Akut hjälp!!! få fjädrarna fram att sitta kvar, volvo 940

blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
31 maj 2011 · 111 Inlägg

940RDALLE skrev:

blabban85 skrev:
svarva om gängan uppe på fjädrarna! gjorde jag för att få fjädrarna att sitta fast!

svarva om? hur menar du då?

kapa av kolvstången så mycket att det inte är något glapp mellan fjädertallrikarna, sedan svarva ny gänga och fasning för övre tallrik. 2 kapade varv blir ungefär 60 mm kortare kolvstång, sedan bara skruva ihop det å se glad ut wink

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
PMPerformance
31 maj 2011 · 2 266 Inlägg

Använd små avgasklammer (rörklammer) spänn fast på nedre och en slangklämma i gummit uppe, eller handla ett par volvo 240 eller opel vectra dämpare och korta fjäderbenet ovanför fjäder tallriken och svetsa fast gängorna så du kan dra fast nya dämparn. 240 dämparen är väl drygt 5cm kortare än 940 och opel dämparen är drygt 10cm bara att välja hur lågt de ska va

svetsdiff !!!
DalleRacing
1 juni 2011 · 1 738 Inlägg

Tack för alla smarta tipps, får se vilket jag väljer wink men ni är inte dumma endel med era förslag, riktigt smarta lösningar!

Mvh

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
christAfer Wärmland
5 september 2011 · 943 Inlägg

Bumpar denna och frågar ifall ni tror att detta blir godkänt ? Den släpper inte ur skålen iaf smile
http://i54.tinypic.com/30try83.jpg

Hur gjorde du TS ? Gick den igenom ?

Ööööööööööööh.....
PMPerformance
5 september 2011 · 2 266 Inlägg

Bak hissar dom i klumpen så de är lugnt. har dom gjort på alla 7/900 serie jag besiktat

svetsdiff !!!
christAfer Wärmland
5 september 2011 · 943 Inlägg

PMPerformance skrev:
Bak hissar dom i klumpen så de är lugnt. har dom gjort på alla 7/900 serie jag besiktat

Bra, för fram har jag sänkningssats. smile

Ööööööööööööh.....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang