740 frågor

0rr3
20 augusti 2011 · 80 Inlägg

Tjena tjabba. Köpte mig en 740 gl -90:a här om dagarna.

Har några snabba frågor jag gärna vill ha svar på/hjälp med:

*Har ett 940 grenrör o en turbo till 940 orginal som ska på efter besiktning,
Har tryckrör, ic, oljeretur och hela skiten till detta paket. Min fråga lyder alltså:
om jag ska ladda typ MAX 0.6, räcker det med att byta till 940 turbo orginalspridare och ge ogrinal BTR:en en smäll då?

*Någon som vet hur man kan få en M47 spak att bli tight och fin? Undre "plastkoppen" till spaken har ramlat loss så spaken är helt jävla lös. Någon som gjort nån egen habrovinkel som funkat?

Tack på förhand

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
Ravi Tekniker
20 augusti 2011 · 624 Inlägg

940 turbo orginalspridare kan du använda

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 augusti 2011 · 13 798 Inlägg

kopparna köper du bara nya orginal ihop med länkage bussningarna i plast

då blir spaken som ny

om du använder 940turbo spridare så måste ha ett spridarmotstånd då dom är lågohmiga medans dina orginal är hög ohmiga

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Langenlish
22 augusti 2011 · 26 Inlägg

hög ohmigt motstånd har jag över, påminn mig imorn så beställer jag plasten till växelspaken, kostar nog en hundring hos volvo så kan vi fixa det efter jobbet! Du behöver säkert inte höja soppa trycket för så lite ladd. Men det är bara vad jag tror. pöss!

Volvo 740 turbo "VPR" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang