Inför: POWERMEET 2011! Västerås (Juli 7-8-9) Ska du dit?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juni 2011 · 14 041 Inlägg

lucather skrev:
Förra året var jag inte värdig att åka in i Cruisingen med min gamla pickis. Kändes ganska fånigt att bli nekad när vilken ful caprice som helst fick glida in.

Menar du C10:an som du kallar Råttan? Självklart tycker jag du skulle få glida in med den. Prova i år igen får vi se.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
26 juni 2011 · 2 456 Inlägg

Vettemannen skrev:

GurkaN021 skrev:

speedy_boy_89 skrev:
klart man kommer men darten blir nog inte färdig tills dess sad .
Galic_Andro  synd att du tycker det är en jävla fylletillställning. På kvällen är det väll fest och musik
men på vilken sorts bilträff är det inte det jag menar det sups på både elmia och gatebil och även på utomhusträffar som meet of the month i norrköping ser man några fyllskallar. Det är tyvär så det är.
Men en trevligare bilträff med snällare och gladare människor än power BIG meet det får man leta efter.
Det finns en anledning till att den här träffen är störst i europa smile
sommarens höjdpunkt här kommer jag.

Den är väl inte bara störst i Europa? Utan även i Amerika om jag inte miss minner mig då Jay Leno brukar alltid skicka hälsningar på Power Meet till oss i Sverige. Och om jag inte minns helt fel så kunde man vinna hans bil för nåt år sen.

Du kan fan ha rätt att PBM är störst i världen!

/Benny

cool

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A … mp;h=32368

Senast redigerat av lonewolf-holm (26 juni 2011)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Zeth_Filth
28 juni 2011 · 203 Inlägg

det blir ett jävla bra ÖS!!! hoppas på bra väder smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
jossyy
28 juni 2011 · 68 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Fyllefest bland en massa fina bilar, nej tack det är bra....!

lägg av nu andro. Det är najs..men cruisingen är roligast. just för folk är fulla glada o bilkåta! Och det är schyssta bilar också!

Man kanske dyker upp om man har tur! Long time no see.

Enholmski
28 juni 2011 · 58 Inlägg

Jag Är Garanterat Där !

lucather
28 juni 2011 · 112 Inlägg

Vettemannen skrev:

lucather skrev:
Förra året var jag inte värdig att åka in i Cruisingen med min gamla pickis. Kändes ganska fånigt att bli nekad när vilken ful caprice som helst fick glida in.

Menar du C10:an som du kallar Råttan? Självklart tycker jag du skulle få glida in med den. Prova i år igen får vi se.

/Benny

Det finns en regel som säger att vanar inte är välkomna. Tydligen gäller den även pickuper.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se
Chevrolet Caprice Brougham LS "Lille Skutt" (1989)
Chevrolet C10 "Råttan" (1966)
Volvo TGB13 "Stridsmaskinen" (1975)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juni 2011 · 14 041 Inlägg

lucather skrev:

Vettemannen skrev:

lucather skrev:
Förra året var jag inte värdig att åka in i Cruisingen med min gamla pickis. Kändes ganska fånigt att bli nekad när vilken ful caprice som helst fick glida in.

Menar du C10:an som du kallar Råttan? Självklart tycker jag du skulle få glida in med den. Prova i år igen får vi se.

/Benny

Det finns en regel som säger att vanar inte är välkomna. Tydligen gäller den även pickuper.

Jo, jag vet. 2009 hade vi en protestmarsch med c:a 12-13 vanar. Marschen gick från Hälla till Sjöhagsvägen, vi tänkte att om vi kommer alla i samlad trupp så får vi åka in men nej. Efter mycket tjafs och rabalder med vakter och polis så fick vi poliseskort c:a fem kilometer ut på landet där vi blev släppta. Vi försökte inte vidare att komma in. Så kan det gå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juni 2011 · 14 041 Inlägg

Vettemannen skrev:

lucather skrev:

Vettemannen skrev:

Menar du C10:an som du kallar Råttan? Självklart tycker jag du skulle få glida in med den. Prova i år igen får vi se.

/Benny

Det finns en regel som säger att vanar inte är välkomna. Tydligen gäller den även pickuper.

Jo, jag vet. 2009 hade vi en protestmarsch med c:a 12-13 vanar. Marschen gick från Hälla till Sjöhagsvägen, vi tänkte att om vi kommer alla i samlad trupp så får vi åka in men nej. Efter mycket tjafs och rabalder med vakter och polis så fick vi poliseskort c:a fem kilometer ut på landet där vi blev släppta. Vi försökte inte vidare att komma in. Så kan det gå.

/Benny

Det är hugget som stucket med vädret ser det ut som men det ändrar sig nog till kanonväder!!! smile


/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Wirree
29 juni 2011 · 96 Inlägg

lucather skrev:

Vettemannen skrev:

lucather skrev:
Förra året var jag inte värdig att åka in i Cruisingen med min gamla pickis. Kändes ganska fånigt att bli nekad när vilken ful caprice som helst fick glida in.

Menar du C10:an som du kallar Råttan? Självklart tycker jag du skulle få glida in med den. Prova i år igen får vi se.

/Benny

Det finns en regel som säger att vanar inte är välkomna. Tydligen gäller den även pickuper.

Hur är det med suburbans? Det är ju varken van eller pickis ;D

Zeth_Filth
30 juni 2011 · 203 Inlägg

löjligt det där med pickis/van grejjen. är det en fin och fräsch så ska den väl få åka med i crousingen.

men förstår varför dom inte släpper in pilsner bilar. folk vill ju se fina bilar smile

någon som har lite tips om bästa campingplatsen??

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
vullen Mr White
30 juni 2011 · 1 072 Inlägg

Givet åker ner me i impalan både freda lörda smile

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
cheva_raggare
3 juli 2011 · 534 Inlägg

Zeth_Filth skrev:
löjligt det där med pickis/van grejjen. är det en fin och fräsch så ska den väl få åka med i crousingen.

men förstår varför dom inte släpper in pilsner bilar. folk vill ju se fina bilar smile

någon som har lite tips om bästa campingplatsen??

dom släpper väll vist in pilsner bilar ? såg nåra föra året som cruisade

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Freddeponken
3 juli 2011 · 663 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

Vettemannen skrev:

GurkaN021 skrev:

Den är väl inte bara störst i Europa? Utan även i Amerika om jag inte miss minner mig då Jay Leno brukar alltid skicka hälsningar på Power Meet till oss i Sverige. Och om jag inte minns helt fel så kunde man vinna hans bil för nåt år sen.

Du kan fan ha rätt att PBM är störst i världen!

/Benny

cool

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A … mp;h=32368

världens största bilträff=)

Ibanezman Skåning
4 juli 2011 · 739 Inlägg

Någon som ska dit på fredagen från Skåne?
En kortege hade kanske varit trevligt samt praktiskt big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Porraz
4 juli 2011 · 77 Inlägg

Jag hänkar på. Har dock aldrig varit med förr, så kan någon förklara för mig det där med cruisingen? Står det nån där och väljer ut vilka bilar som får vara med å vilka inte? Måste man anmäla sig någonstans? Det verkar som om det främst är en jänkarträff så jag blir lite orolig att inte få vara med å cruisa då jag har en Evo.

soyd
4 juli 2011 · 1 853 Inlägg

Porraz skrev:
Jag hänkar på. Har dock aldrig varit med förr, så kan någon förklara för mig det där med cruisingen? Står det nån där och väljer ut vilka bilar som får vara med å vilka inte? Måste man anmäla sig någonstans? Det verkar som om det främst är en jänkarträff så jag blir lite orolig att inte få vara med å cruisa då jag har en Evo.

Det är mycket bilar i rörelse denna helg amerikanare som japs och euros, Men det är bara amerikanarna som är crusing berättigade då det är en amerikansk bilträff... Men man ser en del fina andra bilar också (även på crusingen..), och hel del inte så fina volvos osv... Då det finns så mycket små vägar som ansluter crusing rundan kan inte vakterna gallra 100%.

Men om det var min evo hade jag inte försökt att ta mig in på cruisingrundan på kvällen, även om det inte är så svårt... Om du läser Galic_Andro tråkiga upplevelse från nått tidigare år (längre upp i tråden) så förstår du varför... Problemet är ju att på kvällen driks det en del alkohol och folk tappar förståndet... Och det kan flyga flaskor mm på bilar som inte är tillverkade i USA osv... tråkigt nog men så är det då folk super bort förståndet.. sad

Så jag rekommenderar dig att inte försöka crusa på kvällen om du är rädd om lacken osv... Men på dagen kan du crusa runt bäst du vill...

Så vill du crusa på kvällen haka på någon polare som har amerikanskt.. Du kanske känner någon som har någon nyare Mustang Camaro eller Dodge Challenger etc... eller en klassik amerikanare...

Så kommer du i Evon så parkera den på kvällen är mitt råd smile

Har du inga polare med amerikanare alls och prompt vill åka varvet så finns det hur mycket vänliga människor som helst som gärna skjutsa en ett par varv i någon fin cab om man frågar wink

/mvh soyd

Porraz
4 juli 2011 · 77 Inlägg

soyd skrev:

Porraz skrev:
Jag hänkar på. Har dock aldrig varit med förr, så kan någon förklara för mig det där med cruisingen? Står det nån där och väljer ut vilka bilar som får vara med å vilka inte? Måste man anmäla sig någonstans? Det verkar som om det främst är en jänkarträff så jag blir lite orolig att inte få vara med å cruisa då jag har en Evo.

Det är mycket bilar i rörelse denna helg amerikanare som japs och euros, Men det är bara amerikanarna som är crusing berättigade då det är en amerikansk bilträff... Men man ser en del fina andra bilar också (även på crusingen..), och hel del inte så fina volvos osv... Då det finns så mycket små vägar som ansluter crusing rundan kan inte vakterna gallra 100%.

Men om det var min evo hade jag inte försökt att ta mig in på cruisingrundan på kvällen, även om det inte är så svårt... Om du läser Galic_Andro tråkiga upplevelse från nått tidigare år (längre upp i tråden) så förstår du varför... Problemet är ju att på kvällen driks det en del alkohol och folk tappar förståndet... Och det kan flyga flaskor mm på bilar som inte är tillverkade i USA osv... tråkigt nog men så är det då folk super bort förståndet.. sad

Så jag rekommenderar dig att inte försöka crusa på kvällen om du är rädd om lacken osv... Men på dagen kan du crusa runt bäst du vill...

Så vill du crusa på kvällen haka på någon polare som har amerikanskt.. Du kanske känner någon som har någon nyare Mustang Camaro eller Dodge Challenger etc... eller en klassik amerikanare...

Så kommer du i Evon så parkera den på kvällen är mitt råd smile

Har du inga polare med amerikanare alls och prompt vill åka varvet så finns det hur mycket vänliga människor som helst som gärna skjutsa en ett par varv i någon fin cab om man frågar wink

/mvh soyd

OK. Amerika JA, Japan NEJ, förstått:) Aaa, jag är rätt rädd om lacken och allt annat på min bil, så då kanske jag lämnar den hemma och drar dit med min polare vars morsa har en diesel, billigt och bra:)

MeepMeep Finraggare
4 juli 2011 · 2 381 Inlägg

Okej, för oss power-meet oskulder - kan någon förklara hur det funkar?

Man kommer dit, finns det en stor jävla parkering för alla bilar? Eller är det bara vissa bilar de släpper in? Om man kör modern jänk - finns det någonstans för oss att stå? Eller ställer man bilen någon annan stans och knatar in och tittar? Eller hur funkar det?

Finns plats i mitt skåp från Stockholm om någon vill åka med.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
RD_87 Skrotsamlare
4 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Längs cruisingstråket så ska det egentligen bara vara amerikanska bilar, det efterlevs inte alltid så noga. Om man har någon annan bil så kan man parkera och ta en promenad, annars kan gamla IKEA parkeringen vid hälla innehålla mycket bilar & pratande människor.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
loow Jävel
4 juli 2011 · 2 018 Inlägg

kameramannen skrev:
Okej, för oss power-meet oskulder - kan någon förklara hur det funkar?

Man kommer dit, finns det en stor jävla parkering för alla bilar? Eller är det bara vissa bilar de släpper in? Om man kör modern jänk - finns det någonstans för oss att stå? Eller ställer man bilen någon annan stans och knatar in och tittar? Eller hur funkar det?

Finns plats i mitt skåp från Stockholm om någon vill åka med.

Powermeet är två saker.. en marknad på ett fält, där finns de en gigantisk parkering, o så är de crusing.. Där finns det ingen parkering. Dom brukar va gnälliga och skicka ut bilar som inte passar in på fredag och lördagkvällen. Man får ställa sig på första bästa plats isåfall. Då får man gå runt och titta eller åka med nån annan.. Sen är de även fest på Hälla-parkeringen samtidigt, där står det också fullt med bilar och så brukar det vara burnouttävling.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang