4626
Sök

fuktigt i bagaget

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har problem med att det blir väldigt fuktigt i bagaget när det regnar speciellt på höger och vänster sida i bagaget, det blir tillochmed blött. Vad kans orsaka detta och hur kan jag fixa det? vill inte ha mögel och rost sad

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Svindåre
1 433 Inlägg
13 augusti 2006
Sherlia skrev:
Hej!
Jag har problem med att det blir väldigt fuktigt i bagaget när det regnar speciellt på höger och vänster sida i bagaget, det blir tillochmed blött. Vad kans orsaka detta och hur kan jag fixa det? vill inte ha mögel och rost sad

det kan väl vara nån list till bagageluckan som läker... på min va de så, då droppade det vatten in! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Miklen
13 augusti 2006
d ska väl finnas dreneringshål eller liknande "ventiler" kolla d så dom inte e igensatta.. sen e d väl bara å kolla som ovanstående säger..lister å annat som skall hålla vattnet borta...

med lem
1 147 Inlägg
13 augusti 2006
haha jag har ett gulligt exempel på inläckande bil=) när jag köpte min första bil o kom hem o skulle tvätta o dammsuga den, märkte jag att det låg vatten i hela reservhjulsbaljan=P typ i runda slängar säkert 20 liter=) dumt att man inte kollade det först, men hade iaf inte börjat rosta pga av det. som övriga säger, kolla så inte listerna e torkade o spruckna o även dreneringshålen, det händer att dom sätts igen med all möjlig gojja.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Tack för tipsen, idag spolade jag vatten på min bil därbaki för att samtidigt kolla på insidan om jag hitta lekaget och nå jo men visst hitta jag de. Bilen har varit krockad förut oh det har varit en hemma amatör som fixat till det så en skarv mellan bakskärmen och baken på bilen hade gått sånder sad Jag slipade ner det och smälde dit nå lim min farsa hade som ska färsta på allt möjligt, hade inge spackel eller kaross gegga så det får duge, i morron så får jag köpa lack och lacka över de hela, hoppas de blir bra hmm (ni kan se skadan i min projektråd)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
vad andvänder man normalt sett i skarvar av plåten på bilen typ mellan bakskärm och baken på  bilen? spackel sen lack eller är de nå annat matrial?

Kan jag lacka på men vanlig spraylack jag köper från färghandeln eller behöver jag klarlacka och sånt sen efter lacken? hjälp mig snälla
Senast redigerat av Sherlia (14 augusti 2006)

Sök