5719
Sök

Hjälp med läkande m46 låda.

3 182 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
böt växellådsolja i min låda igår och det har redan pissat ut på backen, vart kan man köpa nya packningar till lådan eller är det bara volvo som gäller då. nån som har nån ide om vilken packning som det kan vara. kan siga att varje gång jag åkte i en kurva i går och gasade på så låg det en olje sträng efter bilen.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
6 juni 2011
läcker det så mycket kan det ju inte vara särskilt svårt att se var det läcker om du bara kryper under o kollar på lådan

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

3 182 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
uppdaterar lite nu. va under bilen och kolla efter olje läk och på undersidan av lådan finns ett mindre lock som det såg ut och läka ifrån så det fixades så nu är den läkfri vad jag vet, jag hade bara 1L olja hemma får handla mer och kolla om det vart bra, men jag hittade ett hål i bensintanken i bak kant, original fästet för handbromsen har gott av nån gång i tiden så då har man monterat ett eget fäste ett sånt som sitter med avgasklammer, med bultarna mot plast tanken. och självklart va det hål där. jag hade kemisk mettal hemma 2komp som jag blandade till och spacklade ut och det vart tätt, självklart gjorde jag rent innan och slipade, men hur länge kommer det att funka tro det är gö ändå en plast tank.

3 182 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
det va denna jag hade hemma och använde om det finns nått bättre lämpat medel för att laga hål i plast bensintanka så sig gärna till.

http://www.spangajarn.se/farg_tapet/spa … etall_nr_2
Senast redigerat av pukan2 (6 juni 2011)

Sök