2755
Sök

Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961

1 396 492 Visningar
Uppdaterades senast 10 augusti 2014
969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Här kommer några bilder till.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443615.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443616.jpg

Forummoderator
26 478 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Mack skrev:
miper skrev:

Tack för informationen! Det får bli en personlig skylt till bilen! Är det en engångskostnad eller är det en löpande kostnad på en personlig skylt?

Tyvärr engångskostnad..

Tyvärr?
det är ju perfekt, när det är betalat slipper man tänka mer på det.

Beror på vad man har för plånbok, haha.
Jag hade då hellre betalat lite i månaden till exempel..men det är jag det som lever på ett tidningsbuds lön.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

730 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Sjodahl skrev:
6000:- för 10 år hittade jag på transportstyrelsens sida

Sjodahl skrev:
miper skrev:

Tack så mycket! men då kan behålla dom gamla skyltarna? eller får man nya som man måste ha på?

Skulle dessvärre tro du får nya

6000 spänn få det vara värt!

är det olagligt att sätta egna plåtar på bilen om reg-nummret stämmer?

Sen efter dom 10 åren kan man förnya med 5 år för 3500:- eller 10 år till med 6000:-

Ja det är det dessvärre. Vet dom som har fått böter för egentillverkade plåtar. Ska finnas med chassinr och hela köret. Men, det är många som åker med andra plåtar fram ändå. Det är en chansning. I ditt fall hade jag nog kört med standard plåt fram och den nya bak,

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Mack skrev:
miper skrev:
Mack skrev:

Tyvärr engångskostnad..

Tyvärr?
det är ju perfekt, när det är betalat slipper man tänka mer på det.

Beror på vad man har för plånbok, haha.
Jag hade då hellre betalat lite i månaden till exempel..men det är jag det som lever på ett tidningsbuds lön.

Hehe, jo det är klart att det är en sur kostnad men hellre det än att gå och dra på det i 10 år smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Sjodahl skrev:
miper skrev:
Sjodahl skrev:

Sjodahl skrev:

Sen efter dom 10 åren kan man förnya med 5 år för 3500:- eller 10 år till med 6000:-

Ja det är det dessvärre. Vet dom som har fått böter för egentillverkade plåtar. Ska finnas med chassinr och hela köret. Men, det är många som åker med andra plåtar fram ändå. Det är en chansning. I ditt fall hade jag nog kört med standard plåt fram och den nya bak,

Det skall vara originalplåtarna på, det blir till att chansa lite! smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Hjulhusklädseln och panelerna är monterat, klädseln skall spännas ner i golvet med skruvade plattjärn.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443617.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443618.jpg
Senast redigerat av miper (9 juni 2013)

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Lite detaljer från PV-Klubben som gör sig fint på bilen.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443619.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=443620.jpg

Wärmland
943 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Sjodahl skrev:

Sjodahl skrev:
miper skrev:

Tack så mycket! men då kan behålla dom gamla skyltarna? eller får man nya som man måste ha på?

Du ska att lyckas stöta på en riktigt jävla bitter polis om han bryr sig om att du inte har nya plåtar på, tror de flesta inte bryr sig när det gäller sådana här klenoder. Själv hade jag aldrig bytt till nya plåtar, det förstör hela intrycket på bilen. smile

Ööööööööööööh.....

292 Inlägg
9 juni 2013
vill ha faktorn blev inte mindre iallafall...

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)

9 142 Inlägg
9 juni 2013
miper skrev:
Putteliten skrev:
Jädrar va fint det blir! Som sagt 7 tecken får du ha på personlig regplåt. Bara det inte är 3 bokstäver och 3 siffror som en normal plåt. Den kombinationen du har är godkänd.

Jag vet inte, tror nog att dom gamla plåtarna är ogiltiga. Dessutom är det väl inga reflexer i dom du har?

2 024 Inlägg
9 juni 2013
Du får med en dekal till de personliga skyltarna som ska monteras i rutan, i den står vad du har för personligt nummer och vad bilen har för nummer i registret. Sålänge det personliga numret stämmer med plåtarna som sitter på bilen så ser nog de flesta genom fingrarna med det.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
christAfer skrev:
miper skrev:
Sjodahl skrev:

Sjodahl skrev:

Du ska att lyckas stöta på en riktigt jävla bitter polis om han bryr sig om att du inte har nya plåtar på, tror de flesta inte bryr sig när det gäller sådana här klenoder. Själv hade jag aldrig bytt till nya plåtar, det förstör hela intrycket på bilen. smile

Nej det känns som det inte är mycket att klaga på, men det finns nog en och annan bitter polis därute så
helt riskfritt är det nog inte. smile

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
miper skrev:
Putteliten skrev:
Jädrar va fint det blir! Som sagt 7 tecken får du ha på personlig regplåt. Bara det inte är 3 bokstäver och 3 siffror som en normal plåt. Den kombinationen du har är godkänd.

Jag vet inte, tror nog att dom gamla plåtarna är ogiltiga. Dessutom är det väl inga reflexer i dom du har?

Nej det är inte reflex i plåtarna (tror jag inte..)

969 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Du får med en dekal till de personliga skyltarna som ska monteras i rutan, i den står vad du har för personligt nummer och vad bilen har för nummer i registret. Sålänge det personliga numret stämmer med plåtarna som sitter på bilen så ser nog de flesta genom fingrarna med det.

Jag hoppas på det!

2 517 Inlägg
9 juni 2013
Jag har sätt att många monterar dom gammla skyltarna vid sidan av den nya eller gör ett par fästen & sätter dom gammla ovanför/under dom nya.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
9 juni 2013
Herre gud miper. Det är ju hardcore dom där sista bilderna. Fyfan va fint du fått till det med det svenskaste av svenskt när det gäller bilar. Man blir nästan tårögd. Jag tror inte ens att Duetten var så där snygg när den stod i bilhallen på Bilkompaniet (om det hette så då)!!!!!!

Tack miper för vad du gett oss alla som följt detta underbara projekt!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 163 Inlägg
9 juni 2013
Sagts ett par hundra gånger i denna tråden redan men Miper, du är en fantastiskt bilrenoverare, resultatet är helt otroligt...
Tummen upp och allt annat.

Amatör
488 Inlägg
9 juni 2013
NightCruiser skrev:
Sagts ett par hundra gånger i denna tråden redan men Miper, du är en fantastiskt bilrenoverare, resultatet är helt otroligt...

+1

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

363 Inlägg
10 juni 2013
Lygdman skrev:
NightCruiser skrev:

+1

+2

969 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
HG_ skrev:
Jag har sätt att många monterar dom gammla skyltarna vid sidan av den nya eller gör ett par fästen & sätter dom gammla ovanför/under dom nya.

Det låter som det skulle se konstigt ut....?

Sök