BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....
  • 464 Följare
  • 930 976 Visningar
  • Projektet avslutat 22 november 2015
eastmotorsport -sommar ska de va....
25 september 2014 · 4 524 Inlägg

Har köpt nio hjul som såsmåningom blir fyra hjul till vintern. Bra att kunna flytta bilen lite och köra den fina dagar på något osaltat vägavsnitt. Imorgon då det blir ljust ska det putsas lite bättre.


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-2be3d4552bc9b6925da2a9548d9cc5b0.jpg

Senast redigerat av eastmotorsport (25 september 2014)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
RaekmAcKaN
25 september 2014 · 399 Inlägg

Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

DropShop "Östersundsmaffian"
VictorP
26 september 2014 · 341 Inlägg

RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
Putteliten
27 september 2014 · 9 079 Inlägg

VictorP skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

Så långt upp i landet har dom bara hört talas om vägsalt, det är knappt någon som sett det.

VictorP
27 september 2014 · 341 Inlägg

Putteliten skrev:

VictorP skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

Så långt upp i landet har dom bara hört talas om vägsalt, det är knappt någon som sett det.

Ja viss skillnad här i Småland roll

Men detta är en sommarbil i mitt tycke i vilket fall wink

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
eastmotorsport -sommar ska de va....
27 september 2014 · 4 524 Inlägg

Det är lugnt, den kommer inte att köras mer än några fåtal mil, max 5 mil, enbart för att kunna förflytta bilen då jag behöver garaget till lite andra saker i vinter och behöver flytta ut e30n, sen mår den bra av några rundor runt gatorna i området. Men visst har vi också det förbannade saltet. E14 samt väg 86/87 saltas friskt bl.a.


RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

VictorP skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

Putteliten skrev:

VictorP skrev:

RaekmAcKaN skrev:
Trevligt att den får kanske gå lite på vintern med smile

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

Så långt upp i landet har dom bara hört talas om vägsalt, det är knappt någon som sett det.

VictorP skrev:

Putteliten skrev:

VictorP skrev:

Jag tycker att det är synd tongue
Men kan väl samtidigt gissa på att underhållet på denna bilen är så pass bra att någon vinterdag då och då inte är hela världen wink

Så långt upp i landet har dom bara hört talas om vägsalt, det är knappt någon som sett det.

Ja viss skillnad här i Småland roll

Men detta är en sommarbil i mitt tycke i vilket fall wink

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
1 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

Min tredje baklucka. Har en helt original, lackad och klar. En med longboardhållaren och så denna nu då.  Blir en del i vinterpysslet. Har beställt en spoiler från Rumänien, fått den lite anpassad så vi kan modifiera den lite efter eget tycke. Avslöjar inte vad för spoiler, men inte så vanlig är den.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-ef1998dd8ee5ae9eb0d727a91dc40bd1.jpg

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
2 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

Har fått hjälp av Ringservice att lägga av däcken, plockar fram de fyra bästa fälgarna nu och ska ge dom lite enkel färgpåläggning. Blir nog sprayflaskan som kommer fram. Ska trots allt enbart rullla max tio mil i vinter, troligen bara en till två mil.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-bef715fdd9b3c7edcea11c717dd5e56c.jpg

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
2 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

Hittade en liten bläster från Jula som låg i garaget och dammade. Kom till användning nu. Blev bra yta tror jag för kommande sprayfärg.


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-5f56ffc539bbd2eb81440e731c160d18.jpg


...baksidan duger som den är:

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-0bce0f11a70fa310ead8f8c8c2f0c014.jpg

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
_DamnIt R1 driver!
3 oktober 2014 · 5 128 Inlägg

Nu när du nämnde långboardhållare så blev jag grymt sugen på att bygga något pakethållarliknande på bakluckan på E36an...

Och är det renovering av några av fälgarna? Eller bara göra en uppsättning nödfälgar för vintern?

eastmotorsport -sommar ska de va....
3 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

_DamnIt skrev:
Nu när du nämnde långboardhållare så blev jag grymt sugen på att bygga något pakethållarliknande på bakluckan på E36an...

Och är det renovering av några av fälgarna? Eller bara göra en uppsättning nödfälgar för vintern?

Ja longboardhållare borde alla ha smile
Fälgarna är enbart för att kunna flytta bilen lite under vintern då jag behöver garaget till lite annat.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
_DamnIt R1 driver!
3 oktober 2014 · 5 128 Inlägg

eastmotorsport skrev:

_DamnIt skrev:
Nu när du nämnde långboardhållare så blev jag grymt sugen på att bygga något pakethållarliknande på bakluckan på E36an...

Och är det renovering av några av fälgarna? Eller bara göra en uppsättning nödfälgar för vintern?

Ja longboardhållare borde alla ha smile
Fälgarna är enbart för att kunna flytta bilen lite under vintern då jag behöver garaget till lite annat.

Tänkte inte direkt ha det till longboard, utan mer som en gammal hederlig lasthållare. smile

Aah, måste ha något så den går att flytta ju!

Hervas
5 oktober 2014 · 2 373 Inlägg

Nu har jag läst igenom hela tråden, fick dela upp det i några dagar då det var några sidor;)
Fattar ej hur jag kunde missa detta? Helt otroligt vilket arbete du har gjort!!! Keep the god work!!

Häls. Hervas
eastmotorsport -sommar ska de va....
6 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

Hervas skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden, fick dela upp det i några dagar då det var några sidor;)
Fattar ej hur jag kunde missa detta? Helt otroligt vilket arbete du har gjort!!! Keep the god work!!

Tack :-) Ja det var en resa :-) Nu ska jag och sonen försöka på ett annat stuk till nästa sommar, roligt att förnya sig. Vi får se hur det går.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
6 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

Ett par detaljer som beställs hem. Hoppas vi kan göra nått av dessa saker. Inget förstörs utan vi ersätter delar som vi sen bara kan montera tillbaka då vi känner för det.
Har beställt bakspoilern  som är av typ "Ducktail" med lite extra glasfiber på några ställen så vi kan forma den lite annorlunda. Frontläppens modifiering är lite mer osäker men Alpinastuk på den kanske.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-07a36163329b19b5d52cc7325bc1b18a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-d92135b4ec2ce46ebd2612e7090ffb1f.jpg

Senast redigerat av eastmotorsport (6 oktober 2014)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
saftarN
6 oktober 2014 · 249 Inlägg

oooooohh, kan bli en intressant touch!

keep calm and let it scrape
eastmotorsport -sommar ska de va....
6 oktober 2014 · 4 524 Inlägg

saftarN skrev:
oooooohh, kan bli en intressant touch!

Vi hoppas på det iaf :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Hervas
6 oktober 2014 · 2 373 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Hervas skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden, fick dela upp det i några dagar då det var några sidor;)
Fattar ej hur jag kunde missa detta? Helt otroligt vilket arbete du har gjort!!! Keep the god work!!

Tack :-) Ja det var en resa :-) Nu ska jag och sonen försöka på ett annat stuk till nästa sommar, roligt att förnya sig. Vi får se hur det går.

Ser fram emot det smile

Häls. Hervas
Baro Awesome
6 oktober 2014 · 178 Inlägg

Läst denna en gån förut och var tvungen och läsa alla 87 sidor en gång till bara för att wink perm lagd!

Kolla gärna in mitt s70 awd och v70n t5 projekt! :) MVH Baro
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=291432
Volvo V70N T5 "Iridium" (2000)
Volvo s70 awd "Snövit" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang