11321
Sök

D24td startar inte

2 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Har en 760 d24td, inte org diesel. Den har nu de senaste gångerna jag startar den när den typ stått under natten inte velat gå igång riktigt de första gångerna men alltid startat efter nått försök. Men i måndags så startade den inte, den stod och försökte precis som den gjort de andra gångerna men denna gången gick den inte igång alls. Kör den inget under vintern, men under sommaren går den alltid igång utan problem. Vissa gånger kan de dock va helt dött och bara klicka när man drar om nyckeln, men den startar alltid ändå. Vet nån vad detta hade kunnat bero på och vart man ska börja leta?

KARLSSON
127 Inlägg
för 3 timmar sedan
Nu kan inte jag diesel så mycket

men glöder den som den ska?
dåliga glödstift??
glödrelä??

Jag har sett att man kan ta en startkabel ifrån plus på batteriet och hålla på ett glödstift, kom inte när något annat. då sprakar det. då ska alla stiften glöda.

prova de, om den startar lättare då.  om så är det ju nått fel på glödningen i bilen

2 Inlägg
för 39 minuter sedan
Trådstartare
H-Karlsson skrev:
Nu kan inte jag diesel så mycket

men glöder den som den ska?
dåliga glödstift??
glödrelä??

Jag har sett att man kan ta en startkabel ifrån plus på batteriet och hålla på ett glödstift, kom inte när något annat. då sprakar det. då ska alla stiften glöda.

prova de, om den startar lättare då.  om så är det ju nått fel på glödningen i bilen

Vet du om de spelar nån roll vilket glödstift man tar? ska de vara nått speciellt eller kvittar de?

Sök