850 t5 94 problem med att få bort tråget..

Yacco
22 juli 2011 · 124 Inlägg

ska rengöra vevhusventilation kanalerna som går ner i tråget och har bara tråget kvar att får bort sen är det bara att börja rengöra men jag får inte ner skiten.. har lossat på styrservorören som går under tråget och försökt dra dom åt sidan mot växellådan med spännband men får inte bort dom så mycket så jag kan få ner tråget.. ngn som gjort detta innan som kan hjälpa mig? måste man lossa på undre motorbussningen för att flytta på styrservorören tillräckligt mycket så man  kan få ner tråget? måste få detta gjort för bilen ska vara klar imornkväll..

TACKSAM FÖR SVAR OCH TIPS!

MVH Jacob:)

RoobsteR R som i Robban....
22 juli 2011 · 122 Inlägg

http://www.pettsson.com/reng-vevhusvent … motor.html

den borde hjälpa till kanske? antar att det inte är så stor skillnad på turbo och sugmotor? smile

Mvh

Volvo V70 2.4D "Mette" (2008)
Yacco
22 juli 2011 · 124 Inlägg

det har jag inga problem med att få ner:P men det är tråget som är det krabbiga han visar ju inte hur man får ner tråget i den guiden:P

Melin82
22 juli 2011 · 513 Inlägg

Tänk på att olje pickupen sitter ner i tråget.
Lyft upp motorn lite.

Yacco
22 juli 2011 · 124 Inlägg

har inget att lyfta motorn med.. men pickupen sitter väl inte fast i själva tråget?? det ska gå att få bort tråget utan att lyfta motorn massa som säger att dom gjort det utan att lyfta motorn

Marlboroman
22 juli 2011 · 8 234 Inlägg

Skrova bort dem 2 bultarna som håller fast pickupen mot gördeln, dem sitter uppåt. Lite knepiga att komma åt. Men lossar man dem och rar loss pickupen så rä det inga bekymmer att få bort tråget.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Yacco
22 juli 2011 · 124 Inlägg

Men grejen är den att jag får inte bort styrservorören tillräckligt för att få ner tråget. Kan man ta bort undre motorbussningen utan att motorn ramlar ner eller ngt?tongue

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juli 2011 · 13 810 Inlägg

när du skrive rundre motorbussning menar du den lilla bussnignen som sitter fastskruvad på lådan och sen skruvad i bryggan?

eller menar du den vid styrväxeln?
den vid styrväxeln tar man inte "bara" bort

men det ska räcka med att släppa alla fästen till servorören och tvinga ner dom något så ska tråget gå fritt

har iof inte gjort detta själv men var med när polarn rev ner tråget på en kundbil och det tog inte lång stund

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Yacco
22 juli 2011 · 124 Inlägg

den som sitter vid lådan precis jämte sumpen.. men när du säger tvinga ner ska jag dra dom neråt då? inte åt sidan mot växellådan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang