1865
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 450 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Sorry Cilla_VolvoBrud för all off topic, väntar på nästa uppdatering, och hoppas på¨massa bilder wink

Kommer nya bilder efter helgen då jag gjort den totalt redo för lack o kjolen ska fixa.

164 Inlägg
10 januari 2012
tekniskt sett får man inte ändra nåt, MEN gör man det snyggt å diskret behöver man inte ändra så mycket, min hade 354rwhp med allt utom turbo, 3" avgassystem och grövre tryckrör (som syndes på besiktning alltså smile )

dock hade jag inte 2,3 bar laddtryck på bes.... hade 0 bar haha

302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
titum skrev:
tekniskt sett får man inte ändra nåt, MEN gör man det snyggt å diskret behöver man inte ändra så mycket, min hade 354rwhp med allt utom turbo, 3" avgassystem och grövre tryckrör (som syndes på besiktning alltså smile )

dock hade jag inte 2,3 bar laddtryck på bes.... hade 0 bar haha

Ja recis man kan ju ställa ner laddtrycket o säga att man bara ha pustat upp bilen för den kommer ju va nylackad o synas (förhoppningsvis) att de e en styling/utställningsbil

164 Inlägg
10 januari 2012
jo, speciellt för "bara" 300hkr

bara dumt med xtraktor å så då, blir bara problem

mitt tips är iaf att fixa luftfilter större turbo, portat org grenrör, stor intercooler som du sätter framför kylaren på orginal plast så den inte syns, och lacka allt i lite märka färger, obehandlad svetsad aluminium sticker i ögonen på polis och bes smile

sen allt de som inte syns såklart, renoverat, spridare samt programvara, tex 630cc spridare med 94mm luftmasse samt anpassad programvara i boxarna, den jag hade var tillverkad av ttr/turbocenter

302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
titum skrev:

mitt tips är iaf att fixa luftfilter större turbo, portat org grenrör, stor intercooler som du sätter framför kylaren på orginal plast så den inte syns, och lacka allt i lite märka färger, obehandlad svetsad aluminium sticker i ögonen på polis och bes smile

sen allt de som inte syns såklart, renoverat, spridare samt programvara, tex 630cc spridare med 94mm luftmasse samt anpassad programvara i boxarna, den jag hade var tillverkad av ttr/turbocenter

Japp de e väl tankn Men bra att få tips o att nån annan tycker samma.Då e man int helt fel ute=)

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
10 januari 2012
titum skrev:

Allt hänger på vilken besiktningskille man får, Jag vet dom i Fagersta brukar vara jävligt tjuriga. En kompis fick 2:a för att han bytt intercooler och lite annat. Dom sa nått om att avgascertifikatet inte gäller när man bytt den och lite annat. Men så länge man ställer ner laddet ska det inte vara nå problem. Men man ska aldrig säga aldrig. Bara hålla tummarna big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

164 Inlägg
10 januari 2012
därav att jag skrev att ha kylaren på orginalplats... dem kan aldrig klaga på nåt dem inte ser wink

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
10 januari 2012
titum skrev:
därav att jag skrev att ha kylaren på orginalplats... dem kan aldrig klaga på nåt dem inte ser wink

Nee exakt wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

850 Inlägg
10 januari 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
_Performance_ skrev:
940_44 skrev:

varför ska jag ta på mig ansvaret för?  för att jag säger fakta eller?  konstigt då att alla andra kommer igenom sen om det är laglit att trimma eller inte då ska inte porshe släppas från fabrik med runt 400hk heller då,

För de du säger menar på att dom kommer gå igenom hur mkt trimm dom än har !. Och porsche är reggad med dom hästarna från början vilket inte volvon är !

Kan ju säga såhär
Om nu 940_44 fått igeonom en bil me 800HK utan problem så antingen ljuger han /hon lr så muta han bes mannen. För visst jag e blond men inte dum. Lr vi andra e inte blonda. Man får höja effekten en viss pocent utan att dom ska säga nått. Tror de e 10 lr 15 procent.(som sagt ha int exakt koll)

Och att porsche får komma me sina 400hk e för dom e reggade me de från fabrik. e därför årsmodell, bil o allt ha betydelse. O lättare att öka effekten på nyare bil som har mer effekt från början.....
Min åsikt o va jag lärt mig... Sen om de e fel...Rätta mig men klanka int på mig

inte jag som bes bil med 800hk utan kompis! en volvo s70t5 var det:)

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

VD Wärns Motor
51 Inlägg
10 januari 2012
850_GLT skrev:
de blir säkert kanon smile du ser ju hur min cab blev å med den har jag gjort det mesta själv smile visst lite hjälp från kompisar har jag fått för att hinna med smile

är väll ett gammalt skolbygge din 850 ???
eller har jag fel

302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Art-by-pewe skrev:
850_GLT skrev:
de blir säkert kanon smile du ser ju hur min cab blev å med den har jag gjort det mesta själv smile visst lite hjälp från kompisar har jag fått för att hinna med smile

är väll ett gammalt skolbygge din 850 ???
eller har jag fel

Japp de stämmer. =P hehe

302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
T5-Bohlin skrev:
Suttit och läst hela tråden nu. Funderade på om jag skulle lägga en prenumeration men tror jag skippar det för det är så fruktansvärt mycket OT och smutskastning. Med det sagt önskar jag dig lycka till med bilen!

OT o smutskastning?  Bara för man lägger en prem på tråden???
Kul att du läst o kollat den=)

947 Inlägg
10 januari 2012
asså seriöst nu. detta är en projekt tråd om en bil som ska byggas om, men inte ofta man tex ser bilder här, verkar mer vara en diskutions tråd. Ska ni diskutera så kan ni väl göra det i pm eller byta msn med varandra. Börjar bli rätt segt att läsa här eftersom det bara är diskutioner om det ena och det andra.

947 Inlägg
10 januari 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
850_GLT skrev:
asså seriöst nu. detta är en projekt tråd om en bil som ska byggas om, men inte ofta man tex ser bilder här, verkar mer vara en diskutions tråd. Ska ni diskutera så kan ni väl göra det i pm eller byta msn med varandra. Börjar bli rätt segt att läsa här eftersom det bara är diskutioner om det ena och det andra.

Kan faktis hålla me. Men när jag vill ha tips tackar jag för diskution/råd smile
O i helger blir de mer bilder. eller hur Jonas=P hihi

Läste nyss igenom allt... jävla va de skrivs haha
Blir kluven om jag ska ha 40/40 lr 60/40 snkning.
Vill ha 60/40 men fått tips att bättre köpa 40/40 o ev kapa... Va säger du?

jadu sänkningar är ja inte så hajj på, kapat ska du nog helst undvika

VW frälst
242 Inlägg
10 januari 2012
hede_racing skrev:
850_GLT skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

Kan faktis hålla me. Men när jag vill ha tips tackar jag för diskution/råd smile
O i helger blir de mer bilder. eller hur Jonas=P hihi

Läste nyss igenom allt... jävla va de skrivs haha
Blir kluven om jag ska ha 40/40 lr 60/40 snkning.
Vill ha 60/40 men fått tips att bättre köpa 40/40 o ev kapa... Va säger du?

jadu sänkningar är ja inte så hajj på, kapat ska du nog helst undvika

alla tycker ju olika;) men jag tycker att kapa fjädrar är ett billigt/bra val, bara du sätter fast dem ordentligt,
fram i undre fjäderskålen på fjäderbenet finns det ett hål, jag kapade ut en lämplig bit vinkeljärn och borrade ett hål i, dedan la jag den över fjädern och drog fast med en bullt genom hålet, alldrig att det hoppar loss. bak funkar det med en avgasklammer, nu"råkade" jag ta för mycket på min, mellan 2-2½ fram vilket gjorde att när fjädern satt sig så gick orginal 15"hjul in i hjulhuset och ca en dm från mark till läppen fram så man får vara försiktig med hur mkt man tar.

dock så skulle det la inte vara så passande om man på en showbil hittar bonnmeck på fjädrarna, men man kan ju göra det snyggt;)

problemet är ju att dämparna inte är anpassade för att köra med kapade fjädrar och nöts ut snabbare sad annars e det ju det billigaste ofc

VW, om volket själv får wälja!

60 Inlägg
11 januari 2012
Ser bra ut detta lycka till med ditt projekt. Den ser man kanske när man är uppe i jkpg

302 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
hede_racing skrev:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sankningsfjadrar/volvo-3/740_940/volvo-740_940-760-60_40.html

klracing har 60/40 för 1395;)

Jo men vill ha nya dämpare oxå i samma paket för va hundra på att de stämmer överens=)

329 Inlägg
12 januari 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
hede_racing skrev:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sankningsfjadrar/volvo-3/740_940/volvo-740_940-760-60_40.html

Jo men vill ha nya dämpare oxå i samma paket för va hundra på att de stämmer överens=)

jahaja, nä det fins det nog ingen som säljer komplett vad jag vet, bara fjädrarna och de e ju samma vilken firma du än väljer.

har du hittat dämpare du vill ha än då?

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

937 Inlägg
12 januari 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
hede_racing skrev:

xtremt.se har gm väghålningspaket för 4995kr ska själv kanske köpa det värka vara bra grejer för rimligt pris

302 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
hede_racing skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
hede_racing skrev:

jahaja, nä det fins det nog ingen som säljer komplett vad jag vet, bara fjädrarna och de e ju samma vilken firma du än väljer.

har du hittat dämpare du vill ha än då?

Njae, lite  på Ge motors.se

Sök