Tror inte de räcker med å ladda endast 1.5 bar för att komma upp i 500 whp köp en 4 bars sensor så e du på säkra sidan.. har ju 550 whp i S2an med en 6766a ja på 2.2 bars ladd
Tror inte de räcker med å ladda endast 1.5 bar för att komma upp i 500 whp köp en 4 bars sensor så e du på säkra sidan.. har ju 550 whp i S2an med en 6766a ja på 2.2 bars ladd
Jo det blir en LINK 5bars sensor så borde det vara safe
Tror inte de räcker med å ladda endast 1.5 bar för att komma upp i 500 whp köp en 4 bars sensor så e du på säkra sidan.. har ju 550 whp i S2an med en 6766a ja på 2.2 bars ladd
Jo det blir en LINK 5bars sensor så borde det vara safe
Vart hittade du en 5bars? ja hittade bara 4 å 7? :S
Tror inte de räcker med å ladda endast 1.5 bar för att komma upp i 500 whp köp en 4 bars sensor så e du på säkra sidan.. har ju 550 whp i S2an med en 6766a ja på 2.2 bars ladd
Jo det blir en LINK 5bars sensor så borde det vara safe
Vart hittade du en 5bars? ja hittade bara 4 å 7? :S
Hittade en MAP-sensor som kommer sitta fint bak på insuget
Köpt en AEM 5bars MAP-sensor 1/8", passar fint i ett av hålen under insuget. Läste någonstans att sensorn ska sitta i mitten på insuget för att få ett så bra värde som möjligt så det här borde bli alla tiders.
Hittade en MAP-sensor som kommer sitta fint bak på insuget
Köpt en AEM 5bars MAP-sensor 1/8", passar fint i ett av hålen under insuget. Läste någonstans att sensorn ska sitta i mitten på insuget för att få ett så bra värde som möjligt så det här borde bli alla tiders.
Hittade en MAP-sensor som kommer sitta fint bak på insuget
Köpt en AEM 5bars MAP-sensor 1/8", passar fint i ett av hålen under insuget. Läste någonstans att sensorn ska sitta i mitten på insuget för att få ett så bra värde som möjligt så det här borde bli alla tiders.
Bör nog sättas olika på olika typer av insug, för övrigt spelar det säkert väldigt liten roll vart den sätts.
Jo visst är det så, så länge man inte sätter den i ett T-kors eller liknande så den påverkas av någon annan utrustning så tror jag inte att man som amatör märker något alls. Men det är väl som du säger lite från insug till insug vart den placeras bäst. På mitt så har jag iaf fattat det så att den helst ska sitta mellan 3-4 struten för att få bäst och jämnast läsning
Hittade en MAP-sensor som kommer sitta fint bak på insuget
Köpt en AEM 5bars MAP-sensor 1/8", passar fint i ett av hålen under insuget. Läste någonstans att sensorn ska sitta i mitten på insuget för att få ett så bra värde som möjligt så det här borde bli alla tiders.
Bör nog sättas olika på olika typer av insug, för övrigt spelar det säkert väldigt liten roll vart den sätts.
Jo visst är det så, så länge man inte sätter den i ett T-kors eller liknande så den påverkas av någon annan utrustning så tror jag inte att man som amatör märker något alls. Men det är väl som du säger lite från insug till insug vart den placeras bäst. På mitt så har jag iaf fattat det så att den helst ska sitta mellan 3-4 struten för att få bäst och jämnast läsning
Oki, vad man strävar efter med ett insug är ju att ha samma flöde till alla cylindrarna, både 1an och 6an i ditt fall, därför tycker jag det borde spela väldigt lite roll på vilket insug det än sitter på så länge det sitter i plenumet.
Det fylls ju rätt fort med övertryck kan vi hoppas iaf.
Bör nog sättas olika på olika typer av insug, för övrigt spelar det säkert väldigt liten roll vart den sätts.
Jo visst är det så, så länge man inte sätter den i ett T-kors eller liknande så den påverkas av någon annan utrustning så tror jag inte att man som amatör märker något alls. Men det är väl som du säger lite från insug till insug vart den placeras bäst. På mitt så har jag iaf fattat det så att den helst ska sitta mellan 3-4 struten för att få bäst och jämnast läsning
Oki, vad man strävar efter med ett insug är ju att ha samma flöde till alla cylindrarna, både 1an och 6an i ditt fall, därför tycker jag det borde spela väldigt lite roll på vilket insug det än sitter på så länge det sitter i plenumet.
Det fylls ju rätt fort med övertryck kan vi hoppas iaf.
Jo, det är som jag skrev i tidigare inlägg att jag som amatör inte känner/ser någon skillnad men de forumstrådar m,m jag har läst så kom "forums-specialisterna" överens om att det var skillnad på vart man sätter den och att så nära 3-4 tratten var bäst av någon anledning, tror det hade med nå pulser m,m från spjället att göra.
Jo visst är det så, så länge man inte sätter den i ett T-kors eller liknande så den påverkas av någon annan utrustning så tror jag inte att man som amatör märker något alls. Men det är väl som du säger lite från insug till insug vart den placeras bäst. På mitt så har jag iaf fattat det så att den helst ska sitta mellan 3-4 struten för att få bäst och jämnast läsning
Oki, vad man strävar efter med ett insug är ju att ha samma flöde till alla cylindrarna, både 1an och 6an i ditt fall, därför tycker jag det borde spela väldigt lite roll på vilket insug det än sitter på så länge det sitter i plenumet.
Det fylls ju rätt fort med övertryck kan vi hoppas iaf.
Jo, det är som jag skrev i tidigare inlägg att jag som amatör inte känner/ser någon skillnad men de forumstrådar m,m jag har läst så kom "forums-specialisterna" överens om att det var skillnad på vart man sätter den och att så nära 3-4 tratten var bäst av någon anledning, tror det hade med nå pulser m,m från spjället att göra.
Pulserna kommer väl innifrån cylindrarna, men ja ser vad du menar. Skall du ha helt rätt lär du höra med folk som monterar sånnadär saker dagligen och testat sig fram, typ mappare och sprutmontörer lär ha rätt bra koll. Gissar fortfarande på att det inte har någon större skillnad, lufthastigheten i dina tryckrör är sjukt hög, säkert 200-250 meter sekunden, vet inte specifikt för din motor, men det fyller ditt lille insug rätt fort gissar jag på.
Liten pryl-uppdatering.. Kom hem igår kväll med lite småpaket att öppna. Remhjul, EGT-sensor, MAP-sensor, 3" tryckrör och 3" t-rör med 50mm v-bands anslutning låg och väntade på byrån.
Lite slipning och el-kopplande/rensande blev det idag. Tappade bromsservon i betonggolvet när jag skulle bära ut den i garaget så den måste slipas och poleras igen! Rensat bort lite onödga kablar idag och kopplat nya kontaktstycken på kablarna från MAFen till MAP-sensorn, dock så höll jag på att göra bort mig innan jag insåg att MAPen inte skulle ha 12v utan 5v Löste det genom att ta 5v från den extra kabelhärvan från LINKen.
Imorrn blir det hundvalpshämtning m,m så det händer som vanligt inget på byggfronten.
Lite slipning och el-kopplande/rensande blev det idag. Tappade bromsservon i betonggolvet när jag skulle bära ut den i garaget så den måste slipas och poleras igen! Rensat bort lite onödga kablar idag och kopplat nya kontaktstycken på kablarna från MAFen till MAP-sensorn, dock så höll jag på att göra bort mig innan jag insåg att MAPen inte skulle ha 12v utan 5v Löste det genom att ta 5v från den extra kabelhärvan från LINKen.
Imorrn blir det hundvalpshämtning m,m så det händer som vanligt inget på byggfronten.
Haha.. jag gjorde samma sak när jag hade polerat kompressorhuset på turbon, ner i asfalten. Men jag orkade inte polera om den
Lite slipning och el-kopplande/rensande blev det idag. Tappade bromsservon i betonggolvet när jag skulle bära ut den i garaget så den måste slipas och poleras igen! Rensat bort lite onödga kablar idag och kopplat nya kontaktstycken på kablarna från MAFen till MAP-sensorn, dock så höll jag på att göra bort mig innan jag insåg att MAPen inte skulle ha 12v utan 5v Löste det genom att ta 5v från den extra kabelhärvan från LINKen.
Imorrn blir det hundvalpshämtning m,m så det händer som vanligt inget på byggfronten.
Haha.. jag gjorde samma sak när jag hade polerat kompressorhuset på turbon, ner i asfalten. Men jag orkade inte polera om den
Sjukt irriterande! Ska köra en snabbgenomgång på bromsservon iaf, blir väl kanske ingen toppfinish men hacket/repan vart såklart där man ser den som mest så den ska gnuggas bort