hede_racing skrev:
850_GLT skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
Kan faktis hålla me. Men när jag vill ha tips tackar jag för diskution/råd

O i helger blir de mer bilder. eller hur Jonas=P hihi
Läste nyss igenom allt... jävla va de skrivs haha
Blir kluven om jag ska ha 40/40 lr 60/40 snkning.
Vill ha 60/40 men fått tips att bättre köpa 40/40 o ev kapa... Va säger du?
jadu sänkningar är ja inte så hajj på, kapat ska du nog helst undvika
alla tycker ju olika;) men jag tycker att kapa fjädrar är ett billigt/bra val, bara du sätter fast dem ordentligt,
fram i undre fjäderskålen på fjäderbenet finns det ett hål, jag kapade ut en lämplig bit vinkeljärn och borrade ett hål i, dedan la jag den över fjädern och drog fast med en bullt genom hålet, alldrig att det hoppar loss. bak funkar det med en avgasklammer, nu"råkade" jag ta för mycket på min, mellan 2-2½ fram vilket gjorde att när fjädern satt sig så gick orginal 15"hjul in i hjulhuset och ca en dm från mark till läppen fram så man får vara försiktig med hur mkt man tar.
dock så skulle det la inte vara så passande om man på en showbil hittar bonnmeck på fjädrarna, men man kan ju göra det snyggt;)
problemet är ju att dämparna inte är anpassade för att köra med kapade fjädrar och nöts ut snabbare

annars e det ju det billigaste ofc
VW, om volket själv får wälja!