2970
Sök

Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961

1 396 508 Visningar
Uppdaterades senast 10 augusti 2014
2 024 Inlägg
9 juni 2013
Känslan av att se den nytvättad i solen måste vara helt fantastisk efter alla timmar i garaget!

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 811 Inlägg
9 juni 2013
Förbannat fint. smile

9 142 Inlägg
9 juni 2013
Jädrar va fint det blir! Som sagt 7 tecken får du ha på personlig regplåt. Bara det inte är 3 bokstäver och 3 siffror som en normal plåt. Den kombinationen du har är godkänd.

1 049 Inlägg
9 juni 2013
Vad fint! Bilen ser nästan nyvaxad ut efter tvätten.

Vilken omsorg om detaljer, skruvarna till dörrgångjärnen!

Forummoderator
26 478 Inlägg
9 juni 2013
Herrejävlar säger jag bara..
Vilken skönhet!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 517 Inlägg
9 juni 2013
big_smile Blir kanon det här big_smile Men var är navkapslarna & höger framlampan?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

111 Inlägg
9 juni 2013
Har läst genom hela tråden och är förstummad! Suveränt jobbat! smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
granaten_740 skrev:
miper skrev:
granaten_740 skrev:
Ojojojojoj..... Vet inte riktigt hur jag skall få fram orden. Har följt sedan du startade projekttråden och är så imponerad. Är det samma bil? wink En vacker dag skall jag ha min PV544.

Tackar! Jodå, det är samma bil wink
Än är det mycket kvar dock.

Det tar tid, men ett konstverk tar tid att få fram smile käpma på och keep up the good work smile

Jag skall kämpa till det bittra slutet! smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Det blev för jävla snyggt när bilen blev tvättad men det fattas en skruv i ena gångjärnet samt att höger halvljus fattas. Varför?

/Benny

Det är mycket som fattas fortfarande, höger blinkers kromlist runt rutan, listen på höger bakskärm mm.
Detta är bara en mellantvätt+att det är skönt att komma ut från garaget en stund.

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Fredrik_M skrev:
miper skrev:
volvoqq skrev:
Skall du ha personlig skyllt på den sen eller för att behålla gammla regnummret:)

Det har jag inte funderat på, är det inte begränsat hur många bokstäver/siffror man får ha
på en personlig skylt?

Sju tecken är max och vad jag förstår av nedan text från Transportstyrelsen så borde det fungera med den kombinationen som din gamla reg. skylt har.

-----------------------------

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fo … lig-skylt/

Skylten ska ha minst två och högst sju tecken, mellanrum räknas som ett tecken. Teckenkombinationen kan bestå av siffror eller bokstäver – eller av både siffror och bokstäver. Du kan använda dig av alla bokstäver i det svenska alfabetet, A-Ö, samt siffror 0-9.

Observera att

sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken
det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers
O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer
om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn ska du kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande, som du bifogar ansökan.

---------------------

Det är en makalöst vacker Duett du har fått ihop

Tack för informationen! Det får bli en personlig skylt till bilen! Är det en engångskostnad eller är det en löpande kostnad på en personlig skylt?

Forummoderator
26 478 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Fredrik_M skrev:
miper skrev:

Det har jag inte funderat på, är det inte begränsat hur många bokstäver/siffror man får ha
på en personlig skylt?

Sju tecken är max och vad jag förstår av nedan text från Transportstyrelsen så borde det fungera med den kombinationen som din gamla reg. skylt har.

Skylten ska ha minst två och högst sju tecken, mellanrum räknas som ett tecken. Teckenkombinationen kan bestå av siffror eller bokstäver – eller av både siffror och bokstäver. Du kan använda dig av alla bokstäver i det svenska alfabetet, A-Ö, samt siffror 0-9.

Observera att

sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken
det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer
om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn ska du kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande, som du bifogar ansökan.

---------------------

Tack för informationen! Det får bli en personlig skylt till bilen! Är det en engångskostnad eller är det en löpande kostnad på en personlig skylt?

Tyvärr engångskostnad..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Känslan av att se den nytvättad i solen måste vara helt fantastisk efter alla timmar i garaget!

Det är det! Tog en kall öl och bara satte mig i solstolen och njöt! smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Carlén skrev:
Förbannat fint. smile

Tackar! smile

730 Inlägg
9 juni 2013
6000:- för 10 år hittade jag på transportstyrelsens sida

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Jädrar va fint det blir! Som sagt 7 tecken får du ha på personlig regplåt. Bara det inte är 3 bokstäver och 3 siffror som en normal plåt. Den kombinationen du har är godkänd.

Tack så mycket! men då kan behålla dom gamla skyltarna? eller får man nya som man måste ha på?

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
HG_ skrev:
big_smile Blir kanon det här big_smile Men var är navkapslarna & höger framlampan?

Tack!

Som sagt, det är mycket kvar att montera.

730 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Putteliten skrev:

Tack så mycket! men då kan behålla dom gamla skyltarna? eller får man nya som man måste ha på?

Skulle dessvärre tro du får nya

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
danne5 skrev:
Har läst genom hela tråden och är förstummad! Suveränt jobbat! smile

Tackar! smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Mack skrev:
miper skrev:
Fredrik_M skrev:

Observera att

---------------------

Tyvärr engångskostnad..

Tyvärr?
det är ju perfekt, när det är betalat slipper man tänka mer på det.

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Sjodahl skrev:
6000:- för 10 år hittade jag på transportstyrelsens sida

Sjodahl skrev:
miper skrev:
Putteliten skrev:

Skulle dessvärre tro du får nya

6000 spänn få det vara värt!

är det olagligt att sätta egna plåtar på bilen om reg-nummret stämmer?

Sök