 339357.e24

//Richard

Meldem
117 Inlägg
8 mars 2012
Akilles skrev:
Kan säga att 98 oktan produkten håller på att försvinna mer & mer nu har märkt stor skillnad nere på min olje depå där jag fyller upp tankbilen, kör för preem & din-x går mest åt 95 oktan & acp diesel, e85 verkar inte gå åt något under vinter halvåret mer på sommaren, läste en artikel på e24.se om att amerikarna gnäller på deras priser nu som kostar under 7kr litern, länk: http://www.e24.se/makro/varlden/bensine … 339357.e24

//Richard

Jag tror att det är regionalt, då vi har flera skoterkolonner som tankar runt 1-2 kubik i veckan. och sedan så tankar BMW sina testbilar med 98-oktan. Daimler är kund hos konkurrenten (OKQ8), gissar på att de även tankar 98-oktan där. men visst är den billigare 95-oktanen mer populär:P

217 Inlägg
8 mars 2012
Ni skulle tanka i Finland, tankade snöskotern i veckan 1.71euro litern för 98 oktan. Dieseln ligger på en 1.54euro litern om jag inte minns fel. Kollade vad kronan låg på och fick till min förvåning se att 15.43 kr var mer än 1.71 euro typ 1.73 eller liknande ska kanske inte klaga ändå, dyrt blir det iaf
Senast redigerat av mondeofin (8 mars 2012)

Dumpersförare.
970 Inlägg
8 mars 2012
15,53 Statoil.
15,03 Shell dessa mackar ligger bara ca 500 meter ifrån varandra

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

* Studerande *
563 Inlägg
8 mars 2012
opelcoffe skrev:
15,53 Statoil.

Samma prissituation/skillnad här i Sthlm/Solna. Statoil & OkQ8 är i särklass "alltid" dyrast (på topp).

Dumpersförare.
970 Inlägg
8 mars 2012
Ljepone skrev:
opelcoffe skrev:
15,53 Statoil.

Samma prissituation/skillnad här i Sthlm/Solna. Statoil & OkQ8 är i särklass "alltid" dyrast (på topp).

ja just det preem ligger över vägen dom tog nog samma som shell.
men sen ligger det en statoilmack utan för stan som ligger på 14,99

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
8 mars 2012
Vet inte vad priset ligger på nu, men när jag besöker min gamla hemstad (Köping) så ligger priset ungefär 40-50 öre/liter lägre än i Stockholm.

420 Inlägg
8 mars 2012
http://www.e24.se/makro/varlden/bensine … or=AD-500-[e24]-[3339357]-[box]-[aftonbladet]-[]-[]

1 948 Inlägg
9 mars 2012
Räknade lite lätt på vad min bil kostar milen (bortsett från skatt och försäkring)

Däck 20kr
Service 5kr
Reparationer ~5kr
Bränsle 18kr...

Så nu ska jag starta en tråd om hur överjävligt dyrt det är med däck!!!

Sök