1913
Sök

Bilköp??? Evo - BMW 335

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
25 augusti 2011
Jag ska säga ett och annat.

Evo = Om du vill köra hårt som fan men dö av ljudskador om du åker långt. Bra på vintern men ej överlägsen.

Bmw 335. En fantastiskt rolig bil som har en ENORM potential att trimma vidare på om man vill det. Med fyrhjulsdrift är den även en fantastisk vinterbil. Bmw:s fyrhjulsdrift har fått bra betyg och brukar kallas för audis värsta konkurrent när det gäller 4wd. och så är det. Den är även sjukt snygg, enormt skön att åka i och den har ett bra andrahansvärde. Ligger bra på vägen orginal med M-sport chassiet. 

sååå. är det ens något att fundera på. Japansk plast vs tyskt stål.

8-)

100 Inlägg
25 augusti 2011
BMW svindyrt att trimma för att inte tala om reservdelar.
EVO lättrimmat  förnuftiga reservdelspriser.
Hur många gånger har BMW vunnit WRC bättre tester finns inte,har inte hittat BMW någonstans på prispallen.
BMW är en autobanracer inget annat.coolcoolcool

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
25 augusti 2011
hur många gånger har mitsubishi deltagit i wtcc, 24 timmars, osv osv. så kom inte med massa dumma bortförklaringar. Dessutom är det FORTFARANDE inte det trådskaparen vill veta. MEN jag tog upp det utifall att. Dessutom är detta helt en smaksak. gillar man att kör som ett svin i en rallybil. fine köp en. gillar man att piska autobahn(med en bil som absolut inte skäms för sig på en bana heller) ja fine. köp den då. Och reservdelarna till en bmw är itne så jävla mycket dyrare än till en nyare volvo eller saab. så lägg ner det där om att bmw är svindyrt. ska vi t.e.x ta driftkostnad per månad min bil vs din. då har nog du lagt ut dubbelt så mycket som mig. men det kan vi ta via pm om det är intressant.

8-)

172 Inlägg
25 augusti 2011
evo 9 rakt av smile
håller värdet fortfarande

100 Inlägg
25 augusti 2011
steffos_evoIX skrev:
evo 9 rakt av smile
håller värdet fortfarande

SE DÄR:Dbig_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 augusti 2011
JIMMY85 skrev:
Hur många gånger har BMW vunnit WRC bättre tester finns inte,har inte hittat BMW någonstans på prispallen.

Då skall alltså TS köpa en Lancia som vunnit WRC betydligt fler gånger än Mitsubishi, Subaru och Audi även om du räknar ihop de tre märkenas antal vinster? BMW är även dem ett framgångsrikt märke inom motorsport, även inom rally om än aldrig WRC. Men nu var det gatbilar vi pratade om, även om Evo är lika obekväm som en rallybil.

Så köp ingen skitbil som Evolution eller Impreza, WRC är uppenbarligen det bästa testet som finns och enligt detta är Lancia världens överlägset bästa bil! *Ironi*

Angående reservdelspriser är BMW´s dyra delar en myt och inget annat, delarna är inte dyrare än medelbilen och i underhåll är BMW´s modeller de billigaste på marknaden enligt test av Sverige´s ledande motormagasin.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

100 Inlägg
25 augusti 2011
Enligt vad man tycker här skall du köpa BMW, på inget sätt en dålig bil, körvänlig och comfort billig som en volvo att äga.
EVO är inget för folk som vill ha en vardagsracer med lite tuffare körstil med allt  vad det innebär
Senast redigerat av JIMMY85 (25 augusti 2011)

Race For Fun!
379 Inlägg
25 augusti 2011
Kan också bara hålla med ang. evo bilarna, köp köp köp! En av de roligaste bilarna jag ägt/äger yikes

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
25 augusti 2011
JIMMY85 skrev:

bmws reservdels priser är därimot ofta väldigt låga .....

+ att dem ligger jävligt bra på vägen. Hur många gånger har vi sett mitsubishi i formula 1 ?

som brukis tror jag också att bmwn är bättre på de flesta vis, men som ren lekbil är nog en evo roligare

4 Inlägg
25 augusti 2011
Kära folk det går inte och gemföra evo och en BMW, vill du sitta i en traktor ska du naturligtvis köppa dig en evo, vill du både köra komfort och  sport då e det BMW som gäller gays, Så enkelt e det.
Senast redigerat av E55-AMG (25 augusti 2011)

1 101 Inlägg
25 augusti 2011
Sammanfattat tongue

EVON: Status, uppmärksamhet, ungdomsbil, inte lika dyr att trimma på långa vägar(ser inte endast chippning som specielt "trimmat") , 4WD, mycket eftermarknadsdelar å beprövad motor.

335an: Komfort, går säkert lite billigare å billigare att äga, vardags sportig som inte väcker uppmärksamhet ifall man nu vill slippa de, troligtvis mer lättsåld än en evo då det är fler som letar vardagsbilar

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

535 Inlägg
25 augusti 2011
Jag skulle köpt bmwn utan att tveka en sekund. Så mycket mer mångsidig bil..

Bonntrimmare
620 Inlägg
25 augusti 2011
om man tycker om att skruva kan man köpa en evo om man tycker om att köra ska man köpa en bmw!

och om ni ska jämföra reservdels priser mellan bilmärken jämför då orginal delar inte biltema ebay mekonomen osv så ska ni nog snart se att japanskt inte e så roligt.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 augusti 2011
Woojen skrev:
Sammanfattat tongue

EVON: Status, uppmärksamhet, ungdomsbil, inte lika dyr att trimma på långa vägar(ser inte endast chippning som specielt "trimmat") , 4WD, mycket eftermarknadsdelar å beprövad motor.

335an: Komfort, går säkert lite billigare å billigare att äga, vardags sportig som inte väcker uppmärksamhet ifall man nu vill slippa de, troligtvis mer lättsåld än en evo då det är fler som letar vardagsbilar

Att förklara den status man får med en BMW är enkel, en del tror helt enkelt (I vissa fall helt rätt) att BMW är dyra bilar och samma kategori tror också att detta är något automatiskt positivt. Dyr bil, rik ägare och att vara rik är status i mångas ögon.

Men vart ligger statusen med en Evo? Bilen ser ut som en Lancer, som i sin tur ser ut som vilken japansk familjesedan som helst, med ett kjolpaket och stor vinge på. En japansk sedan är inget Svensson tycker är något särskilt, varför skulle annars Lexus sälja så bra på att vara diskreta?

Likadant den vanliga missuppfattningen att "uppmärksamhet" är något positivt, och att folk vänder sig om efter en Evo eller Impreza som för en massa oväsen är något positivt. Även detta är säkert olika, men de flesta tycker en sådan bullrande plastraket är precis lika löjlig som en risig, hemmalackad Volvo 240 upplever jag. Inte ens då man går på stan med bekanta och dessa fäller en negativ kommentar om en Evo, så ringer det en klocka när jag säger "Det där var ingen flåklypare, det var en original Evo". De har helt enkelt inte en aning om vad det är för någon bil eller hur kompetent den är.

Jag tror inte man får någon status eller någon direkt positiv uppmärksamhet om man kör en Evolution, mer än i en ytterst begränsad krets av bilintresserade i stil med oss här på Garaget. I andras ögon smälter den däremot samman med alla standardmodeller med eftermonterad styling. smile
Senast redigerat av Rquired (25 augusti 2011)

100 Inlägg
26 augusti 2011
EVOS är för dom som vill köra bil
BMW är för dom som vill åka bil
winkwinkwink

535 Inlägg
26 augusti 2011
JIMMY85 skrev:
EVOS är för dom som vill köra bil

Köra och skruva.

Till saken hör att evosar är ganska överskattade. Även om dom har hög effekt så brukar det inte märkas i praktiken. Jag tror det har att göra med att dom har så smalt register.

Alltid lika kul när man rejsar mot sånna bilar som går som en jojjo breved en big_smile

Bmwn är dessutom säkert betydligt mer lättkört vilket gör att ifall man inte är proffs kan köra betyligt snabbare i kurvor med bmwn än med evon.

Turbo lover
555 Inlägg
26 augusti 2011
Hur kan X-drive benämnas som ett av marknadens mest kompetenta 4WD-system när det inte ens sitter någon slags diffbroms bak. Visst löses det med elektronik men speciellt sofistikerat är det då inte.

Någon konkurrent till EVO med deras Active Yaw Control eller RS-modellerna med riktiga lamelldiffar kan då drivlinan iaf inte va.
Senast redigerat av Turbovin (26 augusti 2011)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 augusti 2011
Visst, köper man något av dessa 2 bilar, så vill man självklart gasa på! Men en del skriver som om man skulle köra Acropolis Rallyt varje gång man sätter sig bakom ratten! Det gör man ju självklart inte, utan använder bilen som vanligt, sen får man sig ett ryck då och då och gasar på.

Jag hade nog köpt BMW pga bättre komfort och slippa köra med regskylt på trekvart som man får göra om man kör Mitsu. tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 augusti 2011
Turbovin skrev:
Hur kan X-drive benämnas som ett av marknadens mest kompetenta 4WD-system när det inte ens sitter någon slags diffbroms bak. Visst löses det med elektronik men speciellt sofistikerat är det då inte.

Någon konkurrent till EVO med deras Active Yaw Control eller RS-modellerna med riktiga lamelldiffar kan då drivlinan iaf inte va.

Det spelar egentligen ingen roll hur systemet fungerar när det visar sig fungera bättre i praktiken, systemet har i tester vunnit mot både Subaru´s och Audi´s system även om jag inte hittar någon direkt jämförelse med Evo. Dessa tester har även inkluderat moment som framkomlighet och varvtider längs en slinga på snö, där BMW 5-serie xDrive var både med god mariginal snabbast och mest lättkört; En bra bit över hälften av testförarna lyckades få BMWn under två minuter på testslingan och som en jämförelse lyckades endast en (1) av testförarna få en av de andra åtta bilarna (Subaru) under två minuter. BMW ansågs dessutom vara roligast, detta testet genomfördes i Teknikens Värld 4/2006.

Och det är just det jag menar, Evo är nog mer kompetent i händerna på ett proffs men jag tror inte det finns mer än som mest en förare på den nivån här. Men BMW är lika rolig, och har fördelarna på sin sida i alla andra punkter. Jag tror dessutom vi glada amatörer här på Garaget kört fortare i BMWn med dess säkerhetssystem än i en Evo enligt resultaten ovan, även om få Evo-ägare godvilligt erkänt att deras bil är mer kompetent än vad de själva är.

Turbo lover
555 Inlägg
26 augusti 2011
Teknikens Värld (svenska biltidningar överlag) tar jag med en skopa salt och läser hellre EVO, de vet vad riktig körglädje är.

Men håller med om att 335:an är en grym bil men utan brister är de inte, men det är ju inte EVO:n heller för den delen. Skulle nog ta 335:an själv också men helst en med den uppdaterade motorn som har singelturbo med twinscroll istället.

Kollar man tider på Einszweidrei så är Evon snabbare runt Hockenheim medan BMW:n är snabbare till 200.
Senast redigerat av Turbovin (26 augusti 2011)

Sök