3090
Sök

Nissan Micra 1999 Vindrutetorkarna fram rör sig inte

7 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Hejsan 
Är väldigt ny med bil och inget proffs alls så förklara bra och lätt:)
Köpte mig en begagnad Nissan micra som gått jättesnällt med allt fram tills idag (ca 3v)
Framrutetorkarna rör sig inte en mm, testat alla lägen. Hittade en säkring på insidan av bilen för "RR wiper" den såg helt  okej ut, men böt den med en annan ändå. Vad står RR för?
Bak torkaren fungerar fint.
Kan det finnas andra säkringar någon stans eller har ni några tipps på hur man kollar?

Får kanske åka tillbaks till verkstan, förra ägaren böt någon vindrutertorkar motor för någon månad sedan.

p.s den kanske hamnade i fel tråd, någon moderator kanske kan lägga den rätt d.s
Senast redigerat av JonasU (19 juni 2011)

4 282 Inlägg
19 juni 2011
Vet inte hur det ser ut på en micra men på min 740 så har en vajer hoppat ur läge 1 gång och en annan gång blev det för dålig jord så torkar motorn slutade fungera pga det.

Ta tag i en torkare och dra den fram och tillbaka. Är det inget motstånd så har en vajer lr liknande gått av eller hoppat ur läge.

Annars är det troligen något elfel, kolla handboken efter fler säkringar osv. Eller prova demontera torkar motorn.

Tekniker
624 Inlägg
21 juni 2011
Säkert Torkar motorn som inte funkar. fast kolla alla säkringar ändå

7 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Var vist något litet glapp i kontakten till motorn, Tyvärr så upptäckte inte jag det utan det blev för 1005:- Uga.

Sök