God kväll!Nu var det ett tag sen man uppdaterade, inte funnits så mycket att berätta men sista
tiden har det börjat ske saker äntligen.
Så tänkte bjuda på en liten bildbomb.
Ett till projekt har hamnat i kamratskapen, Jag, Sebbe, Nicke, Mange och Jonte gick ihop
och köpte en 9000 Talladega 1988, kunde inte motstå godingen.
Drar en del olja och har nog sett bättre dagar maskinellt men det estetiska är mycket gott.
Av en donatorbil vi har ska denna få ny subframe, 2.3l kortmotor och T5.5.
Busig gat och banbil, egen tråd kommer om denna i framtiden.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-6cc8825a8a96946c7f2932651d6f692d.jpg]()
Och idag var vändpunkten i renoveringen av Aeron, Äntligen!
Det gamla trasiga hjärtat har lämnat kroppen och inväntar montering efter dess nya har byggts ihop.
Sebbe och Nicke sätter upp lite "isolering" för att hålla värmen kvar från fläktarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-758815d337dc18b9e2eb6312a3b9b086.jpg]()
Febrilt skruvande och trixande.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-75da2181288ebb6a4317abeaf6af627e.jpg]()
Fokuserad.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-cb64ff086be92c406d31d62adc4d7246.jpg]()
Fredde fäster lyftoket i blocket.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-c0aeec0de8d56fca45d864fcfcbc66d3.jpg]()
Spex i väntan på lyft.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-97710287e565cb3d0ceec64e2eb80691.jpg]()
slutspurten.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-b907ac22b6283a37fd5fb45ddd0002d0.jpg]()
Glada miner när det visar sig att det inte är något problem att ta en B207 uppåt med lådan på.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-628c559cf9c9d9b0d2723d136da2bb76.jpg]()
Lyftoket var ett gudasänt lån av Jacob/Rallyhalle. Klockrent att använda.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-1d00270e8e2c1f86a71aca24ef379544.jpg]()
Mange är så jävla stark så han lyfter paketet för hand.


![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-ad1f5c8bfffc24512f767019ace1456f.jpg]()
Lagom smutsig är hjärtat ur och påväg ner på backen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-3fa14b8412511a7f1ae1bd2ffcb94873.jpg]()
Gapar tomt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-2e0076fef48218003be62c6cccee3d36.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-37f3e25e94c71da82e4d08bc167f408d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-96b02daedacbc82065b23eb7ec9133c3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-edd7efa2715d3a6ab48d074fc3d91199.jpg]()
Random kul bild, ser ut som Nicke får tokskäll.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-6a933bc4c9863224782ae63f5760c58b.jpg]()
Efter en liten biltur står nu trasburken på jobbet och ska demonteras på delar till nya motorn.
Men inte nöjer vi oss där, måste pilla på allt.
Etanoldags.
630cc monteras i 9K:n samt 3 Bars MAP-sensor och så vred Mange/Mangs Performance på
kranarna lite så den är uppe i dryga 300hk 450+nm.
Fredde byter spridarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-a953ca5af377caeedb7da1b37ffc8d36.jpg]()
Efter den lagliga maxtiden 1 minut på tomgång för att köra slut på tanken
hällde jag i 20l sprit i och hoppades på date.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-fbed11f5b702d2b61203a4b2701df10f.jpg]()
Inga problem alls mer än att kopplingsbyte måste ske under våren, orkar inte hålla på toppen.
Och tillslut fyllde jag upp tanken innan jag landade hemma för ett tag sen helt slut.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-5c9a69cd18e9117be48c71fad9b57ab0.jpg]()
Allt för denna gång, nu börjas bygget av nya motorn så mer om det framöver.