2522
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

961 Inlägg
16 mars 2012
det är tråkigt att det ska va så dyrt, någon som vet varför? krig i mellanöstern?

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

* Studerande *
563 Inlägg
16 mars 2012
KBAragger skrev:
det är tråkigt att det ska va så dyrt, någon som vet varför? krig i mellanöstern?

Välfärd kostar.

961 Inlägg
16 mars 2012
Ljepone skrev:
KBAragger skrev:

Välfärd kostar.

aha, fuck välfärd smile nämen det går nog inte till välfärd, jag tror att det är ett försök till att få bort alla nöjes åkare från vägarna sad

-danskt ordspråk

961 Inlägg
17 mars 2012
M_Broberg skrev:
Ljepone skrev:
KBAragger skrev:

Välfärd kostar.

hade kunnat acceptera detta soppa priset med fri tandvård och fungerande psykvård.

nästan* hehe smile

-danskt ordspråk

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
17 mars 2012
KBAragger skrev:
M_Broberg skrev:
Ljepone skrev:
Välfärd kostar.

hade kunnat acceptera detta soppa priset med fri tandvård och fungerande psykvård.

nästan* hehe smile

Dom måste ju ha råd med alla trafik-kameror för 400 papp styck smile

(Inte alls lobby-verksamhet där)
Senast redigerat av Eddy (17 mars 2012)

961 Inlägg
17 mars 2012
Eddy skrev:
KBAragger skrev:
M_Broberg skrev:

nästan* hehe smile

Dom måste ju ha råd med alla trafik-kameror för 400 papp styck smile

(Inte alls lobby-verksamhet där)

ja då får dem ingen användning för fartkamerorna då alla fort åkare inte har råd med bränslet big_smile

en anledning kanske är att de i regeringen vill ha stämpeln, ''världens miljövänligaste land'' eller något liknande och kan offra nästan allt för att få det. tex jord bruk och transporter... vilket betyder att de hällre vill ha ner oss till stenåldern än att inte ha stämpeln miljövänligast, kanske tongue

-danskt ordspråk

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
17 mars 2012
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Det tycker jag absolut. Som vi har märkt verkar vi ha ganska liknande åsikter.
Jag hjälper gärna till om du lyckas ta reda på om man kan dra igång något sånt:)

ska absolut forska i det smile

känns riktigt stabilt, en blivande partiledare som pga bränslepriset skrivit om att begå självmord samt invadera vårat västra grannland.
ta inte med det i partiprogrammet är mitt råd wink

HAHA fick mig ett gott skratt nu smile jo klart de ska stå med i partiprogrammet !! haha big_smile

Aldrig nöjd
804 Inlägg
18 mars 2012
Snart är det väl bara att invänta stöldvågen där idioter bryter upp tanklock och snor bränsle under arbetstimmar och kvällar. Sådana brott lär ju öka ju närmre 20 kr/l vi kommer.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
18 mars 2012
Masquerade skrev:
Snart är det väl bara att invänta stöldvågen där idioter bryter upp tanklock och snor bränsle under arbetstimmar och kvällar. Sådana brott lär ju öka ju närmre 20 kr/l vi kommer.

japp ... mitt tanklock har de redan varit på sad

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
CHEEVA skrev:
Masquerade skrev:

Inte mitt, än.. Men jag har gjort en alldeles speciell liten överaskning till den som ger sig på mitt tanklock:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

961 Inlägg
18 mars 2012
Masquerade skrev:

dessvärre, somfan mad

-danskt ordspråk

Vägpilot
93 Inlägg
18 mars 2012
Masquerade skrev:

Du måste hänga med i svängarna! wink
Senaste flugan är att borra i tanken och slanga på direkten... sad

9-3 Driver

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:
Masquerade skrev:

Inte mitt, än.. Men jag har gjort en alldeles speciell liten överaskning till den som ger sig på mitt tanklock:)

något du kan föreslå? skicka gärna pm vad du gjort så ska jag fan göra nåt liknande om det är något smart! smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
mk2_power skrev:
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:

något du kan föreslå? skicka gärna pm vad du gjort så ska jag fan göra nåt liknande om det är något smart! smile

Jag har limmat fast rakblad på det "inre tanklocket".
Har sågat ner dom så dom inte är så stora, så dom syns inte så väl, dom är även lackerade svarta.

613 Inlägg
18 mars 2012
Smithy skrev:
Masquerade skrev:

Du måste hänga med i svängarna! wink
Senaste flugan är att borra i tanken och slanga på direkten... sad

jajamen har haft 2 borrade tankar sen i december även dieselbilen har de varit på

613 Inlägg
18 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
mk2_power skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Har sågat ner dom så dom inte är så stora, så dom syns inte så väl, dom är även lackerade svarta.

det sjuka är att gör någon sig illa på din utrustning eller bil får du stå för det glöm för fan inte det...
vi hade en tjuv i närheten här som genade genom en trädgård när folk jagade honom han stöp på en cykel och skadade sig och paret som ägde trädgården blev anmälda och fick stå för en del av kakan

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
Anderholm skrev:
marwin_of_sweden skrev:
mk2_power skrev:

det sjuka är att gör någon sig illa på din utrustning eller bil får du stå för det glöm för fan inte det...
vi hade en tjuv i närheten här som genade genom en trädgård när folk jagade honom han stöp på en cykel och skadade sig och paret som ägde trädgården blev anmälda och fick stå för en del av kakan

Jo jag vet:/ ganska sjukt.
Halkar en inbrotts tjuv på min trappa kan jag bli ersättnings skyldig.

362 Inlägg
18 mars 2012
Jag hade inte haft några problem med bensinprisets höjningar om regeringen hade fixat alternativ till oss.

De säger sig vilja att vi ska köra miljövänligare och använda miljövänligare alternativ.
Min livssituation är såhär:
En bil och ett månadskort (Västtrafik). Min sambo pluggar och tar tåg och buss, jag tar bilen då det inte lönar sig för oss att ha 2 busskort och en bil.

Hade mycket hellre haft 2 busskort och ingen bil, men eftersom min sambo håller på med hästar, måste vi ha en bil för att kunna köra till tävlingar, veterinären mm.

Förut hade vi en gasbil, alltså ett miljövänligt alternativ, men detta skattade de bort snabbt, så det är inte något billigare alternativ i dagsläget.

Nu har de chansen, ta monopol på fordonsgas, eller ialla fall sätt upp en stor statlig fabrik. Arbetstillfällen och de kan sälja gasen billigt till oss och ändå göra vinst.
Först då kan jag godkänna att de höjer skatterna på bensin / diesel / etanol.

För att citera Reinfeldt:
"Det enda som händer om vi höjer bensinskatten är att svenska folket blir fattigare."

Ja, ingen kör bil mer än man behöver nu för tiden.

215 Inlägg
18 mars 2012
Masquerade skrev:

Ja, inget vidare.

Jag har börjat kolla lite på en KTM 690 som tydligen ligger kring 0.35 liter/mil vid lugn körning(hur man nu kan köra lugnt med en sådan)

Med en sådan låg förbrukning så kan man ha kul även om bensinpriset stiger till 25kr/litern.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012
Börjar snart komma upp till sitt riktiga värde.

Å bara så ni vet så kostar den mkt mer i Norge smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök