Inför: POWERMEET 2011! Västerås (Juli 7-8-9) Ska du dit?

soyd
4 juli 2011 · 1 853 Inlägg

Till er som är sugna att dra till träffen man aldrig varit där förut:

Se SVT's dokumentär här (SVT PLAY) : Bilar 50-tal Och Rock'n'roll (dokumentär Powermeet 2010)

Så får ni se hur där är där på plats wink

Fasiken vad man har polerat krom idag nu big_smile hehe

/mvh soyd

MeepMeep Finraggare
4 juli 2011 · 2 381 Inlägg

200 bilar på fredagscruising? Dit lär man inte ta sig, eller?

Skall man åka fredag eller lördag om det blir så illa att man bara kommer loss en dag?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 juli 2011 · 14 039 Inlägg

kameramannen skrev:
200 bilar på fredagscruising? Dit lär man inte ta sig, eller?

Skall man åka fredag eller lördag om det blir så illa att man bara kommer loss en dag?

Jamen detta är ju den speciella finbilscruisingen. Dit får varken du eller jag komma till då det enbart brukar vara gamla fina bilar i originalskick, men titta kan man göra. Tror att denna finbilscruising går genom centrum och skall ej jämnföras med cruisingen på Sjöhagsvägen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
4 juli 2011 · 2 456 Inlägg

Vettemannen skrev:

kameramannen skrev:
200 bilar på fredagscruising? Dit lär man inte ta sig, eller?

Skall man åka fredag eller lördag om det blir så illa att man bara kommer loss en dag?

Jamen detta är ju den speciella finbilscruisingen. Dit får varken du eller jag komma till då det enbart brukar vara gamla fina bilar i originalskick, men titta kan man göra. Tror att denna finbilscruising går genom centrum och skall ej jämnföras med cruisingen på Sjöhagsvägen.

/Benny

Går igenom ett par gammla bild loggar å ser ett par mordärnare Amerikanare på Hamngatan då
Fin bils paraden går igenom där ....

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/33422_414877510115_652065115_4356135_4286603_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/37288_414877705115_652065115_4356151_7074926_n.jpg

Senast redigerat av lonewolf-holm (4 juli 2011)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
MeepMeep Finraggare
4 juli 2011 · 2 381 Inlägg

Okej så det är två olika cruising?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dennan900GL Finntrollet
4 juli 2011 · 640 Inlägg

finbilscrusingen är som sagt bara utvalda fin fina bilar, som kör en stund fram och tillbaks smile

sen är det den stora crusingen där nästan alla är välkomna. smile
den senare är just den stoooora med mycket folk, bilar och så vidare!

Jo vars.
MeepMeep Finraggare
4 juli 2011 · 2 381 Inlägg

Ah ok. Så

1) Städa bilen
2) Åk till västerås
3) Hitta moparklubben
4) Berättar rövarhistorier hela dagen
5) Titta på finbilar som cruisar
6) Visa vem som är snyggast på stan
7) Förnedra etanoljänkar

Har jag missat något? smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Tribbe SAAB♥SUBARU
5 juli 2011 · 1 636 Inlägg

Blir nog att åka upp och kolla på lördagen har gjort det dom 2 senaste åren.

Bara jag som tycker det är roligt att se vad en del pilsner bilar hittat på i crusingen? Verkar ju som att majoriteten vill ha bort dom.. det tycker inte jag. Dom underhåller mig rätt bra så länge dom håller sig i sina egna bilar. Tycker som sagt det är roligt att se vad dom hittat på och sen att det är en så fin blandning mellan gamla klassiker, pilsner häckar och någon riktigt fin muskelbil ny som gammal då och då skadar ju inte, Sen är det alltid roligt när någon stannar och lägger en burn i bland men på vissa ställen är ju publiken helt galna.. Visst om barnen står med en skyllt där det står burna.. Men när deras föräldrar springer ut i vägen och stoppar varenda bil och häller vatten och allt på vägen då känns det bara pinsamt. (Tänker på ett litet gatukök någon som känner igen sig?)

Jag har bara kollat på crusingen men vill ändå ge ett tipps till dom som tänkt vara med i den. Se till att kylaren fungerar prima för det blir "VARMT" man ser massor bilar som kokar.. Crusingen står ofta still pga t.ex vuxna människor i publiken som springer ut och försöker tvinga folk att burna.. och när det väl flyter på går det inte snabbt. Det är inte en sån där cruising som en del städer har lite då och då eller någon typ av karavan utan här går det saktare än gångfart så se till att ha en prima kylare är mitt tips.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juli 2011 · 14 039 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

Vettemannen skrev:

kameramannen skrev:
200 bilar på fredagscruising? Dit lär man inte ta sig, eller?

Skall man åka fredag eller lördag om det blir så illa att man bara kommer loss en dag?

Jamen detta är ju den speciella finbilscruisingen. Dit får varken du eller jag komma till då det enbart brukar vara gamla fina bilar i originalskick, men titta kan man göra. Tror att denna finbilscruising går genom centrum och skall ej jämnföras med cruisingen på Sjöhagsvägen.

/Benny

Går igenom ett par gammla bild loggar å ser ett par mordärnare Amerikanare på Hamngatan då
Fin bils paraden går igenom där ....

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 6603_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4926_n.jpg

Det ska ju inte vara andra bilar än de utvalda på finbilscruisingen. Dom kanske har smitit in någon bakväg eller så. Har inte finbilscruisingen gått genom stan förut? Eller är jag ute och cyklar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juli 2011 · 14 039 Inlägg

Tribbe skrev:
Blir nog att åka upp och kolla på lördagen har gjort det dom 2 senaste åren.

Bara jag som tycker det är roligt att se vad en del pilsner bilar hittat på i crusingen? Verkar ju som att majoriteten vill ha bort dom.. det tycker inte jag. Dom underhåller mig rätt bra så länge dom håller sig i sina egna bilar. Tycker som sagt det är roligt att se vad dom hittat på och sen att det är en så fin blandning mellan gamla klassiker, pilsner häckar och någon riktigt fin muskelbil ny som gammal då och då skadar ju inte, Sen är det alltid roligt när någon stannar och lägger en burn i bland men på vissa ställen är ju publiken helt galna.. Visst om barnen står med en skyllt där det står burna.. Men när deras föräldrar springer ut i vägen och stoppar varenda bil och häller vatten och allt på vägen då känns det bara pinsamt. (Tänker på ett litet gatukök någon som känner igen sig?)Jag har bara kollat på crusingen men vill ändå ge ett tipps till dom som tänkt vara med i den. Se till att kylaren fungerar prima för det blir "VARMT" man ser massor bilar som kokar.. Crusingen står ofta still pga t.ex vuxna människor i publiken som springer ut och försöker tvinga folk att burna.. och när det väl flyter på går det inte snabbt. Det är inte en sån där cruising som en del städer har lite då och då eller någon typ av karavan utan här går det saktare än gångfart så se till att ha en prima kylare är mitt tips.

Vet precis vilket du tänker på! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MeepMeep Finraggare
5 juli 2011 · 2 381 Inlägg

Lutar åt endast fredag för mig tyvärr

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dennan900GL Finntrollet
5 juli 2011 · 640 Inlägg

du får gärna förnedra etanoljänk, men min låter du bli wink

Jo vars.
Zeth_Filth
5 juli 2011 · 203 Inlägg

cheva_raggare skrev:

Zeth_Filth skrev:
löjligt det där med pickis/van grejjen. är det en fin och fräsch så ska den väl få åka med i crousingen.

men förstår varför dom inte släpper in pilsner bilar. folk vill ju se fina bilar smile

någon som har lite tips om bästa campingplatsen??

dom släpper väll vist in pilsner bilar ? såg nåra föra året som cruisade

ja det är väl allmän crousing på kvällen om jag fattat det rätt smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
H_landen
5 juli 2011 · 227 Inlägg

Tribbe skrev:
Blir nog att åka upp och kolla på lördagen har gjort det dom 2 senaste åren.

Bara jag som tycker det är roligt att se vad en del pilsner bilar hittat på i crusingen? Verkar ju som att majoriteten vill ha bort dom.. det tycker inte jag. Dom underhåller mig rätt bra så länge dom håller sig i sina egna bilar. Tycker som sagt det är roligt att se vad dom hittat på och sen att det är en så fin blandning mellan gamla klassiker, pilsner häckar och någon riktigt fin muskelbil ny som gammal då och då skadar ju inte, Sen är det alltid roligt när någon stannar och lägger en burn i bland men på vissa ställen är ju publiken helt galna.. Visst om barnen står med en skyllt där det står burna.. Men när deras föräldrar springer ut i vägen och stoppar varenda bil och häller vatten och allt på vägen då känns det bara pinsamt. (Tänker på ett litet gatukök någon som känner igen sig?)

Jag har bara kollat på crusingen men vill ändå ge ett tipps till dom som tänkt vara med i den. Se till att kylaren fungerar prima för det blir "VARMT" man ser massor bilar som kokar.. Crusingen står ofta still pga t.ex vuxna människor i publiken som springer ut och försöker tvinga folk att burna.. och när det väl flyter på går det inte snabbt. Det är inte en sån där cruising som en del städer har lite då och då eller någon typ av karavan utan här går det saktare än gångfart så se till att ha en prima kylare är mitt tips.

EL fläkt är ett STORT tips :)

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 518i e28 "My" (1987)
_epa_tobbe_
5 juli 2011 · 87 Inlägg

Klart man ska dit:)

MeepMeep Finraggare
5 juli 2011 · 2 381 Inlägg

Har ni problem med kylningen på era häckar? smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juli 2011 · 14 039 Inlägg

Zeth_Filth skrev:

cheva_raggare skrev:

Zeth_Filth skrev:
löjligt det där med pickis/van grejjen. är det en fin och fräsch så ska den väl få åka med i crousingen.

men förstår varför dom inte släpper in pilsner bilar. folk vill ju se fina bilar smile

någon som har lite tips om bästa campingplatsen??

dom släpper väll vist in pilsner bilar ? såg nåra föra året som cruisade

ja det är väl allmän crousing på kvällen om jag fattat det rätt smile

Allmänna cruisingen är inte på Sjöhagsvägen för där kommer det att stå vakter och polis om jag fattat det rätt. Den allmänna cruisingen går på Köpingsvägen, Stora gatan, Västra ringvägen, Norra ringvägen, Östra ringvägen, Pilgatan och Björnövägen. Detta är den stora allmänna cruisingsträckan som ligger utmed Kopparlunden, Högskolan och Djäkneberget bl.a.

Så har det varit förut och kommer nog att bli så nu med.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
X40Freddan
5 juli 2011 · 41 Inlägg

De är klälv klart att man ska ner Västerås
smilesmilesmilesmilecool

Ni alla får ha lite tåla mod om jag skulle skriva konstigt eller annat för de kan bero på att jag har dyslexi så ni vett om de :-)
cheva_raggare
5 juli 2011 · 534 Inlägg

kan ni inte ladda upp en bild på pärlan ni ska åka ? samt model info som vad för motor årsmodel å så wink

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Dennan900GL Finntrollet
5 juli 2011 · 640 Inlägg

Oldsmobile Cutlass S -71, Rocket 350.
https://www1.garaget.org/archive/2/1402/228736/228736-2404566.jpg

brorsan och farsan åker i Cheva El Camino -68, 396.
https://www1.garaget.org/archive/2/1402/224161/224161-2115535.jpg

Jo vars.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang