Missljud Hö fram volvo v70 -00

polisjerran
1 juni 2011 · 66 Inlägg

-Jag har ett misljud på min v70, det låter precis som en bikupa om man ska förklara det i ljudväg, det låter som fan när man ska svänga till vänster eller när man ligger i hastigheter mellan 70-80
Kan det kanske vara hjullageret som börjar knasa sig?

Sedan så har jag ett till problem..

- Det gnisslar som fan när man ligger och fisbromsar, har testat att smörja upp hela oken men dock utan bättre resultat. När jag var där och rivde så såg jag att skivorna hade 2-3 mm spår av gamla klossar, kan det irriterande ljudet uppkomma pga detta?

Mvh!

jocke_gronberg
1 juni 2011 · 4 586 Inlägg

Volvo850jerran skrev:
-Jag har ett misljud på min v70, det låter precis som en bikupa om man ska förklara det i ljudväg, det låter som fan när man ska svänga till vänster eller när man ligger i hastigheter mellan 70-80
Kan det kanske vara hjullageret som börjar knasa sig?

Sedan så har jag ett till problem..

- Det gnisslar som fan när man ligger och fisbromsar, har testat att smörja upp hela oken men dock utan bättre resultat. När jag var där och rivde så såg jag att skivorna hade 2-3 mm spår av gamla klossar, kan det irriterande ljudet uppkomma pga detta?

Mvh!

det är säkert bromsarna bak som låter. När det blir vibrationer i beläggen så låter det. Går att skaffa dämpplattor som gör att det blir tyst. Det andra borde vara hjullager eller ett däck av mycket dårlig kvalitet. Hade kordbrott då lät det även som hjullager. Kolla däcket först

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang