Fick tyvärr inbrott i bilen över natten, :-( De som undras nu är om det är billigare o ta rutan på självrisken eller betala allting rakt av utan kvitto?
Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Volvo S80! Laminerat, tror det är dubbelruta. Men fått svar, ringde till carglas, hela 3300 ska dom ha för den! Självrisken ligger på 1300kr. Så jävla dyrt att det inte är sant.
Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)
Du byter med kvitto hos glasmästare själv utan försäkring 3300 Du byter hos glasmästare genom försäkringen 1300
Tror inte du får det mer än 2000kr billigare hos glasmästaren utan kvitto. så bästa alt. hittills är nog genom försäkringen å betala självrisken.
MEN det finns ju ett alt. till å det är ju åka till skroten å kolla. vet inte vad rutor kostar där. men kanske kan det vara ett billigare alt. å du sen monterar dit den själv. Köpa en ny ruta själv å sätta dit tror jag inte heller blir billigare än 1300
Volvo S80! Laminerat, tror det är dubbelruta. Men fått svar, ringde till carglas, hela 3300 ska dom ha för den! Självrisken ligger på 1300kr. Så jävla dyrt att det inte är sant.
1300 är väl ganska billigt. Har du råd att sitta och åka S80 så är väl detta småpengar tycker jag.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
1300 är väl ganska billigt. Har du råd att sitta och åka S80 så är väl detta småpengar tycker jag.
/Benny
Måhända att 1300kr inte är någon större del av totalkostnaden för att äga och köra bilen, Men det är forfarande lika surt att betala - i synnerhet eftersom att det beror på nått kräk som inte kan skilja på mitt och ditt
/Benny
Måhända att 1300kr inte är någon större del av totalkostnaden för att äga och köra bilen, Men det är forfarande lika surt att betala - i synnerhet eftersom att det beror på nått kräk som inte kan skilja på mitt och ditt
Självklart är det surt men det jag reagerade på var "Så jävla dyrt att det inte är sant.". Alla vill ju ha betalt för dom tjänster och varor man säljer och jag tycker det var billigt med självrisken 1300 kr.
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
150kr på returbilen i kungsåra.Du får ju plocka bort rutan själv,men då får du ju även lite träning på hur du gör jobbet också.Finns enligt bilderna 4st s80 där varav 2 st passagerardörr och 2 förardörr med hel glasruta.Risken finns ju att rutorna är borta visserligen.
/Benny
Skojar du?
Näe, 1300 kr tycker jag inte är hela världen, inte ens en full tank ju. 1300 är en liten självrisk.
/Benny
Nån som har koll på hur pass avancerat det är att byta rutan?
Har ju framkommit att rutan kostar 400kr beg.
vet när jag bytte på en 80-tals bil att det var ju inte för roligt. ta isär dörrsidan. få bort resterna av den gamla å få dit den nya. plocka bort massa annat i dörren som var i vägen.
Personligen hade jag utan tvekan tagit det genom försäkringen, helt ny ruta och folk som kan fixa det. visst får betala 8-900 mer än om jag gör de själv. men de kan de nog vara värt
ska kanske tillägga att jag bara har 1000kr i självrisk på glas så jag skulle bara tjäna 600 på att göra skit jobbet själv
bort med dörrsidan, städa innuti om du har lust, tryck ner rutan och fäst den i armarna och testkör den upp och ner. om det nu inte är något jätte avancerat på s80 så tror jag inte de tar mer än 30minuter och dörrsidan är den jobbigaste delen