Eftersnack: Backyard Automeet 2.0 - Trollhättan 1a Juli

Pettzon88
1 juli 2011 · 295 Inlägg

Fan vilken bra träff smile

Här kan man ju slänga in bilder och sina kommentarer smile

Du ska ha riktig stor eloge Magnus.

Karavanen var mäktig och träffen var skitrolig smile

Massa bilar av olika slag att titta på smile

Dock tycker jag än det är TRIST med dessa människor som inte förstår vad en soptunna eller sopsäck är.


Jag o magnus gick runt o satte upp Röda sopsäckar strax innan träffstart. vissa hade använt och vissa inte.

Kan också tillägga att det var mest skräp där alla Volvos stog närmare sibahuset till.

Mn stor eloge till er som slängde i soptunnorna och underlättade arbetet för oss som tog oss tid att plocka upp skiten efter alla som inte har något vett....

Längtar redan tills nästa gång big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
snusarn
2 juli 2011 · 100 Inlägg

jag håller me tillfullo d va skithäftigt, blev inte så många bilder knäppta men lägger in dem här dom som blev då.
fråga mig inte varför d blev dimmiga ???
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-91e264f57781229ec6f84d07599bfff7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-3a1b640c09ad61639310672bfc439880.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-1f99b78f186270354148a926f16e1a9b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-a7efb9f4deda249119186bc0b21e17c8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-0d55b6481ebb2f9de1bdd74b3d4fa6cf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-268b601ce62ed7ea9b09693708a606d5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96411/96411-e9eb56fdb4b4fb0cc1e119dd53680b88.jpg

Synd på nedskräpningen.. men går väl inte komma ifrån för d verkar vara svårt att ta ett extra kliv för att lägga skiten i dom röda påsarna som fanns överallt .
Stor eloge till alla som fick denna träffen att bli på d stora hela så bra.
till nästa gång så kanske samtliga fordon som åker i karavanen har en dekal/flyer som talar om vad som e på g smile

Senast redigerat av snusarn (2 juli 2011)

Viinikka92
2 juli 2011 · 363 Inlägg

De va en lyckad träff tycer jag! big_smile Kan folk lägga upp fler bilder, skulle va kul och se om min bil är med på någon bild smile
När är nästa träff? Första fredagen i augusti kanske? :p Hoppas på att det blir en tidigare! big_smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
2 juli 2011 · 205 Inlägg

grymt bra träff big_smile verkligen värt att åka ifrån skövde smile kommer säkert fler gånger smile

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Exez
2 juli 2011 · 503 Inlägg

underbar träff men synd att så många misssköter sig sad men men jag hade det underbart big_smile
caravanen kunde inte gå bättre och förlåt alla som låg bakom mig big_smile det går inte att köra så fort med min bil big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
Alpinabiturbo Kulan
2 juli 2011 · 1 435 Inlägg

Kanonbra träff smile Blev en sväng till Göteborg på vägen hem också.. lite omväg big_smile

Nån som har bilder på min bil?

Senast redigerat av Alpinabiturbo (2 juli 2011)

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
Pettzon88
2 juli 2011 · 295 Inlägg

Jo de vore ju något som snusarn skriver smile Skulle kanske göra typ som ett "vittkryss" med fönsterpenna i bakrutan som åker karavanen som är med eller liknande så man inte börjar åka åt ett annat håll helt plötsligt tongue

Men nu längtar vi redan tills nästa träff Widowmaker big_smile

Du kasnke ska ha något litet under fallens Dagar? big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Berg Berg
2 juli 2011 · 424 Inlägg

Pettzon88 skrev:
Du kasnke ska ha något litet under fallens Dagar? big_smile

Fallens är inget bra, då de är EXTRA mkt petiga poliser ute i stan, som mer än gärna gör flygande besiktningar..wink vet de utav egen erfarenhet sen tidigare.. hehe

Saab 9-3 Aero Griffin XWD "fresh as fuck" (2012)
Saab 9-3 "Viggen" "Second Edition" (1999)
Viinikka92
2 juli 2011 · 363 Inlägg

Vi kanske kan kontakta Bilsport och kolla om dom kan göra ett reportage om Trollhättan? wink

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
klebbe
2 juli 2011 · 122 Inlägg

Bra ordnat kul att det händer något.

Berg Berg
2 juli 2011 · 424 Inlägg

klebbe skrev:
Bra ordnat kul att det händer något.

Instämmer på detta! smile

Saab 9-3 Aero Griffin XWD "fresh as fuck" (2012)
Saab 9-3 "Viggen" "Second Edition" (1999)
Hjelm
2 juli 2011 · 13 Inlägg

Upp med bilder nu folks!

Subaru Impreza Wrx Sti PSE
Audi A4 Avant 2,0TDI Quattro "S-line Prosport" (2007)
Gr00v
2 juli 2011 · 125 Inlägg

Tummen upp !!

MVH /// Grundberg
snusarn
2 juli 2011 · 100 Inlägg

ja.. d va ju massor me folk som fotade både här å där upp me bilderna nu smile

Berg Berg
2 juli 2011 · 424 Inlägg

Jag ligger på ett gäng bilder, kommer dock upp tidigast imorron kväll! wink

Saab 9-3 Aero Griffin XWD "fresh as fuck" (2012)
Saab 9-3 "Viggen" "Second Edition" (1999)
Ksj
2 juli 2011 · 1 217 Inlägg

Det var lite trist att komma i en vit bil och sedan hamna bakom en soth*ra till skabbvolvo..

Jaja, det var till 99% trevligt iallafall smile

Saab 900 "2.1an" (1992)
Bjork OEM <3
2 juli 2011 · 6 957 Inlägg

Berg skrev:

klebbe skrev:
Bra ordnat kul att det händer något.

Instämmer på detta! smile

+1

big_smile

Kommer åka dit igen om väder och ledighet finns smile

OEM <3
Widowmaker
2 juli 2011 · 1 112 Inlägg

Jättetack till alla erbig_smile som var med på träffen och gjorde så det blev en riktigt stadig träff. Jag hoppas att alla hade det trevligt och att ni känner er nöjda med 1 Juli.
Jag personligen är mycket nöjd med kvällen! Jättemycket fina bilar och en underbart härlig atmosfär fick vi.

Såg att sopsäckarna kom till nytta lite i alla fall och i övrigt så var nedskräpningen i princip hälften så illa som första träffen.
Vi fick vad jag kunde se inga otrevligheter överhuvudtaget i form av bråk, fylla eller andra olyckor och missöden. Vi gjord ett räknande så gott det gick och siffran överskred 300 närvarande bilar plus många som vid räknetillfället var i rörelse.
Vi hade på facebook 421 anmälda som blev den slutliga siffran av dem som gjorde en intresse anmälan varav många av dem säkert åkte i gemensamma bilar.
Vi hade ett flertal olika klubbar på plats vilket var mycket roligt.
Har just nu inte stenkoll på alla klubbars namn å vart dom kom ifrån men i vilket fall, tack till er som kom å var med.

Kändes denna gång att det var många som vågade komma fram å prata med mig vilket var få under första träffen.
Jätteroligt när man får se att folk kommer å vill skaka hand å presentera sig, blir lite mer att man lär känna fler och att man då även känner att det blir lite bekanta ansikten under kommande träffar.
Mycket uppskattat från min sida för jag fixar ju träffarna just för att TRÄFFAS å lära känna nytt folk.big_smile

Karavanen som vi körde även denna gång var MYCKET mera lyckad än föregående träffen, många fler var medvetna och visste vad som gällde när jag startade bilen och vi kan konstatera att det var en LÅNG karavan och den tog ganska exakt en timme från start till stopp igen på träffplatsen. Slingan jag hade förberett var definitivt mycket bättre då jag minimerade antalet rödljus å placerade dem mot slutet av åkturen. Har nu i efterhan hört från diverse folk i stan att dom undra vad fan det var som brumma å böta utanför vardagsrummet på kvällen. Det satt folk på uteserveringar so nästan satte gaffeln i halsen när vi kom åkande för det var inte en bil som kom, skulle uppskattningsvis säga mellan 150 - 250 bilar som anslöt åkturen.

Som avslutning på det hela här vi kom tillbaka till överby så ställde vi upp oss (de som var med) och hade allmänt eftersnack på träffplatsen vilket kändes riktigt bra, fick lite live feedback och under tiden så städade vi parkeringen. Var flera som anslöt med påse å plocka i så det blev mycket snabbt snyggt å rent på parkeringen igen. Efter detta vet jag att många åkte bort till MAX/Mc donalds och tog sig lite käk. Var tur att jag hade förvarnat restaurangerna för det blev rejäla köer trots att de hade extra personal just för denna kvällen.

Tack ännu en gång till er alla! Jag hoppas ni vill komma på mina träffar i framtiden och att vi kan fortsätta i samma goa anda som hittills. Med vänliga hälsningar från Magnus Samuelsson - Träff fixaren smilebig_smile


Här är länken till de foton som jag tog. Ni får hålla tillgodo med dem så skall jag även jobba på en video som kommer lite längre fram. Den dröjer lite då jag vill att den blir riktigt bra innan jag släpper den färdiga videon.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=16302

Senast redigerat av Widowmaker (2 juli 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
2 juli 2011 · 295 Inlägg

Självklart kommer vi till nästa träff igen smile Skitbra smile Ja karavanen var jätterolig, Kanske skulle gå ut med mer information runt om i stan nästa gång så fler vet om de. Kanske sätta upp posters på restaurangerna smile

ang de med bilsport vore de ju jätteroligt om man kunde få ner dem hit och göra reportage om oss i trollhättan big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang