5762
Sök

Hur sänker jag min bil mera?

781 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
Har en Opel Zafira OPC Turbo som är sänkt 20mm från fabrik.Kör på 225/40/18"Advanti Racing Cobra.Men när jag har 5pers eller mer i bilen så tar det i lite bakvid ordentliga gupp eller kraftigare krängning(shippar till liksom).Är väl troligen i inte helt rätt ET.

Jag vill väldigt gärna smäcka dit en sänkningssats som sänker 40mm runt om,alltså 20mm till.Hur gör jag??Måste jag valsa kanter eller kan det gå att få bilen körbar ändå??

Beövs det en ny hjulinställning för 20mm till??

1 813 Inlägg
18 augusti 2006
gå in på realcar och köp nya fjädrar bara..

nej du behöver inte göra en ny hjulinställning!!

men vill man vara 100 så kanske det kan vara bra å titta över det om det var länge sedan du gjorde det....

men annars e det bara kränga på dom nya fjädrarna;)
kan du inte det själv så gör en verkstad det snabbt å lätt..!!

kan sänkas med vinkepslippen med om man har lust men det blir inte laglig sänkning tyvärr...!!

http://www.gemotorsport.se/ där finns med sänknings sattser...

Lycka till!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 436 Inlägg
18 augusti 2006
Vad kostar en hjulinställning? Är det billigt kan man ju kosta på sig det ändå, bara-för-att.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
800kr

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 augusti 2006
här omkring kan man få en hjulinställning för 600 men mellan 600-800 är nog det vanligaste

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

781 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
Men..kommer det att ta i tidigare efter sänkning??
Vill visst fan sänka men bilen ska vara använbar...

1 453 Inlägg
18 augusti 2006
marbling skrev:
Men..kommer det att ta i tidigare efter sänkning??
Vill visst fan sänka men bilen ska vara använbar...

Kommer vad ta i tidigare? Ju lägre fjädrar du har desto hårdare är dom - vilket bidrar till att hela karossen kommer att röra sig trögare och därmed blir körningen lite mindre komfortabel och istället mer distinkt.

781 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Jo..det begriper jag.Det kallas progressiv dämpning.Det jag menade var om det tar i skärmkanterna tidigare om jag sänker den 20mm till eller..

781 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Är FK-Automotive ett bra märke??
www.arostuning.se har för 1795:-..
Senast redigerat av marbling (19 augusti 2006)

Sök