4321
Sök

DeSoto frambromsen ojämn som satan..

418 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Jag har 2 st hjulcylindrar / sida... han nitar på höger sida, men jag tog isär ena cylinderb på vänster sida, och hona, och satte tillbaka allt, då bromsade han typ jämt.. men idag när jag skulle till bilprovningen, så nitade han på höger igen och typ jätte svagt på vänster..

Tror ni jag ska byta till nya cylindrar, eller kanske är det annat fel???
Kom gärna med tips, synpunkter.. hehe

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 maj 2011
Bromsslangar? En klassiker, renoverade oken på vinterbilen och den bromsade bara på vänster. Fixades med ny slang till höger så jag fick fullt tryck igen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

418 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Bromsslangar? En klassiker, renoverade oken på vinterbilen och den bromsade bara på vänster. Fixades med ny slang till höger så jag fick fullt tryck igen.

Åfasen...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 maj 2011
Raggarn84 skrev:
RD_87 skrev:

Åfasen...

Japp, dom jävlarna flagar på insidan och blir mer eller mindre täta inuti. Ibland blir det tvärtom, bromsar som ligger på utan uppenbar orsak. Inte alls ovanligt, har hänt mig ett par gånger.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

418 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Raggarn84 skrev:
RD_87 skrev:

Åfasen...

Japp, dom jävlarna flagar på insidan och blir mer eller mindre täta inuti. Ibland blir det tvärtom, bromsar som ligger på utan uppenbar orsak. Inte alls ovanligt, har hänt mig ett par gånger.

Kanske ska köpa nya cylindrar och rör/slangar.. så borde bromsarna bli nice...

Sök