2896
Sök

bort

107 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
#1
bort
Senast redigerat av -Modigh (8 december 2014)


12 086 Inlägg
17 augusti 2011
#2
Finns ingen Getraglåda som heter 250G, däremot S5D 250G och det är en ZF låda.
Oavsätt så är den kass och inget att bygga på.

Ska du svetsa om en låda ska du ha tag i en S5D 320Z helst. Alt en 260Z. Båda ZF
Får du bra pris på en Getrag 260 kan du även ta en sådan, den har 0.8 på 5an tillskillnad från dom andra som har 1:1.
Senast redigerat av JapMax (17 augusti 2011)

12 086 Inlägg
17 augusti 2011
#3
-Modigh skrev:
Tack för ditt svar

Dock så står det Getrag på växellådan och den lilla informationen jag hittat på nätet så heter den som du säger S5D 250G och är en Getrag låda.

Har du själv testat hållbarheten på denna låda, eller har någon grund på varför den inte är något att ha?


JapMax skrev:
Finns ingen Getraglåda som heter 250G, däremot S5D 250G och det är en ZF låda.
Oavsätt så är den kass och inget att bygga på.

Ska du svetsa om en låda ska du ha tag i en S5D 320Z helst. Alt en 260Z. Båda ZF
Får du bra pris på en Getrag 260 kan du även ta en sådan, den har 0.8 på 5an tillskillnad från dom andra som har 1:1.


Du har rätt ang tillverkaren, jag hade fattat fel.

Jag har ingen erfarenhet av lådan som sådan, jag vet att den är mycket mindre rent fysiskt och alla axlar och medbringare är mycket klenare än 320Z lådan. Jag hade en sådan låda liggandes ett tag efter att min 325 brann upp.

Det tillsammans med att ingen annan använder lådan skulle få iaf mig att avstå från att lägga ner så mycket jobb på den. Då gör du troligen bättre i att köpa en M90.


Sök