2516
Sök

BMW E36 325i Coupe -93

Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen... Visa mer

///M-Power
310 817 Visningar
Projektet avslutat 6 januari 2015
///M-Power
1 032 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:
Hur går det, grabben? smile

Jodå jag letar efter fälgar dagligen, annars så händer inte så mycket för tillfället men så fort BMWn kommer in i rätt plats i garaget när jag och farsan är klar med allt glasfiberjobb så ska jag börja jobba på bilen smile För där är en ABS-lampa som ska släckas och lite annat wink

ABS-lampan får inte lysa under besiktningen, då blir det en 2a men det kanske du vet redan om smile

Angående fälgar, är det nåt speciell du vill ha?

Jadå det vet jag men besiktningen är inte förrän i augusti eller nått sånt men jag vill att allt funkar som det ska wink

18" eller 19" CSL eller LeMans, eller något annat i den stilen smile Det hade nog blivit snyggt med 17" M3 GT fälgar med men jag vill ha något lite större wink

German Engineering
9 083 Inlägg
11 november 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:

Jodå jag letar efter fälgar dagligen, annars så händer inte så mycket för tillfället men så fort BMWn kommer in i rätt plats i garaget när jag och farsan är klar med allt glasfiberjobb så ska jag börja jobba på bilen smile För där är en ABS-lampa som ska släckas och lite annat wink

ABS-lampan får inte lysa under besiktningen, då blir det en 2a men det kanske du vet redan om smile

Jadå det vet jag men besiktningen är inte förrän i augusti eller nått sånt men jag vill att allt funkar som det ska wink

18" eller 19" CSL eller LeMans, eller något annat i den stilen smile Det hade nog blivit snyggt med 17" M3 GT fälgar med men jag vill ha något lite större wink

Ja, men då har du gott om tid med besiktningen wink

17" M3 GT fälgar är riktigt snygga big_smile smile Dock så är det du som bestämmer wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

141 Inlägg
12 november 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
STCCEDITION skrev:
Lägg inte på några BOS-klistermärken, förstör hela bilen helt enkelt. Keep it Clean!!

smile

Aha okej tack för rådet, ja den ska va clean så det har du rätt i smile

Förresten sjukt nice fälgar du har på din 320iM, exakt såna vill jag ha på denna! wink

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/i … 155_31_214

Här har du massor med 18" fälgar till E36, E46.. därifrån köpte jag mina CSL fälgar med däck.

Skicka iväg ett mejl till Mark på BMAutosport så kommer han att hjälpa dig, väldigt duktig och trevlig!

///M-Power
1 032 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:

Ja, men då har du gott om tid med besiktningen wink

17" M3 GT fälgar är riktigt snygga big_smile smile Dock så är det du som bestämmer wink

Ja precis, ja dem är riktigt fina med jag tycker som sagt att CSL eller LeMans är steget bättre men jag får se hur det blir smile

///M-Power
1 032 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
STCCEDITION skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
STCCEDITION skrev:
Lägg inte på några BOS-klistermärken, förstör hela bilen helt enkelt. Keep it Clean!!

smile

Aha okej tack för rådet, ja den ska va clean så det har du rätt i smile

Förresten sjukt nice fälgar du har på din 320iM, exakt såna vill jag ha på denna! wink

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/i … 155_31_214

Här har du massor med 18" fälgar till E36, E46.. därifrån köpte jag mina CSL fälgar med däck.

Skicka iväg ett mejl till Mark på BMAutosport så kommer han att hjälpa dig, väldigt duktig och trevlig!

Jaha okej tack för det! Han hade en hel del. Kostar det mycket i frakt och tillkommer där typ tull eller nått sånt? smile

1 433 Inlägg
12 november 2013
STCCEDITION skrev:

smile

verkligen! inget sånt skit!

///M-Power
1 032 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
STCCEDITION skrev:

smile

Ja det har ni rätt i, den ska va clean wink
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (12 november 2013)

1 433 Inlägg
12 november 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
SylvesterStallone skrev:
STCCEDITION skrev:

smile

Perf!

///M-Power
1 032 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
SylvesterStallone skrev:

Perf!

Är så satans sugen på en uppsättning CSL! Får hoppas plånboken räcker till bara hmm

///M-Power
1 032 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Hallå!

Jag satt och tittade igenom lite gamla bilder på BMWn och det är kul att se vilken skillnad det har blivit. På första bilden så ser man hur den såg ut när jag köpte den, och på den andra ser man hur den ser ut i dagsläget. En hel del skillnad ändå, speciellt undertill och inuti wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-b89ea0c01b5aca1b7c68f6cc0e6839d9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-33d339e473aa9e94bcd34c504d4222c9.jpg
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (15 november 2013)

Ubåtsingenjör
7 377 Inlägg
15 november 2013
grymt stor skillnad smile du har gjort ett toppen jobb !

///M-Power
1 032 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
grymt stor skillnad smile du har gjort ett toppen jobb !

Tack så mycket! Jag är väldigt nöjd med resultatet själv med, återstår dock en hel del wink

German Engineering
9 083 Inlägg
15 november 2013
Vilken skillnad, du har gjort ett bra jobb smile

German Engineering
9 083 Inlägg
17 november 2013
CSL-fälgar är riktigt snygga, inte billigt dock hmm

///M-Power
1 032 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Ja visst är dem, men ja precis det kostar en bra slant. Men jag får tillbaks lite när jag säljer dem som sitter på nu men då måste jag införskaffa några andra först hmm

German Engineering
9 083 Inlägg
17 november 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:

Ja visst är dem, men ja precis det kostar en bra slant. Men jag får tillbaks lite när jag säljer dem som sitter på nu men då måste jag införskaffa några andra först hmm

Vad går de på ungefär per styck?

///M-Power
1 032 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:

Svårt att säga, gäller att jag hittar några till ett hyfsat pris på blocket. Men sen efter Jul så skulle jag tro att budgeten till något vid 3000-6000 som absolut max. Jag vet inte vad jag kan få för dem som sitter på nu, för där är riktigt mycket mönster på dem däcken smile

German Engineering
9 083 Inlägg
17 november 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:

Svårt att säga, gäller att jag hittar några till ett hyfsat pris på blocket. Men sen efter Jul så skulle jag tro att budgeten till något vid 3000-6000 som absolut max. Jag vet inte vad jag kan få för dem som sitter på nu, för där är riktigt mycket mönster på dem däcken smile

Då är jag med på noterna smile

///M-Power
1 032 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Tjena!

Det var ett tag sen jag uppdaterade här men det har inte hänt så mycket då jag åkte på en rejäl förkylning. Men det är över nu så idag hade jag igång BMWn och körde lite.

Jag har lite småfix och få klart. Lite saker som att ABS-lampan lyser (tror det är sensorn höger fram då jag tagit felkoder som antyde på det), "klonk"-ljud i höger hjulhus som jag tycker låter från stötdämparen så det blir nog att inhandla några billiga coilovers innan jag skaffar värre grejer nästa vinter, och lite annat smått och gott!

Jag tänkte även byta bussningarna till växellänkaget då växelspaken inte är så exakt som den ska vara. Inget jättejobb av vad jag har förstått. Sen blir det såklart att serva den, montera nackstöd, koppla in dörrhögtalare och lite annat.

Sen blir det nog att jag beställer en uppsättning 18" M3 CSL replikor inom snar framtid. En fin sänkning på det sen så ska det nog bli bra! smile

/// Johan

Sök