Min kompis Volvo 740 GL med en b230f startar inte. Bilen har gått 21 000 mil.
Motorn går runt som den ska på startmotorn, har kollat kompet och det är jämt och fint (12bar). Bilen har gnista hos alla 4 stift. Bilen startar på startgas alltså fungerar tändningen som den ska.
Antagligen får den inte bränsle, men har kollat så fuelrailen får bränsle och har provat byta regulator.
Vad är det för fel? Kan det vara fel på styrboxen till bränslet så spridarna inte öppnar?
Om det nu är ok bränsletryck så borde felet sitta i spridarrelät eller kanske bränsleboxen. Det är vad jag kan tänka mig iallafall. Men kolla upp spridarrelät först
Om det nu är ok bränsletryck så borde felet sitta i spridarrelät eller kanske bränsleboxen. Det är vad jag kan tänka mig iallafall. Men kolla upp spridarrelät först
aa ska göra de! Verkar inte sitta någon ventil på fuelrailen så jag ksn kolla trycket
Om stiften inte är blöta skulle jag tippa på spridarrelä, om du nu är säker på att den får soppa?
ett alternativ är ju att lyfta hela fuelrailen o dra på starten o se så de sprutar från alla spridare
Stiften är inte blöta nä Så får inte soppa, spridarna satt som fan i insuget så palla inte dra sönder något! Men ska byt reläet i morgon och se om de fungerar bättre!
Jag hade gjort en lätt test med att bara lyfta på brännslerailen och be en kompis dra lite lätt på startmotorn. Då ser du ifall spridarna skjuter ut en bensindimma (jorda brännslerailen med en sladd ifall detta behövs).
Mvh Anders
Even with cruise control.. you still have to steer.