p12 skrev:
Mack skrev:
Andromeda skrev:
En chef i ett medelstort företag hade inte haft en lön på 50k i månaden så länge en 5-skiftsarbetare får 35-40k, så det är en icke-fråga. En högre chef har faktiskt ett så pass stort ansvar för drift och ekonomi att de är värda två eller tre arbetarlöner om de är bra på sitt jobb. Långt ifrån alla klarar ett sådant jobb, och det kräver en del rätt stora uppoffringar av sin egen tid. Ingen av de chefer jag känner oavsett om det är en maskinmästare eller avdelningschef arbetar 40 timmar i veckan. I regel gör de mycket övertid, tar med sig arbete hem och får leva med att vara tillgängliga även kvällar och helger. De kan liksom aldrig släppa arbetet.
Vadå "Icke-fråga"? Det var en enkel, simpel fråga jag ställde, som antingen kunde svaras med "ja", eller "nej".
Vet mycket väl dock hur en del chefer har det, men 116 000 kronor i månadslön är lite mer än två eller tre arbetarlöner..men hey. Jag hade ganska dåliga betyg i matte i skolan så jag kanske räknar fel.
116 000/4=29 000.
Tror att vi kom fram till att medelsvenssons lön var 28 800 tidigare. Låter som att politikern är underbetald i mina öron.
Sa vi inte "två eller tre"? Hur kom fyra in i bilden?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.