Lite skeptisk till fälgarna, men det kanske blir bra när dom sitter på bilen. Vingen är ju asball!
Tack du, ja visst känner jag samma för fälgarna men dom var billiga och jag ville så gärna anlita TjB Pulverlackering i Umeå för jag har sett alla fina jobb dom gjort. Så jag tar detta som en kul grej mest
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Limningen av "Ducktailen" pågår. Får sitta i spänn tio dagar så jäklar om den inte sitter bra sedan. Kommer inte att spackla igen kanten mellan spoiler och baklucka utan låta den vara synlig. Kolla in antalet tvingar. Dessutom trycket över luckans bredd, först en avkapad längdåkningsskida som hade fin spänst, sen två 30mm tjocka aluminiumblock, sen två travar tidningar , några brädor samt dammsugarröret som spänner mot taket. Ja jävlar
Ducktailen sitter på plats, och den sitter grymt bra. Har försökt justera den 1mm t.v. med hjälp av spännband runt spoilern och förankrad i väggen men den rör sig inte ett dugg.
Något kommer att göras på baksidan så att det inte blir en stor platt yta bara. Har snabbt tejpat upp överdelen och det känns som att den blir samma halvblanka svarta som stötfångarna är lackade. Sen nått litet i grönt där så att man tar igen färgen från fälgarna.