4027
Sök

Clio AC sönder??

9 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Hej alla kunniga=)

Tjej här som inte kan så mkt om bilar...

Har en Renalut Clio -05 där ACn inte fungerar. Ngn som vet om det går att fylla på den igen eller om man måste byta hela??

Ska sälja bilen och antar att det drar ner priset en hel del...

Alla tips och råd, prisuppgifer mm välkommnas=)

3 235 Inlägg
7 juni 2011
är trycket för lågt kan man fylla på, men då vet man inte hur läge det håller om man inte felsöker.

9 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
tack för ditt svar!!! kan man fylla på och tro att det håller ett tag?? vad kostar det (om du har en humm=)=

Forummoderator
26 598 Inlägg
7 juni 2011
alex44 skrev:
tack för ditt svar!!! kan man fylla på och tro att det håller ett tag?? vad kostar det (om du har en humm=)=

Beror på hur stort läckaget är.
Bäst är väl ändå att lämna in det och få det riktigt gjort, så du höjer värdet på bilen och inte lurar nästa ägare..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
självklart!!!! jag bara menar om man kan fylla på det framöver ist för att "laga"...har förstått att laga hela acn kan bli dyrt

Forummoderator
26 598 Inlägg
7 juni 2011
alex44 skrev:
självklart!!!! jag bara menar om man kan fylla på det framöver ist för att "laga"...har förstått att laga hela acn kan bli dyrt

Inte nödvändigtvis. Beror på vart felet sitter.
Men jo, det kan kosta en slant.

Men samtidigt, att bara fylla på kan ju vara lika med att kasta pengarna i sjön också..

9 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
så sant.... tack för dina svar!!!

har sett prisuppgifter på 10000 och liknande för ny ac...inte aktuellt i nuläget tyvärr:) vad kostnar en påfyllnad tror du??

Forummoderator
26 598 Inlägg
7 juni 2011
alex44 skrev:
så sant.... tack för dina svar!!!

har sett prisuppgifter på 10000 och liknande för ny ac...inte aktuellt i nuläget tyvärr:) vad kostnar en påfyllnad tror du??

Beror helt på om vart du lämnar in, om de gör det svart eller vitt och så vidare..och så vidare.

3 235 Inlägg
8 juni 2011
Att bara fylla på kan kosta runt 1000-1500 kr, och är det ett stort läckage märket man ju fort, då brukar det vara helt tomt i systemet. Men annars är det väl inte ovanligt att små mängder gas läcker ut efter några år.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 juni 2011
Som sagt 1000-1500 & då brukar det ingå en provtryckning så att dom ser att det är helt. Det som kan bli dyrt är om tex pumpen havererar. Nu vet jag inte hur det är på clio men på Renault Kangoo sitter det nåt aluminiumrör som brukar börja läcka, har hänt på ett par servicebilar på jobbet. Detta röret är inte speciellt dyrt men det har en jävlans lång leveranstid. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

426 Inlägg
8 juni 2011
Ur miljöperspektiv, gör en ordentllig felsökning och få felet åtgärdat, inte bra med farlig gas som läcker smile men ur plånboksperspektiv så gör en "svartfyllning" och hoppas att det håller ´smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

9 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
tack för era svar, nu har jag lite mer kött på benen!!

Sök